ثبت شرکت مواد غذایی

 

ثبت شرکت مواد غذایی
ثبت شرکت مواد غذایی

 

موارد لازم در ثبت شرکت مواد غذایی

 

ثبت شرکت مواد غذایی نیاز به این دارد که شما از یک انبار استفاده کنید و این انبار باید کاملا استاندارد باشد. انباری که شما استفاده می کنید در سالم ماندن مواد غذایی نقش بسیاری دارد و این موضوع تاثیر بسیار زیادی در تاسیس شرکت مواد غذایی دارد. طبق ماده ۱۳ قانون مربوط به مواد غذایی، هر نوع مشکلی که در نگهداری مواد غذایی ایجاد شود برای ثبت شرکت مربوطه مشکل ایجاد می کند و تخلف محسوب میشود.

 

موارد مهم در تاسیس شرکت مواد غذایی

شرکت مواد غذایی در دو نوع فعالیت می کند، شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود از انواع این شرکت است.  در ثبت شرکت لازم است موارد مهم دیگری را هم مورد توجه قرار دهید، مثلا این بسیار مهم است که میزان سرمایه شرکت به چه میزان باشد. از عوامل مهم دیگر می توان به موضوع شرکت مواد غذایی و صاحبان سهم و میزان سهم آنان اشاره کنیم. در این بخش لازم است موارد مهم دیگری مثل مدیران اصلی شرکت و سهم هر مدیر اشاره کرد.

شاید این موارد در ابتدا بسیار ساده و بی اهمیت به نظر برسد. اما اهمیت آن ها زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که شما در ثبت شرکت مواد غذایی با مشکل جدی مواجه شده باشید. هر یک از این عوامل اگر به درستی بررسی نشوند، می توانند مشکلات جدی ایجاد کنند. بنابراین بهتر است که شما اقدامات لازم را برای مشاوره قبل از تاسیس و اقدام برای شرکت مواد غذایی انجام دهید.

 

شرایط ثبت شرکت مواد غذایی

 

به نظر شما چه عوامل و شرایطی در تاسیس شرکت مواد غذایی دارای اهمیت هستند؟ بدون شک عوامل بسیاری در ثبت یک شرکت تاثیر گذار هستند که ما مهم ترین این شرایط و عوامل را برای شما بیان می کنیم. شرایط شرکت مواد غذایی برای دو شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود دارای تفاوت های زیادی است. لازم است در ادامه به بررسی تفاوت های موجود در شرایط این دو شرکت بپردازیم.

 

شرایط ثبت شرکت مواد غذایی برای شرکت سهامی خاص

  • ۳ نفر عضو ثابت و ۲ نفر عضو غیر ثابت باید در این شرکت به عنوان اعضا ثبت شده باشند.
  • ۳۵ درصد سرمایه باید در مرحله بعدی به این اعضا پرداخت شود. در صورتی که این اقدامات به صورت کامل انجام نگیرد، مشکلات زیادی در ادامه برای شما ایجاد خواهد شد.
  • رابط های شرکت های مواد غذایی با مسئولیت محدود باید به صورت ثابت در این شرکت فعالیت مستمر داشته باشند.
  • تعهد برای پرداخت کل سرمایه از شرایط مهم تاسیس شرکت مواد غذایی بوده و دو نفر عضو ثابت در این شرکت به فعالیت مستمر خواهند پرداخت.
  • حداقل میزان سرمایه در تاسیس این شرکت باید در نظر گرفته شده باشد و محدوده این سرمایه ۱۰۰۰۰۰۰ ریال خواهد بود.

 

مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت مواد غذایی
مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت مواد غذایی

 

مدارک لازم جهت ثبت شرکت مواد غذایی

 

  • کپی مدارک شناسایی همه اعضا از مدارکی است که باید در ابتدا به نهاد مربوطه تحویل داده شود. این مدرک در ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت مسئولیت محدود به صورت اشتراکی به نهاد مربوط به ثبت تحویل داده خواهد شد.
  • اصل مدرک گواهی عدم سوء پیشینه باید جهت ثبت شرکت ارائه گردد.
  • وکیل شرکت باید وکالتنامه مربوط به شرکت را برای شما به صورت صحیح و کامل تنظیم نماید. این بهترین راه برای جلوگیری از حوادثی است که به صورت مستمر ایجاد می گردد.
  • مجوزهای مربوطه نیز باید به مرکز ثبت شرکت ها تحویل داده شود. اظهارنامه ها از اساسی ترین و مهم ترین مدارکی است که باید به نهادهای مربوطه تحویل داده شود.
  • در صورتی که شما مراحل ثبت شرکت را گام به گام و اصولی طی کنید، به صورت معمول مشکل خاصی در این بخش ایجاد نخواهد شد.

 

مجوزهای لازم برای ثبت شرکت مواد غذایی

 

مجوزهای خاصی معمولا برای  شرکت مواد غذایی نیاز است و در مسیر ثبت این شرکت ها باید این مجوزها را به طور کامل دریافت کنید.

  • پروانه تاسیس از مجوزهای بسیار اساسی و مهم در ثبت شرکت مواد غذایی است. این مجوز معمولا توسط جهاد سازندگی ارائه می شود و اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی، نظارت مستقیمی بر روی صدور این مجوز دارد. قوانین خاصی برای ارائه این مجوز در اداره مربوطه وجود دارد.
  • پروانه بهره برداری در صورتی به شرکت مواد غذایی داده می شود که شرکت از نظر تجهیزات کامل بوده و امکانات کافی را برای ساخت دارا باشد.
  • پروانه ساخت: نظارت بر کیفیت توسط اداره کیفیت بر مواد غذایی، در قالب مجوز خاصی به نام پروانه ساخت ارائه می شود. در صورتی که موسسه دارای قابلیت تولید باشد، این مجوز به صاحبان شرکت داده می شود. در غیر این صورت مدارک ارائه شده توسط شرکت مواد غذایی ناقص بوده و این مجوز برای آن ها صادر نمی گردد.
  • پروانه مسئول فنی: نظارت دقیق بر روی تولیدات توسط مسئول فنی باید انجام شود و در صورتی که این نظارت به صورت صحیحی انجام گیرد، این پروانه برای شرکت مواد غذایی صادر خواهد شد.

 

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان