رتبه بندی برنامه و بودجه

 

رتبه بندی برنامه و بودجه
رتبه بندی برنامه و بودجه

 

همه چیز در مورد رتبه بندی برنامه و بودجه

 

برای رتبه بندی برنامه و بودجه باید زیرشاخه هایی که مربوط به این گروه است را بشناسید. تشخیص دادن صلاحیت عوامل اجرایی و فنی یکی از مهمترین اقداماتی است که زمان رتبه بندی اهمیت دارد. سازمان برنامه و بودجه کشور یکی از مهمترین سازمان هایی می باشد که مدارک و شرایط مورد نیاز هر یک از شرکت ها را بررسی می کند و سپس رتبه بندی آغاز می شود. برای صدور گواهینامه هایی که مربوط به صلاحیت شرکت هستند باید با فرایند رتبه بندی آشنایی داشته باشید. برخی از مهمترین مدارکی که مربوط به رتبه بندی شرکت های متفاوت است را در ادامه معرفی می کنیم.

 

مدارک لازم برای رتبه بندی برنامه و بودجه

 

مدارکی که شما برای رتبه بندی برنامه و بودجه باید ارائه دهید بستگی به نوع شرکتی دارد که درخواست فعالیت آن را نموده اید. برخی از مهمترین مدارکی که مربوط به رشته های متفاوت می باشد عبارت است از :

 

  1. مدارک ضروری برای شرکت های انفورماتیک

برای کسب رتبه برنامه و بودجه شرکت های انفورماتیک باید اظهارنامه مالیاتی را ارائه دهید. فرم ثبت نام را که شامل مشخصات فردی می باشد را باید ارائه دهید. همچنین باید مشخصات اعضای هیئت مدیره و کارکنان را تحویل سازمان دهید. فایل هایی که اسکن شده اند را باید بارگذاری کنید و ارسال نمایید. تعهدنامه ای که عدم اشتغال شما در دستگاه های دولتی را نشان می دهد باید تحویل دهید. ارائه اطلاعاتی که مربوط به مجوزهای تولید می باشد، اهمیت زیادی دارد. اطلاعاتی که مربوط به خود اظهاری است را باید تحویل دهید. توانمندی هایی که مربوط به نیروی اجرایی شرکت است را باید آماده کرده و ارسال نمایید.

 

  1. مدارک ضروری برای شرکت های پیمانکار

برای دریافت رتبه برنامه و بودجه شرکت های پیمانکاری ابتدا باید فرم ثبت نام را پر کنید. در این فرم هر یک از اطلاعاتی که مربوط به اعضای شرکت می باشد را می توانید وارد کنید. مشخصاتی که مربوط به اعضای هیئت مدیره است و پرسنلی که امتیازآور هستند را باید تحویل دهید. بارگذاری فایل هایی که اسکن شده اند را باید در سامانه ساجات انجام دهید. تعهدنامه ای که نشان دهد شما در دستگاه های دولتی فعالیت نمی کنید را باید تحویل دهید. اطلاعاتی که مربوط به اظهارنامه های مالیاتی شرکت است را هم باید تحویل دهید. تجربه کاری پیمانکاری هم از دیگر مواردی است که باید زمان ارائه مدارک به آن توجه داشته باشید.

 

شرایط عمومی رتبه بندی برنامه و بودجه

 

برای رتبه بندی برنامه و بودجه باید شرایط عمومی رتبه بندی را به خوبی بشناسید. یکی از مهمترین شرایطی که در مورد رتبه بندی شرکت ها اهمیت دارد این است که آنها در اداره ثبت شرکت ها به رسمیت شناخته شده باشند. شرکتی که متقاضی اخذ رتبه می باشد باید به دستورالعمل ها و ضوابط تعیین رتبه دقت داشته باشد و به آنها عمل کند. شرکت متقاضی به هیچ عنوان نباید برای انجام دادن کارهای متنوع محرومیت و ممنوعیت داشته باشد. در صورتی که ممنوعیت برای شرکت لحاظ شود نمی تواند فعالیتش را ادامه دهد. هیچ یک از مدیرانی که در شرکت فعالیت می کنند نباید در دولت کار کنند. مدیرعامل و یا اعضایی که در هیئت مدیره هستند باید سابقه کاری شان مفید باشد. ارائه هر یک از خدمات برای شرکت های پیمانکاری و انفورماتیک به صورت رایگان می باشد.

 

مدارک مورد نیاز تمدید و رتبه بندی برنامه و بودجه
مدارک مورد نیاز تمدید و رتبه بندی برنامه و بودجه

 

نکاتی مهم در مورد رتبه بندی بودجه و برنامه

برای دریافت گواهی رتبه برنامه و بودجه باید به برخی از نکات مهم دقت داشته باشید. اگر شرکت شما پروژه فعالی را در اختیار نداشته باشد فرد پیمانکار می تواند نامه ای از اداره کار دریافت کند که انقضای دو ماه دارد. این نامه نشان می دهد که تاییده لازم را از اداره کار دریافت نموده اید. با دریافت کردن این تاییده می توانید در مناقصه های دولتی شرکت نمایید. دوره های آموزشی را باید بگذرانید تا بتوانید رتبه بالاتری کسب کنید. پیمانکارانی که درخواست رتبه بندی دارند باید تا دو ماه پروژه شان را آماده کرده و تحویل دهند. گواهینامه ای که صادر می شود به گونه ای است که دو سال اعتبار دارد.

 

نحوه تمدید رتبه بندی برنامه و بودجه

 

شما برای تمدید گواهی رتبه برنامه و بودجه باید برخی از نکات ضروری را در نظر داشته باشید. هر یک از شرکت ها تنها می توانند برای یک بار اقدام به تشکیل پرونده نمایند. بر همین اساس برای تمدید کردن گواهینامه می توانید به پرونده ای که دارید رجوع کنید. همان پرونده بعد از مدتی اصلاح می شود. برای اطلاع دادن به اداره کار جهت تمدید رتبه باید دو ماه قبل اقدام نمایید. با اداره کار تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را دریافت کنید. همچنین می توانید وارد وب سایت شوید تا تغییرات لازم روی پرونده اعمال شود. به وسیله یکی از کانون های اداره کار، فرایند تمدید رتبه انجام می شود. لیست بیمه پرسنل را همراه با اظهارنامه های مالیاتی برای تمدید رتبه باید تحویل دهید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان