ثبت شرکت غیر حضوری

ثبت شرکت غیر حضوری
ثبت شرکت غیر حضوری

 

ثبت شرکت غیر حضوری چیست؟

 

در ثبت شرکت غیر حضوری متمرکز بر فعالیت آنلاین کارکنان به شکل غیرحضوری و دورکاری است. شرکت های تجاری همواره راهی موثر برای به وقوع پیوستن اقتصاد مقاومتی بوده و هستند. در کشور ما صنعت و تجارت رشد چشمگیری داشته و به همین دلیل تاسیس و ثبت شرکت های تجاری از لحاظ داخلی و خارجی رشد قابل توجهی داشته است.

یک شرکت از زمانی تبدیل به شرکت می شود و از زمانی پا می گیرد که حداقل دو نفر تصمیم می گیرند در یک فعالیت با هم شراکت کنند و برای پیشبرد فعالیت شان دست به تاسیس شرکت بزنند. اما برای این کار طی کردن یک پروسه قانونی جزو ملزومات کار است.

در ثبت شرکت غیر حضوری کلیه مراجعات حضوری ارباب رجوع حذف شده و تاسیس و ثبت شرکت و کلیه امور شرکت به طور دیجیتالی و آنلاین صورت می گیرد.

 

مراحل ثبت شرکت غیر حضوری

 

در ثبت شرکت غیر حضوری کلیه مراحل ثبت به صورت اینترنتی انجام می گیرد.

  1. در اولین مرحله کلیه اطلاعات هویتی شخص وارد می شود.
  2. در این مرحله نام و مشخصات شخص حقوقی وارد می شود. ۵ اسم برای شرکت خود برگزینید که سیستم به طور اتوماتیک اولویت اول را برای شما مشخص و بلافاصله یک کد ۱۹ رقمی را برای شما صادر می نماید.
  3. در مرحله بعد موضوع مورد فعالیت و همچنین مدت زمان فعالیت خود را مشخص می نمایید. منظور از موضوع شرکت یعنی هدفی که شما در شرکت دنبال می کنید که شامل تمامی اهداف خرد و کلان شما در شرکت می شود. از این رو انتخاب موضوع بسیار اهمیت دارد.
  4. زمانی که می خواهید موضوع خود را انتخاب نمایید سامانه لیستی از موضوعات مرتبط را به شما ارائه می دهد که این موضوعات شامل سه دسته کلی می‌باشند: دسته اول موضوعاتی هستند که قبل از ثبت نیاز به مجوز دارند و اصل مجوز باید تحویل اداره ثبت شرکت ها گردد. دوم موضوعاتی هستند که قبل از ثبت نیاز به مجوز ندارند اما بعد از ثبت و برای ادامه فعالیت خود به مجوز نیاز دارند. و سوم موضوعاتی که تحت هیچ شرایطی به مجوز نیاز ندارند.
  5. در قسمت بعدی آدرس شرکت را درج می کنید. در این بند باید نشانی دقیق و کد پستی صحیح را وارد کنید. ابلاغیه های شرکت به آن آدرس ارسال می گردد. اگر کد پستی اشتباه وارد کنید برای تغییر آن مراحل اداری زیادی را باید پشت سر بگذارید.
  6. سپس میزان سرمایه ای را که برای شرکت در نظر گرفته اید در قسمت سرمایه شخص حقوقی مرقوم کنید. ثبت شرکت غیر حضوری با مسئولیت محدود با سرمایه دست کم یک میلیون ریال راه اندازی می شود که البته عده ای این مبلغ را بیشتر در نظر می گیرند.

    پس از اینکه موضوع خود را مشخص کردیم مدت فعالیت را هم مبنی بر محدود یا نامحدود بودن مشخص می‌نماییم.

 

  • اسامی شرکای خود را بنویسید. اسامی شرکای شرکت از قبیل هرگونه از اعضا و سهامداران را وارد نمایید. این قسمت شامل نام و مشخصات شناسنامه ای و آدرس پستی دقیق و شماره تلفن کلیه اعضا و سهامداران ثبت شرکت غیر حضوری شرکت می شود. حال اگر تعداد این افراد از ۱۵۰ نفر بیشتر بود فرم مخصوصی برای آنها در سایت در نظر گرفته شده که شما این فرم را دانلود کرده و تکمیل می نمایید.
  • سپس میزان سهام شرکای شرکت را وارد می نمایید. برای سهام شرکا هم فرمی منظور گردیده که در اختیار شما قرار می گیرد که در آن هرگونه اطلاعاتی مبنی بر سهام و سرمایه شرکا دارید در آن ذکر می کنید.
  • اگر در هنگام ثبت شرکت غیر حضوری شعبه یا شعب دیگری برای شرکت خود در نظر گرفته اید باید حتما آن را مشخص و در فیلد مخصوص ثبت نام قید کنید و اگر در هنگام ثبت نام شرکت شما فاقد شعبه است و در آینده تصمیم به راه اندازی یک شعبه جدید گرفتید این کار را به همان زمان موکول کنید.
  • شرکتنامه و اساسنامه شرکت خود را در سامانه ثبت شرکت بارگذاری  و ارسال نمایید. برای این کار فرم های مخصوصی وجود دارد که شما می توانید ضوابط مربوط به شرکت خود را در آن وارد نمایید.
  • سپس مدارک خود را ارائه می نمایید. ابتدا بر روی گزینه تایید مدارک کلیک کنید و پس از اینکه پنجره مربوطه برای شما باز شد مدارک خود را بارگذاری نمایید. پس از ثبت و ارسال مدارک بلافاصله برای شما یک کد پیگیری ارسال خواهد شد.

 

 

شرایط و مراحل ثبت شرکت غیر حضوری
شرایط و مراحل ثبت شرکت غیر حضوری

 

پس از انجام اقدامات فوق، مرجع ذیصلاح نام و مشخصات شما را بررسی می کند و رای صادره را مبنی بر مثبت یا منفی بودن به پست الکترونیکی شما ارسال می نماید.

 

  • اگر نام شرکت تایید شد
  • متقاضی ثبت شرکت باید مدارک خود را همراه با کد پیگیری که سیستم در اختیارش قرار داده به اداره کل ثبت اسناد اقامتگاه خود پست نماید.
  • مسئول مربوطه پس از بررسی دقیق مدارک و مستندات، چنانچه مغایرتی در آنها وجود نداشت و فاقد مشکل بود موظف است نسبت به صدور مجوز اقدام نماید.
  • اما در صورت وجود نقص در مدارک یا بروز هر مشکل دیگر، باید مراتب را جهت رفع نواقص به اطلاع متقاضی برساند. و متقاضی ۳۰ روز مهلت دارد که نسبت به تکمیل آنها اقدام کند.

5/5 - (3 امتیاز)
مشاوره رایگان