شرایط حسابرسی بیمه ای و حسابرسی از دفاتر قانونی

 

حسابرسی بیمه ای و حسابرسی از دفاتر قانونی
حسابرسی بیمه ای و حسابرسی از دفاتر قانونی

 

حسابرسی بیمه ای، حسابرسی از دفاتر قانونی چیست ؟

 

برای اجرای هر یک از دستورالعمل های پرداختی و همچنین شناسایی نیروی کار، حسابرسی بیمه ای، حسابرسی از دفاتر قانونی فرایند مهمی است. تامین حقوق بیمه یکی از مهمترین مواردی است که در حسابرسی بیمه به آن توجه می‌ شود. پیگیری پرداخت کردن حقوق بیمه ای در سازمان تامین اجتماعی ضرورت زیادی دارد. حسابرسی تامین اجتماعی فرایندی است که طی این فرایند به دفاتر قانونی هر یک از شرکت ها کد کارگاهی مشخص شده ای را ارائه می‌ دهند و تشکیل پرونده برای آنها انجام خواهد شد. حسابرسی بیمه به عنوان مهمترین فرایند سازمان تامین اجتماعی شناخته می شود. برای شناخت کارگران و تامین حقوق بیمه آنها این فرآیند اهمیت دارد. هدف از این حسابداری ارزیابی کردن حساب هزینه ‌ای است که برای اسناد مالی هر یک از کارگاه ها می باشد.

 

پیش حسابداری چیست ؟

برای درک بهتر حسابرسی بیمه ای، حسابرسی از دفاتر قانونی باید با مباحث حسابداری و استانداردهایی که مربوط به آن است آشنا شوید. پیش حسابرسی یکی از فرایندهای مهم حسابداری بیمه ای می باشد. پیش حسابداری به فرآیندی می گویند که در آن اسناد و مدارک ثبت شرکت ارزیابی می‌ شوند. خطاهایی که در آنها وجود وجود دارد برطرف می گردد. به همین ترتیب فرایند حسابداری آغاز خواهد شد.

جهت جلوگیری کردن از اعمال هزینه ‌های سنگین و جریمه از طرف تامین اجتماعی باید این فرایند انجام شود. این مسئله که کارشناس تامین اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهد و شرایط پیش حسابرسی را بشناسد بسیار مهم است. با انجام دادن پیش حسابرسی از هر نوع اشتباه و خطا جلوگیری خواهد شد. پیش حسابرسی به عنوان یکی از روش های افزایش اطمینان می باشد که برای جلوگیری کردن از جرائم سنگین به کار گرفته خواهد شد.

 

تفاوت حسابرسی بیمه ای با حسابرسی مالیاتی
تفاوت حسابرسی بیمه ای با حسابرسی مالیاتی

 

حسابرسی بیمه ای، حسابرسی از دفاتر قانونی را چه کسی انجام می دهد ؟

 انجام حسابرسی بیمه‌ ای بر عهده افرادی است که در این زمینه تخصص زیادی دارند. حسابرس بیمه به عنوان کارشناس تامین اجتماعی شناخته می‌ شود و می‌ تواند تمامی دفاتر قانونی و اسناد مالی که در کارگاه ها وجود دارد را ارزیابی کند. بعد از ارزیابی لازم از پرداخت حقوق بیمه کارگران مطمئن خواهد شد. در واقع باید بدانید که وظیفه حسابرسی بیمه و رسیدگی به امور حسابرسی بر عهده حسابرس خواهد بود. کارشناسان حسابرسی تامین اجتماعی تمامی نکاتی که در مورد حسابرسی بیمه وجود دارد را به صورت اصولی و بر اساس استانداردهای مالیاتی انجام می دهند.

 

تفاوت حسابرسی بیمه ای با حسابرسی مالیاتی

 

شما باید به خوبی بدانید که فرایند حسابرسی بیمه ای، حسابرسی از دفاتر قانونی با حسابرسی مالیاتی فرق می کند. مهمترین تفاوتی که بین این دو وجود دارد این است که حسابرسی بیمه مربوط به بخش حسابرسی مالیاتی درآمد و هزینه می باشد. در واقع باید بدانید که حسابرسی بیمه هزینه هایی که در ارتباط با نیروی انسانی و کار است را بررسی خواهد کرد. دفاتر قانونی که مربوط به بخش هزینه ارزیابی است را این حسابرسی، به طور کامل در بر می گیرد.

در واقع در حسابرسی دیگر هزینه ‌ها بررسی نمی شوند و کاربردی ندارند. اما حسابرسی مالیاتی بیشتر با بخش درآمد مربوط به کسب و کار ارتباط دارد. هزینه ها را از درآمد هایی که آن شرکت به دست آورده است کم می کند. در حسابرسی مالیاتی میزان درآمد و هزینه بررسی می ‌شود. صورت کامل واردات و صادرات و همچنین دارایی های ثابت در این حسابرسی اهمیت زیادی دارد.

 

اهداف حسابرسی بیمه ای، حسابرسی از دفاتر قانونی
اهداف حسابرسی بیمه ای، حسابرسی از دفاتر قانونی

 

اهداف حسابرسی بیمه ای، حسابرسی از دفاتر قانونی  چیست ؟

 

اهدافی که مربوط به حسابرسی قانونی می باشد را در دسته بندی های متفاوت قرار داده اند. اطمینان از پرداخت حق بیمه کارگران یکی از مهمترین اهداف این حسابرسی است. با بررسی کردن لیست بیمه توسط حسابرس، تمامی حقوق بیمه کارکنان تامین می شود. اطمینان از اجرای قانون مربوط به حق الزحمه و قرارداد یکی دیگر از اهداف حسابرسی بیمه می باشد. امکان دارد که در شرکت برخی از افراد به صورت پروژه‌ ای کار کنند این افراد باید دریافت بیمه برایشان لحاظ شود. حسابرسان تامین اجتماعی صورتحساب کارمزد و حق الزحمه را برای آنها در نظر می ‌گیرند. این دو مورد به عنوان مهمترین اهدافی است که در حسابرسی بیمه اهمیت زیادی دارد.

 

مزیت های حسابرسی بیمه ای چیست ؟

 مزیت های حسابرسی موجب شده که روز به روز به این فرایند توجه بیشتری شود. با استفاده از فرآیند حسابرسی کارگران شناسایی می‌ شوند و حقوق بیمه ای آنها به راحتی تامین خواهد شد. شناسایی هزینه هایی که با کار ارتباط دارند به عنوان یکی دیگر از مزیت های حسابرسی بیمه ای است. نظارت دقیق و اصولی روی اجرای حق الزحمه و قرارداد به عنوان یکی دیگر از مزیت های حسابداری بیمه ای شناخته می‌ شود. هر یک از مزیت هایی که مربوط به حسابرسی می باشد را کارشناسان متخصص برای شما به خوبی توضیح می دهند تا بتوانید بهره مندی لازم را از آنها دریافت کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان