ثبت شرکت نقشه برداری ، مدارک لازم جهت تاسیس شرکت نقشه برداری

 

ثبت شرکت نقشه برداری
ثبت شرکت نقشه برداری

 

ثبت شرکت نقشه برداری

 

ثبت شرکت نقشه برداری  به منظور انجام فعالیت های خاصی انجام می گیرد. کسانی که در رشته ی های معماری و مهندسی تحصیل کردند بیشتر جذب شرکت های نقشه برداری می شوند. کار هایی که یک نقش بردار انجام می دهد شامل راهسازی،  پل سازی و سد سازی، ساختمان سازی و ساخت سازه های آبی و فاضلاب سازی می باشد. برای شرکت نقشه برداری باید شرایط و مدارک لازم را به خوبی بشناسید پس با ما همراه شوید.

شرکت های نقشه برداری به دو دسته تقسیم می شوند.دسته اول  مسئولیت محدود و  دسته دوم سهامی هستند. شرکت نقشه برداری شباهت زیادی به شرکت مهندسی دارد و برای همین در اکثر شرکت های نقشه برداری کلمه مهندس را در اسم شرکت به کار می برند. و اگر در اسم شرکت کلمه مهندسی باشد یکی از شرکا باید مدرک مهندسی خود را ارائه دهد. و اگر بر روی شرکت نام مهندسین قید شود باید دو نفر از اعضای هیئت مدیره آن شرکت مدارک مهندسی خود را ارائه دهند.

 

ثبت شرکت نقشه برداری در قالب مسئولیت محدود

در ثبت شرکت مسئولیت محدود شرکا فقط به اندازه سرمایه گذاری خود می توانند مسئولیت را بر عهده داشته باشند.

شرکت های نقشه برداری با علم مهندسی کار خود را انجام می دهند ولی در قالب یک شرکت بازرگانی ثبت شده است. چنین شرکت هایی می توانند با دو سرمایه گذار فعالیت کنند.  وظیفه ی مدیر عامل است که میزان سرمایه را تعیین کند. سرمایه ی چنین شرکت هایی نباید کمتر از یک میلیون ریال باشد. سرمایه ی شرکت های مسئولیت محدود سهم الشرکه است. که سرمایه گذاران به تعداد سرمایه ی خود می تواند در شرکت فعالیت داشته باشند.

 

ثبت شرکت نقشه برداری سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص در شرکت نقشه برداری نیاز به سه  نفر دارند. این افراد باید تفاهم نامه ای را امضا کنند. و برای راه اندازی شرکت نقشه برداری به یک میلیون ریال سرمایه لازم دارید. از این مبلغ باید ۳۵% را در حساب شرکت برای ایجاد کردن یک سپرده حساب بگذارید. هر چه سرمایه برای تاسیس شرکت نقشه برداری  بگذارید بهتر است. دلیل این کار این است که شرکت های سهامی خاص تمام اعتبار خود را از سرمایه به دست می آورند. سرمایه این شرکت ها به صورت قطعه قطعه تقسیم می شود. این سهام را به سهام دارانی که سرمایه خود را در این شرکت گذاشتند، تعلق می گیرد. البته تمام این زمینه ها به تعداد سرمایه ای که سرمایه گذاران بر روی شرکت سرمایه گذاری نمودند، تعلق می گیرد.

 

مراحل ثبت شرکت نقشه برداری

 

در ادامه مطلب بیشتر درباره ثبت شرکت نقشه برداری و مراحل آن توضیح خواهیم داد.

شرکت نقشه برداری نیاز به مجوز های زیادی ندارد. یکی از مهمترین مراحل انتخاب نامی مناسب برای شرکت است. قوانینی را برای انتخاب اسم باید حتما رعایت کرد که در ادامه مطلب آن ها را ارائه خواهیم نمود.

  • اسمی که انتخاب می کنید باید ریشه فارسی داشته باشد.
  • اسمی که شما برای شرکت خود انتخاب می کنید باید خاص و با معنی باشد.
  • اگر در اسم شرکت اعداد به کار بردید باید اعداد را با حروف بنویسید.

 

مدارک و شرایط لازم جهت ثبت شرکت نقشه برداری
مدارک و شرایط لازم جهت شرکت نقشه برداری

 

مدارک لازم جهت ثبت شرکت نقشه برداری در elisabt.com

 

  • کپی کارت ملی و شناسنامه هیئت مدیره و مدیر عامل که باید به نهاد مربوطه تحویل داده شود.
  • مدیر عامل باید اساسنامه ای که شرکت نیاز دارد را تحویل کمیسیون بررسی دهد.
  • مدیر عامل باید شرکتنامه را به کمیسیون بازرسی تحویل دهد.
  • هیئت مدیره باید صورتجلسه مجمع عمومی را به کمیسیون تحویل دهد.
  • هیئت مدیره باید صورتجلسه ای را نوشته و به کمیسیون بازرسی ارائه دهد.
  • مدیران بازرسی باید اقرارنامه را تنظیم کرده و به کمیسیون ارائه دهند. در صورتی که مدارک بالا در زمان مقرر به کمیسیون بازرسی تحویل داده نشود، تاسیس شرکت نقشه برداری به طور کامل انجام نمی شود.
  • مدیر عامل به وکیل شرکت باید یک وکالت نامه بدهد تا وکیل تمام کارهای حقوقی شرکت را انجام دهد.
  • مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره لیست تمامی شرکا و سهامداران را باید به کمیسیون بازرسی ارائه دهند.
  • مدیر عامل باید کپی سند شرکت را به کمیسیون بازرسی نشان دهد. در صورت لزوم مدیر عامل باید نسبت به ارائه اصل سند شرکت اقدامات لازم را انجام دهد.

برای شرکت نقشه برداری و داشتن شرکتی موفق نیاز به کارمند ها و عوامل باهوش و کاربلد است.این شغل بیشتر برای ساختن بنا ها به کار می رود و با کشیدن نقشه های مناسب و مقاوم خانه ها و تمامی بناها را در برابر سیل زلزله و حوادث طبیعی مقاوم می سازد. شرکت نقشه برداری باعث بهتر شدن کیفیت ساختمان ها می شود. ثبت شرکت نقشه برداری نیاز به افراد ماهر برای کشیدن نقشه های خوب دارد. پس بهتر است از مهندسان نقشه کش حرفه ای برای ثبت شرکت مهندسی خود استفاده کنید.

 

1.9/5 - (14 امتیاز)
مشاوره رایگان