راهنمای ثبت شرکت ، تعیین نام و موضوع فعالیت شرکت

 

راهنمای ثبت شرکت
راهنمای ثبت شرکت

 

راهنمای ثبت شرکت را با elisabt.ir تجربه کنید

 

راهنمای ثبت شرکت، کمک می کند تا کسی که قصد تاسیس شرکتی را دارد با مطالعه ی آن بتواند به راحتی هدف خود را دنبال کند. کسانی هستند که تمایل دارند شرکتی تاسیس کنند و قبل از تاسیس حتما به یک راهنمای ثبت شرکت مراجعه کنند. درباره ی تاسیس یک شرکت مطالب زیادی در اینترنت و جاهای دیگر وجود دارد. اما یک راهنمای ثبت شرکت که جامع و کامل باشد تمام نیازها را برآورده می کند.

تمامی مراحل و قدم هایی که متقاضی تاسیس شرکت نیاز دارد می بایست در این راهنمای ثبت شرکت، آورده شود. از گام اول با ذکر جزییات. چون ثبت شرکت مراحلی دارد که تنها نادیده گرفتن یک جزء از آن ممکن است، کار تاسیس را چند روز به تاخیر بیاندازد و یا مشکلات دیگری پیش بیاورد. در راهنمای ثبت شرکت زیر سعی شده است مراحل ثبت به اجمال گفته شود.

 

تعیین نوع شرکت:

راهنمای ثبت شرکت، کمک می کند تا بتوان به راحتی یک شرکت را تاسیس نمود. گام اول در تاسیس شرکت، تعیین نوع شرکت می باشد. در این مورد می بایست شرکت با هدف ها و بودجه و برنامه و امکاناتی که موسس دارد، هماهنگ و در یک سمت و سو باشد. شرکت هایی که در ایران اکثرا به ثبت می رسند؛ عبارتند از،

  1. شرکت با مسئولیت محدود
  2. شرکت سهامی خاص
  3. سهامی عام
  4. شرکت تضامنی
  5. شرکت مختلط غیر سهامی
  6. شرکت تعاونی
  7. شرکت مختلط سهامی

 

در راهنمای ثبت شرکت، قدم بعدی برای تاسیس شرکت، برگزیدن شریک ها و سهامدارهای شرکت است. این مرحله، همواره مهمترین گام بوده است. چون برگزیدن شرکایی که می خواهند، سرمایه و پول، کار و فکر و تخصصشان را وارد شرکت نمایند، در آینده و موفقیت یا شکست شرکت بسیار با اهمیت می باشد.

 

تعیین نوع و نام و موضوع فعالیت شرکت
تعیین نوع و نام و موضوع فعالیت شرکت

 

تعیین نام و موضوع فعالیت شرکت:

مشخص نمودن اینکه قرار است شرکت در چه زمینه ای فعالیت کند، عنوان دیگری می باشد که در راهنمای ثبت شرکت به آن پرداخته می شود. زمینه ها و حوزه هایی که یک شرکت می تواند در آن به فعالیت بپردازد، عبارتند از:

  • برخی از شرکت ها فعالیتشان مختص دولت می باشد و به مردم برای وارد شدن در آن مجوز داده نمی شود.
  • بعضی از شرکت ها پیش از این که توسط مردم به ثبت برسند، لاز م است که از سازمان و یا وزارت خانه ی مربوطه، اجازه دریافت کنند. پس از آن؛ این اجازه می بایست توسط اداره ی ثبت شرکت ها تایید شود.
  • بعضی موضوع های شرکت، به گونه ای می باشد که ابتدا شرکت ثبت می شود. اما برای شروع به کار می بایست اجازه ی فعالیت شرکت، از وزارتخانه ها یا سازمان هایی که با موضوع در ارتباط هستند، گرفته شود.
  • بعضی از موضوعات و هدف های شرکت، نه موقع ثبت و نه بعد از ثبت احتیاج به مجوزی خاص پیدا نمی کنند.

 

نکات مهم در راهنمای ثبت شرکت

همه ی شرکت ها، عناوین و رده هایی مانند، مدیر عامل یا رئیس هیئت مدیره و… دارند. از سوی دیگر با توجه به فعالیتی که شرکت دارد، ممکن است، بازرس هم داشته باشد. در این مورد لازم به ذکر است که باید مشخص شود حق امضا در این شرکت با چه کسی باشد.

در این راهنمای ثبت شرکت، توضیح مختصری هم در ارتباط با تعیین نام شرکت داده می شود. در فرم ثبت نام، به ترتیبی که اولویت متقاضی می باشد، می بایست پنج نام را برای شرکت بنویسد تا یکی از آن ها انتخاب شود. از شرایط انتخاب نام شرکت این است که نام تکراری نباید باشد. اسامی خارجی تنها به نماینده های قانونی شرکت اعطا می شود. نام هایی که مخفف هستند و متعلق به ارگان های دولتی می باشند هم، اجازه ی کاربرد ندارند.

در ادامه راهنمای ثبت شرکت، گفتن این نکات ضروری می باشد که بعد از مراحل گفته شده، مدارکی باید تهیه شوند و به امضا شریک ها برسد. این مدارک با توجه به نوع شرکت این که تعاونی باشد یا تضامنی و یا …. فرق می کند.

بعد از این که همه مدرک ها تهیه شد، می بایست به وسیله ی پست پیشتاز به اداره ی ثبت شرکت ها فرستاده شود. تا در سامانه ی این اداره به ثبت برسد. در این مرحله ممکن است با سه گزینه روبرو شویم:

  • پرونده رد می شود و بازگردانده می شود
  • در پرونده نقصی دیده می شود و برای برطرف کردن آن برگردانده می شود
  • پرونده ی تاسیس شرکت پذیرفته می شود. در این صورت وکیلی که در سامانه های ثبت شرکت معرفی شده اند، همراه با مدارک و مستندات شرکت به اداره ی ثبت مراجعه می کند و با پرداخت مبالغ قانونی و امضا های مرتبط، مدرک های ثبت شده ی شرکت را می گیرد.

 

نکات مهم در راهنمای ثبت شرکت
نکات مهم در راهنمای ثبت شرکت

 

پس از این که شرکت ثبت شد، می بایست تاسیس شرکت ثبت شده در سایت های روزنامه ی رسمی به چاپ برسد.

 

در راهنمای ثبت شرکت، ذکر این نکته لازم می باشد، که یک شرکت چقدر زمان می برد تا به ثبت برسد. به طور کلی می توان این مدت را به دو بخش زمانی تقسیم کرد: مرحله ای که نام شرکت تایید می شود؛ یک یا دو روز می باشد. مرحله ی بعد که تا مدارک و مستندات به اداره ی ثبت شرکت ها برسد و در آن جا تایید شوند؛ حدود هفت روز کاری زمان می برد.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان