رتبه بندی شرکت

 

رتبه بندی
رتبه بندی

 

مراحل رتبه بندی شرکت

 

رتبه بندی شرکت را می توان جزء آن دسته از کارهایی قلمداد کرد که هر شرکت مشاوره ای و پیمانکاری می بایست بعد از ثبت شرکت نسبت به گرفتن آن اقدام کند زیرا در حال حاضر تنها راه سنجش معیار مشخصات علمی و فنی این شرکت ها همین رتبه بندی است.هدف از اخذ رتبه شرکت تنها این قضیه نیست که سازمان بتواند در مناقصات بزرگ دولتی شرکت کند، هر چند این قضیه یکی از مهم ترین بخش های مربوط به گرید است، اما در حال حاضر اخذ رتبه شرکت یکی از مهم ترین معیارهای پیشرفت و بهبود هر شرکت است.

رتبه بندی شرکت مراحل سختی ندارد ولی به دلیل داشتن قوانین دقیق و نیاز به توجه و زمان کافی، شرکت باید از نماینده ای مطلع به قوانین و شرایط استفاده کند و یا مشاور ماهری داشته باشد. شرکت الی ثبت در زمینه اخذ گرید مهارت و سابقه کافی داشته و می تواند به متقاضیان برای به انجام رساندن این مهم کمک کند.آدرس اینترنتی این شرکت elisabt.ir می باشد که توضیحاتی را به منظور آشنایی با موضوع ثبت گرید ارائه کرده است اما برای اینکه نحوه دقیق انجام این کار را متوجه شوید باید با متخصصان ارتباط مستقیم برقرار کنید.

 

مراحل رتبه بندی شرکت با دریافت پایین ترین رتبه یعنی پنج آغاز می شود.

  • متقاضی با وارد شدن به سامانه ساجات، فرم ها را پر می کند و درخواست خود را ارائه می کند.
  • فیش های لازم را پرداخت می کند.
  • و در نهایت بعد از تایید رتبه، اعلامیه ای در روزنامه منتشر می کند که دریافت رتبه را به عموم اطلاع دهد.

 

رتبه شرکت تاثیر بسیار زیادی در افزایش کیفیت سازمان دارد

 

دومین مزیت مربوط به اخذ رتبه شرکت در شناسایی نقاط قوت و ضعف یک سازمان است، ممکن است برخی از این نقاط ضعف درآمدهای سازمان را به پایین ترین حد نصاب خود رسانده باشد و این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که سازمان بتواند به درستی نقاط ضعف خود را بشناسد. برخی از نقاط قوت سازمان هم می تواند در آینده دچار تحلیل شده و با بررسی این موضوع و شناسایی آن به سادگی می توان این توانایی و پیشرفت را در یک سازمان افزایش داد.

این موضوع را می خواهیم با یک موضوع ساده بیان کنیم. فرض کنید در یک شرکت پیمانکاری موضوعاتی هم چون توانایی فنی و سابقه کاری مهندسین شرکت، سابقه تحصیلی اعضای هیئت مدیره و میزان بیمه ای که برای پرسنلین رد شده است از بالاترین اهمیت برای رتبه بندی موسسه برخوردار است. زمانی که ما پروسه اخذ گرید را آغاز می کنیم سازمان مدیریت و برنامه ریزی یک اصلی را برای ما بیان می کند که استاندارد مورد نظر برای رسیدن به نمره ۱چیست؟

 

استعلام رتبه بندی شرکت به وسیله سایت ساجار انجام می شود.

وقتی لازم به کسب اطلاعاتی درباره رتبه هر شرکت بود با ورود به این سامانه می توانید جزییات آن را به دست آورید.

اولین استفاده این سایت تایید رتبه یک شرکت است. شما همینطور می توانید زمان دقیق دریافت این رتبه و مدت زمانی که تا انقضای تاریخ آن باقی مانده را ببینید. همچنین می توانید مشخص کنید که شرکت مورد نظر شما رتبه و صلاحیت خود را در حوزه پیمانکاری دریافت کرده است یا مشاوره ای.

 

هزینه رتبه بندی شرکت

 

در هزینه رتبه بندی شرکت ممکن است پیش خود بپرسید که هزینه های مورد نظر را برای اخذ رتبه شرکت بسیار بالاست. مطرح کردن چنین سوالی در ذهن از پایه اشتباه و غلط است زیرا با داشتن رتبه شرکت شما می تواند سود سالیانه خود را چندین برابر کنید.

 

هزینه های گرید شرکت را می توان در دو دسته کلی تقسیم بندی کرد:

  • هزینه های مربوط به ممیزی شرکت برای ایجاد و فراهم آوردن استاندارد های مربوطه در زمینه اخذ رتبه شرکت. هر سازمانی می خواهد که بیشترین رتبه را برای گرید کاری خود به دست آورد. سازمان هایی که به دنبال چنین رتبه ای هستند می بایست حتما از نظرات مشاورین و کارشناسان آگاه در این زمینه استفاده کنند. چرا که خود این کارشناسان هزینه هایی را بابت مشاوره در این زمینه دریافت می کنند.
  • اما برخی از سازمان ها می خواهد صفر تا صد کار اخذ رتبه شرکت را به یک ارگان و یا سازمانی واگذار کنند و تنها با در اختیار قرار دادن مدارک مربوطه به این سازمان صفر تا صد انجام این کار را به یک شرکتی و اگذار می کنند که در زمینه خدمات ثبتی فعالیت دارد.

 

هزینه رتبه بندی شرکت دو نوع مستقیم و غیر مستقیم را شامل می شود. نوع مستقیم آن همان هزینه هایی است که در زمان گرفتن رتبه لازم خواهد بود.

 

  • در سامانه ساجات برای ثبت نام و گرفتن رتبه باید چند فیش واریزی را ارسال کنید.
  • برای آماده کردن اسناد رتبه بندی نیز هزینه هایی اعمال می شود.
  • منتشر کردن اعلامیه ای مبنی بر دریافت رتبه شامل هزینه می شود.

نوع دوم یعنی غیر مستقیم شامل هزینه های انجام پروژه های متفاوت است. برای اینکه رتبه خود را با موفقیت به دست آورید باید امتیازهای مختلفی را به دست آورید و سابقه کاری درخشانی داشته باشید. این پروژه ها نیازمند سرمایه زیادی است.

 

انواع رتبه بندی شرکت

 

برای گرفتن رتبه برای شرکت تمامی شرایط و ویژگی های شرکت مورد سنجش قرار می گیرد، این شرایط و ویژگی ها شامل توانمندی های فنی و علمی شرکت در قبال زمینه فعالیت مورد نظر به علاوه میزان امکانات آن است. هم چنین سابقه رد بیمه برای پرسنلین شرکت به علاوه توان اقتصادی آن ها نیز یکی از معیارهای مهم برای اخذ رتبه است، پس چه بهتر است که یک شرکت برای این که بخواهد در این رتبه بندی بهترین نمره را به خود تخصیص دهد تمامی این شرایط و ویژگی ها را به بهترین نحو ممکن به اجراء در آورد.

رتبه بندی شرکت ها به دولت کمک می کند تا بتوانند پروژه های مختلف را به شرکت هایی با مهارت کافی بسپارند. برای این کار دولت به برگزاری مناقصه هایی می کند که فقط با داشتن رتبه های خاصی قادر به شرکت در آن خواهید بود.

برای اینکه بتوانید گرید خود را به دست آورید باید وارد سامانه ساجات شوید. اسناد خود را آنلاین بفرستید و بعد از گذر از تمام مراحل موجود، رتبه شما تایید خواهد شد.

شاید ما گرفتن رتبه بندی برای شرکت را بیشتر برای شرکت های پیمانکاری و مشاوره ای بشناسیم، اما در حال حاضر حوزه نهاد ریاست جمهوری، رتبه شرکت ها را به ۵ دسته کلی تقسیم بندی کرده است.

  1. رتبه بندی مشاور
  2. رتبه بندی انفورماتیک
  3. رتبه بندی پیمانکار
  4. رتبه بندی انبوه ساز
  5. رتبه بندی سازمان های طرح و ساخت

 

اگر بخواهیم دسته بندی کلی در خصوص این شرکت ها داشته باشیم می بایست آن ها را در دو دسته مشاور و پیمانکار قرار دهیم و سپس بر اساس شرایط موجود در این دسته بندی به اخذ رتبه اقدام کنیم.

 

رتبه بندی شرکت ها
رتبه بندی شرکت ها

 

رتبه بندی شرکت ها چیست

 

رتبه بندی می بایست دارای مشخصات و ویژگی های منحصر بفردی باشند مدیران شرکت های مختلف این مسئله را می دانند که رتبه میتواند آن ها را از دیگر شرکت های رقیب جدا کند.

این مشخصه یکی از مهم ترین بخش های مربوط به رتبه بندی است.  به فرض مثال بعد از اتمام مراحل ثبت شرکت اگر یک شرکت مشاوره ای بخواهد در این رتبه بندی نمره ۱ را کسب کند می بایست از بهترین و متخصص ترین مشاورین در زمینه کاری مورد نظر استفاده کند، هم چنین بحث امکانات برای یک شرکت مشاوره ای در زمینه کارهای آموزشی از مزیت بسیار بالایی برخوردار است و نداشتن این موارد می تواند در کاهش این نمره تاثیر منفی بگذارد.

 

در واقع شرکتی که رتبه دارد، قابل اعتماد بوده و پروژه های سنگین را به انجام می رساند.

 

رتبه یک شرکت پیمانکاری، مهر تاییدی بر فعالیت های اجرایی چنین شرکت هایی می گذارد و زمینه انجام پروژه های بزرگتر را ایجاد می کند و در شرکت های مشاوره ای نیز با داشتن گرید می توانید فعالیت خود را بیشتر کنید.

  • رتبه بندی شرکت ها از شماره پنج شروع شده و هر چه این عدد بالاتر رود، نشانه مهارت بیشتر و اعتبار بالاتر آن شرکت است.
  • گرفتن گرید یا همان رتبه مزایای زیادی از قبیل پیشرفت در حوزه کاری ایجاد می کند و شرکت ها بعد از مدتی فعالیت، برای بالا بردن سطح کار خود اقدام به گرفتن گرید می کنند.
  • برای گرفتن گرید به ترتیب انجام می شود و شرکت بعد از گرفتن گرید پنج و فعالیت در این رتبه، می تواند برای رتبه بالاتر اقدام کند.
  • قصد اصلی دولت برای دادن رتبه به هر شرکت این است که بتواند پروژه های بزرگ و مهم را به شرکت های مناسب بسپارد.

 

همین مسائل باعث می شود که یک شرکت تا حد توان بتواند خود را با استاندارد های موجود در زمینه گرید مشاور و گرید پیمانکار نزدیک کند و این چیزی است که تمامی سازمان ها به دنبال آن هستند.

 

رتبه بندی شرکت های مشاور و پیمانکار

 

رتبه بندی های مشاور و رتبه بندی پیمانکار از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اگر مدیر یک سازمان هستید و می خواهید هر چه زودتر مجموعه خود را برای گرفتن این رتبه شرکت ها آماده کنید، می بایست این ابلاغیه را در تمامی سطح سازمان پخش کنید که کارکنان و پرسنلین سازمان به درستی وظایف خود را انجام دهند.

داشتن نظم کاری در خود سازمان برای شرکت مدیریت و برنامه ریزی که وظیفه تخصیص رتبه شرکت ها را بر عهده دارد از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فرض کنید اگر یک سازمان در زمینه کاری خود متخصص باشد اما نتواند سیستم کاری شرکت خود را به خوبی مدیریت کند مطمئنا با مشکلاتی مواجه خواهد شد، پس سازمان مدیریت و راهبردی کشور برای حل این مشکلات تمامی جنبه های را برای رتبه شرکتها در نظر گرفته و اگر سازمانی قصد گرفتن گرید کاری ۱ است می بایست به تمامی این ویژگی ها توجه خاصی داشته باشد.

 

رتبه بندی شورای عالی انفورماتیک

رتبه بندی شورای عالی انفورماتیک هم با دلایلی مشابه رتبه بندی شرکت های دیگر انجام می شود. با این کار شرکت مورد نظر سابقه و کیفیت کار خود را ثابت می کند و علاوه بر همکاری با دولت در پروژه ها، کار خود را گسترش می دهد.

البته این نوع شرکت هفت نوع رتبه دارد که برای کسب هر کدام باید کارکنان، درآمد و میزان خرسندی طرف قرارداد را سنجید.

بعضی از شرایطی که یک شرکت انفورماتیک باید داشته باشد به این صورت است:

  • در بین کارکنان این شرکت باید دو نفر یا بیشتر مدرک کارشناسی مرتبط داشته باشند.
  • مدیر عامل به عنوان یکی از اعضای کلیدی شرکت باید مدرک کارشناسی یا مدرک نشان دهنده سابقه کاری در کامپیوتر داشته باشد.

 

تمدید رتبه شرکت

 

تمدید رتبه شرکت بعد از ۴ سال لازم خواهد بود ولی در حال حاضر دوره تمدید وجود ندارد و شرکت موظف است که بعد از پایان چهار سال، بار دیگر رتبه بگیرد. شرکت می تواند دوباره برای رتبه مشابه قبلی اقدام کند اما باید بداند که قوانین همیشه در حال تغییر هستند و رقابت برای کسب رتبه در حال افزایش است پس حتی برای گرفتن رتبه قبلی هم باید کار خود را گسترش دهید و امتیاز بیشتری کسب کنید.

 

مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت

 

مدارک لازم برای اخذ رتبه مشاور و اخذ رتبه پیمانکار و پرونده سازمان مورد نظر می بایست در این زمینه تکمیل باشد. این مدارک برای شرکت های پیمانکاری و مشاوره ای کاملا شبیه به همدیگر است تنها تفاوت هایی در این زمینه وجود دارد که برای گرفتن رتبه های بالاتر است. در این جا سعی می کنیم این قاعده را به شرکت های پیمانکاری و مشاوره ای در این زمینه بسط دهیم. این مدارک شامل موارد زیر است:

 

زمان رتبه بندی

 

اما خود زمانی که برای دریافت رتبه شرکت در نظر گرفته شده حدود ۱ ماه کاری است، البته اگر خود به تنهایی بخواهید برای این رتبه بندی اقدام کنید حدود چند ماه به طول می انجامد چون شما با مسائل و موارد مربوط به پروسه های کاری اداره مدیریت و برنامه ریزی آگاه نیستید و امکان دارد چندین بار پرونده شما را به دلیل وجود نقص رد کنند و همین مساله منجر به به طول انجامیدن پروسه و زمان کاری اخذ رتبه شرکت می شود.

اگر می خواهید به چنین دردسری دچار نشوید همین الان با کارشناسان و مشاورین ما در این زمینه ارتباط بگیرید تا به بهترین نحو ممکن شما را راهنمایی کنند.

 

نحوه رتبه بندی شرکت
نحوه رتبه بندی شرکت

 

مشاوره در زمینه رتبه بندی شرکت

 

گرفتن مشاوره در این زمینه از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به خصوص برای شرکت هایی که تازه وارد هستند و به نوعی بی تجربه هستند و نمی دانند چه کارهایی را باید انجام دهند تا بتوانند بهترین رتبه بندی را به خود تخصیص دهندو موضوعی که از اهمیت زیادی برخوردار است، امیدوار بودن شرکت های تازه کار برای گرفتن رتبه های بالا است.

اگر در زمینه کاری مورد نظر تخصص داشته باشید شما عزیزان می توانید با گرفتن مشاوره خوب در این زمینه به بهترین رتبه پیمانکار و رتبه مشاور برای کار خود امیدوار باشید، فقط کافی است با افرادی که در این زمینه کار کرده اند مشورت بگیرید.

 

شرایط رتبه بندی شرکت ها به این ترتیب است

  1. شرکت ها نباید سابقه بدی داشته باشند. داشتن سابقه باعث می شود شرکت نتواند پروژه خود را به سرانجام برساند.
  2. مدیرهای شرکت نمی توانند سمتی در دولت داشته باشند.

 

رتبه بندی مشاوران

رتبه بندی مشاوران با سه رتبه مشخص می شود و مزایای بسیاری دارد. بعضی از آن ها را نام می بریم:

  1. رتبه بندی شرکت مشاور باعث می شود اعتبار این شرکت بیشتر شود و پروژه های بیشتری به دست آورد که مترادف با موفقیت بیشتر و سود بالاتر برای شرکت است.
  2. می توانند پروژه های دولتی را انجام دهد.
  3. می تواند حمایت های مالی و سرمایه گذاری به دست آورد.

 

شرایطی که برای گرید مشاور نیاز داریم شامل این نکات است:

  • مراحل ثبت شرکت مشاور باید طی شده باشد.
  • باید اسناد تحصیلی مهندسان و نیروی باسواد شرکت را ارائه کنید.
  • وجود افرادی با سابقه کار در زمینه کاری شرکت یکی از امتیازهای مثبت برای رتبه بندی شرکت محسوب می شود. باید مدارکی که نشان دهنده سوابق بیمه این افراد است را تهیه کنید.
  • باید با سند رسمی ثابت کنید که کارکنان یا شرکت سوء سابقه یا ممنوعیت کاری ندارند.
  • شرکت باید توانایی پرداخت هزینه های مربوط به پروژه های سطح مورد نظر را داشته باشد. مثلا اگر قصد شما دریافت رتبه دو و کار در پروژه های بزرگ است، شرکت شما باید بتواند هزینه های چنین پروژه هایی را فراهم کند.
  • هرچه افرادی که تخصص و سطح تحصیلی بالاتری دارند در شرکت بیشتر باشد، برای دریافت رتبه بالاتر شانس زیادتری خواهید داشت.
  • رتبه بندی شرکت به میزان تجهیزات و توانایی کارکنان بستگی دارد. این توانایی باید از نظر علمی و عملی سنجیده شود.
  • مدیران شرکت باید ثابت کنند که هیچکدام در پست های دولتی مشغول به کار نیستند.

 

رتبه بندی پیمانکاران

رتبه بندی پیمانکاران با دقت در سوابق کاری و امتیازهای شرکت تایید می شود و شرکت می تواند آن را ارتقا بدهد.

تیم شرکت الی ثبت به متقاضی رتبه بندی کمک می کند تا اسناد و شرایط لازم برای رتبه بندی شرکت پیمانکار را آماده کرده و این مسیر را طی کنند.

این شرکت ها در حوزه ساخت و نظارت بر انجام پروژه های مختلف کار می کنند.

 

شرایطی که برای گرفتن گرید پیمانکاری لازم دارید به این صورت است:

۱ – شصت و شش درصد افرادی که به عنوان هیئت مدیره انتخاب می شوند باید مهندس باشند.( در یک رشته ی مهندسی کارشناسی داشته باشند.)

رتبه بندی پیمانکاران

۲ – برای رتبه بندی شرکت پیمانکاری، باید یکی از کارکنان شرکت هفت سال یا بیشتر در زمینه کاری خود تجربه داشته باشد یا دو نفر از این کارکنان هر کدام سه سال یا بیشتر در زمینه کاری خود تجربه داشته باشند.

شرکت های پیمانکار به چند فاکتور برای گرفتن رتبه خود نیاز دارند.

اولین مورد مهم فعالیت های شرکت در پانزده سال آخر کار است. هر چه پروژه های بیشتری را با موفقیت به سرانجام رسانده باشید امتیاز مثبت بیشتری در رقابت خواهید داشت.

دومین مورد وجود کارمندان متخصص و تحصیل کرده و یا پر سابقه است.

سومین مورد رتبه بندی شرکت پیمانکاری داشتن اظهارنامه مالیاتی است.

 

رتبه بندی شرکت های انفورماتیک

رتبه بندی شرکت های انفورماتیک در زمینه ای متفاوت از شرکت های دیگر انجام می شود. در واقع این شرکت ها در حوزه ارتباطات و فناوری فعالیت داشته و جزو شرکت های تجاری محسوب نمی شوند.

برای رتبه این شرکت ها باید سه امتیاز را در نظر بگیرید:

اول میزان مشتری مداری شرکت و خشنودی مشتری ها از شرکت ها

دوم معدل درآمد و در نهایت مقدار حقوقی است که شرکت برای کارکنان خود واریز می کن.

شرکت های انفورماتیک بر خلاف پیمانکاری ها هفت نوع رتبه دارند که میزان صلاحیت کاری آن ها را تعیین می کند.

تفاوت دیگر رتبه این نوع شرکت با شرکت های دیگر، مدت زمانی است که رتبه آن اعتبار خواهد داشت. اعتبار رتبه بندی شرکت های دیگر چهار سال است اما شرکت انفورماتیک فقط تا یک سال رتبه معتبر دارد و بعد از آن باید رتبه خود را دوباره به دست آورد یا برای گرفتن رتبه بالاتری اقدام کند.

برای اینکه این شرکت بتواند رتبه ای به دست آورد باید حداقل این موارد را در کارنامه خود داشته باشد:

 مدیر شرکت مدرک کارشناسی خود را کسب کرده باشد و تمام ساعت کاری را در شرکت حضور داشته باشد. اگر مدیر شرکت نتواند مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر را ارائه دهد باید با ارائه یک سند معتبر ثابت کند که ده سال یا بیشتر در زمینه مورد نظر فعالیت داشته است.  باید حقوق دریافتی کارکنان مشخص بوده و فرم بیمه ارائه شود.  شرکت باید درآمد مناسبی داشته باشد و از همه مهم تر نحوه کار شرکت باید باعث خشنودی متقاضیان شود.

 

قوانین رتبه بندی شرکت

 

قوانین رتبه بندی شرکت به ترتیب زیر است:

  • شرکت به مدت چهار سال با استفاده از رتبه در مناقصه های مختلف شرکت می کند اما بعد از آن باید رتبه دیگری بگیرد.
  • باید رتبه پایین را به دست آورده و با ارتقای سطح پروژه های خود در چهار سال آینده، برای رتبه بهتر اقدام کنید.
  • اسناد لازم برای این کار باید کامل و دقیق ارائه شود.
  • شرکت باید سرمایه کافی برای پروژه های مورد نظر را داشته باشد.

 

قیمت مدارک رتبه بندی شرکت

قیمت مدارک رتبه بندی شرکت را نمی توان به صورت یک مقدار دقیق منتشر کرد. چون روزانه قیمت ارز تغییر می کند و در نتیجه گرفتن مدارک نیز مخارج متفاوتی بر عهده متقاضی می گذارد. اما شما می توانید در زمان مشاوره با همکاران ما در الی ثبت قیمت روز را به دست آورید.

 

چرا گرفتن رتبه برای شرکت نیازمند داشتن یک مشاور قوی است

اهمیت داشتن رتبه را در ابتدای مقاله توضیح دادیم. بدون وجود گرید پیشرفت شرکت ممکن نیست و فعالیت های آن به شدت محدود می شود. از طرفی هزینه هایی برای گرفتن گرید صرف می شود. پس به طور طبیعی هر متقاضی دوست دارد که رتبه بندی شرکت او با موفقیت انجام شود. با این حال پیگیری دقیق و انجام مراحل این کار پیچیدگی هایی دارد و نیازمند توجه و وقت زیادی است. در نتیجه شرکت های زیادی اخذ گرید را به مشاوران حقوقی مختلف می سپارند تا موفقیت کار را تضمین کنند.

نکته: کار اخذ رتبه باید به حقوقدانان باتجربه و ماهر سپرده شود تا در بین کار مشکلی ایجاد نشود. شرکت الی ثبت با داشتن سابقه طولانی مدت در این حوزه، موفقیت کار را تضمین می کند و شما می توانید با خیالی آسوده رتبه خود را تحویل بگیرید و یا مشاوری قوی را در تمام مراحل همراه خود داشته باشید.

 

برای مشاوره تخصصی رایگان رتبه بندی مشاور و پیمانکاری با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

شرایط رتبه بندی شرکت چیست؟

جهت رتبه بندی تمامی شرایط و ویژگی های شرکت مورد بررسی قرار می گیرد که شامل توانمندی های فنی و علمی شرکت در مقابل زمینه فعالیت مورد نظر به علاوه میزان امکانات آن است.

انواع رتبه بندی به چه صورت میباشد؟

رتبه بندی مشاور
رتبه بندی انفورماتیک
رتبه بندی پیمانکار
رتبه بندی انبوه ساز
رتبه بندی سازمان های طرح و ساخت

هزینه رتبه بندی شرکت چقدر است؟

هزینه های مربوط به ممیزی شرکت
مشاورین و کارشناسان آگاه و با تجربه
اما برخی از شرکت ها رتبه بندی را به یک موسسه حقوقی واگذار کنند و تنها با در اختیار قرار دادن مدارک مربوطه به این شرکت صفر تا صد انجام این کار را به یک شرکتی میسپارند که در زمینه خدمات ثبتی فعالیت میکند.

5/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان