راهنمای ثبت برند، دلیل احتیاج به راهنمای ثبت برند

راهنمای ثبت برند
راهنمای ثبت برند

 

راهنمای ثبت برند

 

راهنمای ثبت برند برای افرادی اولین بار دست به این کار می زنند از فاکتورهای حیاتی محسوب می شود. ما در  در سایت شرکت الی ثبت elisabt.ir این راهنما را را قرار دادیم تا برای تمام داوطلبان کمک کننده باشد. در نهایت و بعد از خواندن این این راهنما در صورتی که در مورد بعضی قسمت ها سوالی داشتید می توانید با ما در شرکت الی ثبت تماس بگیرید تا در آن حوزه شما را راهنمایی کنیم.

 

چرا به راهنمای ثبت برند احتیاج داریم؟

 

برای اینکه دلیل وجود مشاوران و راهنماهای مختلف در حوزه ثبت برند را توضیح دهیم، ابتدا باید اهمیت این مسئله را آشکار کنیم.

اولین چیزی که بعد از تحقیق جزئی در مورد برند متوجه می شویم این است که اکثر برندهای دنیا در واقع لزوم قانونی به ثبت شدن ندارند و تاجر به سادگی می تواند با استفاده از برند خود به تجارت بپردازد. پس چرا تاجران زمان و هزینه زیادی را صرف این کار یعنی ثبت برند، می کنند؟

راهنمای ثبت برند خوب در جواب چنین سوالی در مورد حق مالکیت برند توضیح می دهد. در سطرهای بالا اشاره شد که هر کسی می تواند برندی را در نظر گرفته و بدون ثبت آن به تجارت بپردازد. این یعنی در حالت معمولی هیچ چیز نمی تواند دو نفر را از استفاده از نام یکسان بازدارد. حال تصور کنید یکی از این دو نفر در واقع از تجارت نفر دیگر سوء استفاده کند و ضررهای زیادی را به او وارد کند. فرد ضرر دیده می تواند چه اقدامی کند؟

برای حل چنین مسئله ای، ثبت برند انجام می شود. وقتی تاجر اول برند خود را ثبت کند، اگر کسی به نحوی از اسم برند او استفاده شخصی کند، به راحتی از طریق قانون این مشکل را حل می کند و خسارت های مالی ایجاد شده را برطرف می کند.

 

 راهنمای ثبت برند حاوی چه نکات مهمی است؟

 

  1. برای انتخاب اسم برند زمان کافی بگذارید و تمام نکات مهم را درباره آن رعایت کنید. از جمله:
  • مقصود از ثبت برند محافظت از این اسم است پس تحت هیچ شرایطی نباید اسم برند دیگری را استفاده کنید. حتی تشابه بالا بین دو اسم قابل قبول نیست.
  • برای اطمینان از اینکه اسم برند شما و دیگری مشابه نیست بهتر است آن را استعلام کنید.
  • استعلام اسم برند باید توسط اداره مالکیت معنوی انجام شود که سایت این اداره دارای چنین ویژگی است.
  1. بعد از پیدا کردن یک نام خاص و مورد تایید، اسناد لازم را جمع آوری کنید.
  2. مرحله سوم راهنمای ثبت برند در واقع شروع اصلی این جنگ قانونی است. حالا باید به سایت مالکیت معنوی رفته و فرم ها را پر کرده و اسناد را در آن آپلود کنید. هزینه های درخواست را پرداخت کرده و برای انجام مرحله بعدی آماده شوید.
  3. هر چند اولین کاری که یک تاجر انجام می دهد، اطمینان از خاص بودن نام بردن دلخواه او است اما هنوز لازم است که به طور رسمی ثابت شود که هیچ ادعای حقوقی در مورد برند درخواستی متقاضی وجود ندارد. برای اطمینان از این مسئله، تاجر اقدام به چاپ آگهی در این باره در روزنامه رسمی می کند.
  4. مرحله بعدی در راهنمای ثبت برند با آن مواجه می شوید، منتظر ماندن برای تایید شدن برند مورد نظر است. بعد از مرحله چهارم تنها کاری که از متقاضی ثبت برند ساخته است این است که منتظر باشد تا کارشناسان به برند او رسیدگی کنند و در صورت نداشتن مشکلی آن را تایید کنند. در غیر این صورت باید به مشکلات حقوقی به وجود آمده، از طریق اداره مالکیت معنوی رسیدگی کند.
  5. در مرحله بعد برای بستن در به روی هر نوع اعتراضی روی برند، مرحله چهارم یعنی چاپ آگهی را دوباره تکرار می کنیم. تکرار این مرحله تایید نهایی برند را ممکن می کند و بعد از اینکه مدتی گذشت و اعتراض قانونی در مورد برند به وجود نیامد، مراحل اصلی کار تمام شده و برند ثبت می شود.

 

شرایط و مراحل هزینه های راهنما ثبت برند در ایران
شرایط و مراحل هزینه های راهنما ثبت برند در ایران

 

راهنمای ثبت برند و هزینه های موجود در آن

یکی از نکاتی که حین توضیح درباره ثبت برند باید به آن اشاره شود، هزینه ها است. در هر مرحله از مسیر ثبت کردن یک برند، هزینه هایی در مسیر متقاضی قرار می گیرد که با توجه به عوامل مختلف، این هزینه متغیر خواهد بود.

برای فهم بیشتر این موضوع به این مثال دقت کنید: اگر در مرحله چهارم یا ششم قصد استفاده از یک آگهی رنگی یا بلند داشته باشید یا هر دوی این مسائل را در نظر بگیرید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

برای آشنایی کامل تر با راهنمای ثبت برند و طی کردن این مراحل می تواند از افراد خبره در  شرکت حقوقی الی ثبت کمک بگیرید. اما برای اینکه از پیشرفت و تکمیل شدن کار ثبت برند و ثبت شرکت اطمینان حاصل کنید، آسان تر است که آن را به فرد خبره بسپارید. متخصصان حقوقی ثبت در شرکت الی ثبت شما را به همکاری در این شرکت دعوت می کنند و با توجه به تجربه ای که در این مسائل دارند، ثبت برند را تضمین می کنند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان