شرایط و راهنمای اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت

شرایط و راهنمای اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت

 

اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت ها موضوع مهم این مقاله می باشد. به همین جهت ما در این مقاله می خواهیم مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت را بیان کنیم. همانند ثبت شرکت نحوه رتبه بندی شرکت نیز نیاز به یک راهنما دارد که شما می توانید برای داشتن راهنمای بسیار خوب به شرکت الی ثبت مراجعه کنید. الی ثبت یکی از بهترین شرکت ها برای رتبه بندی نمودن شرکت شما می باشد. سال های طولانی تجربه در زمینه رتبه بندی شرکت ها توسط الی ثبت باعث می شود که شما هزینه اخذ رتبه ۵ راه با قیمتی بسیار ارزان تجربه کنید. اخذ گرید بسیار مهم می باشد چراکه شرکت ها تنها با داشتن اخذ گرید می توانند با ارگان های دولتی به اخذ قرارداد بپردازند. مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت ها به شرح زیر می باشد:

شما با داشتن این مدارک می توانید به راحتی نحوه رتبه بندی شرکت خود را سپری کنید.

داشتن گواهی برای اثبات عدم سوء پیشینه توسط شرکت چرا که این سوء پیشینه می تواند موجب محدود نمودن برخی از قراردادها و انجام پروژه ها گردد.

مدیران شرکت ها نباید در ارگانهای دولتی مشغول به کار باشند. لذا گواهینامه های برای اثبات عدم داشتن شغل دولتی برای مدیران لازم است.

 

مراحل اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت

 

اخذ گرید نیز دارای مراحل مخصوص به خود است که در ادامه این مراحل را یک به یک برای شما شرح خواهیم داد.

  1. ثبت نام اولیه برای ثبت نام اولیه شما باید به سامانه ساجات مراجعه نمایید و کد رهگیری و شناسه خود را دریافت کنید.
  2. مرحله دوم از اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت بارگذاری نمودن مدارک لازم برای رتبه بندی کردن شرکت در این سامانه یعنی همان سامانه ساجات می باشد.
  3. مرحله سوم از رتبه بندی شرکت می توان به پرداخت هزینه و واریز فیش می باشد. برای رتبه‌بندی شرکت شما باید هزینه‌ای را پرداخت نمایید. مسلماً هزینه اخذ رتبه ۵ به مراتب کمتر از هزینه اخذ رتبه ۱ خواهد بود. شما باید این هزینه را به صندوق سازمان مدیریت و برنامه ریزی واریز کنید.
  4. مرحله چهارم که سخت ترین مرحله از اقدامات شما می باشد. پیگیری کردن اخذ رتبه خواهد بود. شما باید به طور مدام رتبه بندی کردن شرکت خود را در این سازمان پیگیری کنید. چراکه در مرحله بعدی شما باید دریافت رتبه بندی نمودن شرکت خود بپردازید.

توجه داشته باشید اگر چه پیگیری اخذ رتبه سخت ترین مرحله می باشد اما مهمترین مرحله برای رتبه بندی شرکت آخرین مرحله یعنی همان دریافت رتبه بندی شرکت می باشد. در این مرحله اگر شما هر گونه نقصی در مدارک خود داشته باشید دچار مشکل می‌ شوید و هزینه ‌هایی که تا به کنون صرف کردید، باید دوچندان شود. به همین جهت است که ما به شما توصیه می کنیم از یک راهنمای بسیار حرفه ای در زمینه انجام نحوه رتبه بندی کردن شرکت خود استفاده کنید تا در هیچ مرحله دچار مشکل نشوید و به راحتی بتوانید رتبه بندی شرکت خود را دریافت کنید.

 

مراحل اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت
مراحل اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت

 

نحوه اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت

 

  • همانطور که می‌دانید اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت دارای شرایط خاصی می باشد. چرا که اگر این شرایط نبودند همه شرکت‌ها اعم از غیرقانونی و قانونی می‌توانستند به اخذ رتبه بپردازند. برای ثبت رتبه بندی شرکت خود باید موارد زیر را حتماً رعایت فرمایید.
  • شرکت شما باید از قبل ثبت شده باشد یعنی در همان ابتدای شروع به کار به ثبت شرکت خود پرداخته باشید.
  • شرکت شما باید دارای گواهینامه صلاحیت برای انجام فعالیت خود داشته باشد. و زمانی که شما مشغول به فعالیت بوده ایدو طی سال های کاری شما هیچ‌گونه سوء پیشینه ای در رابطه با کارت آن وجود نداشته باشد.
  • مدیران مدیرعاملان و رئیس هیئت مدیره نباید از ارگان های دولتی باشد.

تمامی مدارک تحصیلی و شناسایی هویت هیئت مدیره مدیران اعضای شرکت شما به سازمان مدیریت و برنامه ریزی تحویل داده شود. لذا شما باید طبق قانون و استانداردها این افراد را استخدام نموده باشید. در غیر اینصورت نمی توانید به رتبه بندی شرکت خود بپردازید سوابق کاری شما مفید و سفید باشد و هیچگونه نقصی در کارتان وجود نداشته باشد.

همانطور که در مقاله های گذشته نیز به آن اشاره نمودیم. اخذ کردن رتبه و رتبه بندی شرکت ها بسیار پرفایده می باشد. از جمله مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره نمود. البته رتبه بندی کردن شرکت ها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی روند کاری آن‌ها داشته باشد. چرا که این شرکت‌ ها می‌.دانند که ارزیابی دقیق و استاندارد از آن.ها شده به همین جهت خود را به معیارهای استاندارد بیشتر نزدیک می کنند و عملکرد بهتری را خواهند داشت. همانطور که گفتیم اخذ رتبه بندی  می تواند برای آنها فواید زیادی داشته باشد چراکه آن شرکت ها در صورت نداشتن گواهینامه اخذ گرید نمی ‌توانند با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی وارد معامله و همکاری گردند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان