ثبت شرکت سرمایه گذاری ، مدارک لازم جهت ثبت شرکت سرمایه گذاری

 

ثبت شرکت سرمایه گذاری
ثبت شرکت سرمایه گذاری

 

ثبت شرکت سرمایه گذاری در elisabt.ir

 

ثبت شرکت سرمایه گذاری به معنای دریافت سود مقطعی از شرکت های زیرمجموعه است و در صورتی که نوسانات موجود در بازار باعث تغییراتی در سود حاصله شود، شرکتی که سرمایه گذاری اصلی را انجام داده اقدام به فروش سهام شرکت های زیر مجموعه خود می کند. به همین علت در این گونه شرکت ها مدیریت شرکت هیچگاه اقدام به خرید سهام برای مدت طولانی نمی‌کند. در ثبت شرکت سرمایه گذاری ورود و خروج سرمایه همراه با تشریفات قانونی صورت می گیرد. و اگر عضوی از اعضای شرکت قصد استعفا از شرکت مذکور را داشته باشد باید سرمایه خود را به شخص دیگری واگذار کند و اگر قصد افزایش سهام خود را داشته باشد باید اقدام به خرید سهام از دیگر اعضا نماید.

 

دو نوع شرکت در این زمینه در حال فعالیت اند که عبارتند از: شرکت های سرمایه گذار و شرکت های سرمایه گذاری.

شرکت های سرمایه گذار: نوعی شرکت های خدماتی یا تولیدی هستند که از درآمدشان از سود حاصل از فروش خود تامین می شود. این شرکت ها سهام دیگر شرکت ها را می خرند و به انتظار نتیجه سرمایه گذاری می نشینند. کلا شرکت های سرمایه گذار برای کسب سود و درآمد بیشتر، در شرکت های دیگر سرمایه گذاری می کنند و این را راهی برای افزایش سرانه درآمد خود می دانند.

شرکت های سرمایه گذاری: این شرکت ها شرکت هایی هستند که به خاطر امر سرمایه گذاری با حضور افراد کاردان تاسیس شده اند. منظور از افراد کاردان افراد متخصص در این زمینه است؛ افرادی که به درستی می‌دانند باید چه زمان کار خرید سهام را انجام دهند، چه مقداری از سهام شرکت های دیگر را در اختیار بگیرند و یا اینکه چه وقت این سهامی را که خریده اند واگذار نمایند. فعالیت این شرکت ها برای هر سهم کوتاه مدت و از چند ساعت تا چند ماه بیشتر نمی تواند باشد. اصولا این شرکت ها دیدگاه طولانی مدت روی خرید و فروش سهام ندارند.

 

مدارک لازم جهت ثبت شرکت سرمایه گذاری

 

  • ارائه کپی از شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره و صاحبان امضاء
  • ارائه اساسنامه شرکت لازم و ضروری است.
  • کپی آگهی تاسیس یا تغییرات شرکت که باید در روزنامه چاپ شده باشد.
  • تعیین میزان سرمایه شرکت
  • مشخص کردن نام شرکت، ، محل شرکت، تاریخ تاسیس آن و شماره ثبت شرکت
  • ارائه مدارکی دال بر احراز هویت اعضا
  • ارائه فهرستی از نام کلیه اعضای شرکت و سهم الشرکه هر یک از آنان.

 

و اما مدارک لازم جهت ثبت شرکت سرمایه گذاری پس از اخذ مجوز به قرار زیر است:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی سهامداران شرکت که باید برابر با  اصل شده باشد.
  • ارائه برگه عدم سوء پیشینه کلیه اعضاء که مدت اعتبار آن شش ماه است.
  • ارائه مجوز و اقرارنامه شرکت که باید توسط متقاضی امضا شده باشد.
  • ارائه اساسنامه شرکت که باید به امضای تمامی سهامداران برسد.
  • صورتجلسه هیئت مدیره که توسط مدیران امضا می شود و در سه نسخه تنظیم و ارائه می شود.
  • ارائه اظهارنامه مالیاتی شرکت که در سه نسخه تنظیم و توسط کلیه سهامداران امضا می شود.
  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین که در سه نسخه امضا و ارائه می شود.
  • تعهد نامه پرداخت ۳۵ درصد از سرمایه شرکت

 

مدارک و شرایط لازم جهت ثبت شرکت سرمایه گذاری
مدارک و شرایط لازم جهت ثبت شرکت سرمایه گذاری

 

مراحل دریافت مجوز ثبت شرکت سرمایه گذاری

 

دریافت مجوز شرکت ثبت شرکت سرمایه گذاری دارای مراحل سه گانه است که عبارتند از:

  1. متقاضیان شرکت های سرمایه گذاری تقاضای خود را برای سازمان بورس ارسال می کنند. این تقاضا براساس فرم مخصوص و تقاضایی که خود برای تاسیس شرکت سرمایه گذاری ارائه نموده اند، همچنین پرسشنامه مشخصات متقاضی برای سمت مدیرعامل شرکت می باشد.
  2. بعد از آن که سازمان بورس موافقت خود را مبنی بر تاسیس شرکت سرمایه گذاری با متقاضی اعلام کرد، شرکت باید مدارک مشخص شده را طی مدتی که لازم است تکمیل و ارائه نماید. بعد از طی این پروسه سازمان موافقت خود را جهت ثبت شرکت اعلام می دارد و رای خود را به اداره ثبت شرکت ها ابلاغ می کند.
  3. پس از اینکه رای نهایی برای تاسیس شرکت از طرف سازمان صادر شد متقاضی موظف ظرف مدتی که برای او مقرر شده طی ارائه مستنداتی، نسبت به ثبت شرکت خود در اداره ثبت شرکت ها اقدام نماید. در صورت تکمیل بودن مدارک متقاضی، مجوز فعالیت و ثبت شرکت برای او صادر می شود.

مقدار سرمایه ای که برای ثبت شرکت سرمایه گذاری لازم برای است طبقه مصوبه سال ۸۶ برای شرکت های سهامی عام ۵میلیون تومان و برای شرکت های سهامی خاص ۵میلیون تومان است

سرمایه گذارانی که در اینگونه شرکت ها سرمایه گذاری می کنند یا شخص حقیقی هستند و یا حقوقی.

اشخاص حقیقی اشخاصی هستند که خود شخصا به منظور  سوددهی بیشتر کار خرید و فروش را انجام می‌دهند ولی اشخاص حقوقی، ارگانها، نهادها، یا صندوق هایی هستند که به دلیل داشتن سرمایه بالا نقش مهمی را در بازار بورس دارند. مانند بانک ها، شرکت های بیمه و صندوق های اعتباری.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان