مراحل اخذ رتبه مشاور واحد های پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی

 

اخذ رتبه مشاور واحد های پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی
اخذ رتبه مشاور واحد های پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی

 

اخذ رتبه مشاور واحد های پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی

 

برای اینکه جهت دریافت رتبه مشاور واحدهای پالایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی اقدام نمایید، باید تخصص های مهم این واحدها را بشناسید. هر یک از فعالیت هایی که مربوط به این واحدها می باشد باید به درستی انجام گردد. در واقع باید بدانید که زمان رتبه بندی انواع فعالیت ها به پروسه انجام دادن آنها دقت زیادی می کنند. شما می توانید تمامی کارهایی که مربوط به تاسیسات جانبی پالایشگاه ها و نفت و گاز می باشد را بررسی نمایید و سپس برای رتبه بندی شرکت اقدام نمایید. کارشناسانی که در زمینه رتبه بندی شرکت های پیمانکاری فعالیت می کنند، به خوبی می توانند شما را برای دریافت رتبه راهنمایی نمایند.

یکی از مهمترین زیرگروه های مشاور نفت، پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی است. برای اخذ رتبه مشاور واحد های پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی باید تمامی فعالیت های تخصصی این زیرگروه را بشناسید. در صورتی که هر یک از فعالیت های ضروری شرکت انجام شود، شرایط رتبه بندی برای شرکت ایجاد خواهد شد. جهت رتبه بندی شرکت های نفت و گاز باید به مراحلی که مربوط به رتبه بندی است دقت داشته باشید. هر یک از مراحل باید به ترتیب طی شوند تا رتبه دریافت گردد. بررسی توان مالی، اجرایی و مدرک تحصیلی هیئت مدیره برای کسب رتبه اهمیت زیادی دارد.

 

فعالیت های مربوط به رتبه بندی مشاور واحد های پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی

جهت دریافت رتبه مشاور واحد های پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی باید فعالیت های شرکت به صورت اصولی طی شوند. مطالعات امکان سنجی که مربوط به بخش اقتصادی و فنی می باشد در واحدهای پالایشگاه نفت و گاز باید به صورت اصولی انجام شود. بهینه سازی یکی از مهم ‌ترین فعالیت‌ های تخصصی واحد پالایشگاه نفت و گاز است. راه اندازی خطوطی که مربوط به عملیات اجرایی می باشد در این شرکت ها اهمیت زیادی دارد. طراحی تفصیلی و پایه هر یک از تاسیسات نفت که مربوط به تولید و تصفیه فرآورده های نفتی می باشد اهمیت زیادی دارد.

انجام تمامی اقداماتی که تاسیساتی هستند و مربوط به سازه های صنعتی پالایشگاه ها می باشند برای دریافت گواهی اخذ رتبه مشاور پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی اهمیت دارد. مطالعاتی که مربوط به نظارت کلی عملیات اجرایی است جهت اخذ رتبه واحد پالایشگاه نفت و گاز انجام می شود. هر یک از فعالیت ‌های تخصصی واحدهای پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی بررسی می شوند. سپس رتبه بندی این شرکت ها بر اساس فعالیت هایی که انجام می دهند آغاز خواهد شد.

 

رتبه بندی انواع واحدهای پالایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی

رتبه بندی واحدهای پالایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی از یک تا سه می باشد. آن دسته از شرکت هایی که می توانند رتبه یک را دریافت کنند، یعنی توان مالی داشته اند. اما برخی از شرکت ها به دلیل توان کمتری که داشته اند رتبه ۳ را دریافت می کنند. اگر شرکت فعالیت های مربوط به تاسیسات پتروشیمی و نفت و گاز را انجام ندهد نمی تواند برای دریافت رتبه اقدام کند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که رتبه بندی تنها برای شرکت های معتبر انجام می شود. این مسئله که تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز برای رتبه بندی واحدهای پتروشیمی و نفت و گاز آماده شود بسیار مهم است. بنابراین این مسئله را هم نیاز است که زمان رتبه بندی در نظر داشته باشید.

 

مدارک و شرایط لازم اخذ رتبه مشاور واحد های پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی
مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه مشاور پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی

 

مدارک و شرایط اخذ رتبه مشاور پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی

 

برای رتبه مشاور واحد های پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی قوانین مشخص شده ای را دایر کرده اند. قوانین عمومی جهت تایید کردن صلاحیت هر یک از شرکت ها در تمامی زمینه ها با یکدیگر فرقی نمی کند. یکی از مهمترین موضوعاتی که در حوزه‌ های تخصصی متفاوت می باشد بحث مربوط به تخصص پرسنلی است که در شرکت کار می کنند. به عنوان یک معیار ارزیابی شرکت، تخصص کارکنان را می توانیم مهمترین معیار بشناسیم. در محاسبه کردن امتیاز شرکت های مشاور عوامل دیگری مانند امکانات، سوابق، توان مالی و …. تاثیر گذار هستند.

این محاسبات بر اساس فرمول های خاصی انجام می شوند. در واقع باید بدانید که محاسبات انجام شده برای دریافت رتبه مشاور واحد های پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی تا حدودی پیچیده هستند. برای آگاهی پیدا کردن از این فرمول ها و محاسبات می توانید به سایت ساجات مراجعه نمایید.یکی از مهمترین نکاتی که در این زمینه اهمیت دارد مدرک تحصیلی پرسنل شرکت می باشد. مدرک تحصیلی پرسنل شرکت اگر با زمینه فعالیت شرکت مطابقت داشته باشد رتبه بندی شرکت به بهترین نحو ممکن انجام خواهد شد. برای هر یک از رشته های تحصیلی که مربوط به فعالیت شرکت هستند ضریب اولویت مشخص شده ای را تعریف می کنند.

 

چگونگی مدارک گرید مشاور پلایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی

برای اخذ رتبه مشاور واحد پالایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی باید مدارکی که نیاز است را تحویل سامانه ساجات دهید. سامانه ساجات یکی از مهمترین وب سایت هایی می باشد که رتبه بندی تمامی شرکت ها را بر اساس استانداردهای مشخص شده انجام می دهد. تعهدنامه ای که مربوط به تک تک اعضا می باشد را برای دریافت رتبه های نفت و گاز و پتروشیمی باید ارائه دهید. این تعهدنامه نشان می دهد که اعضای هیئت مدیره در سازمان های دولتی کار نمی کنند. مدارک تحصیلی مهندسین، آخرین گواهی نامه ای که مربوط به انجام کار است و آدرس و شماره تماس اعضای هیئت مدیره را باید تحویل دهید.

جهت اخذ رتبه مشاور واحدهای پالایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی نیاز است که گواهی رتبه بندی قبلی را ارائه دهید. آخرین صورتجلسه ای که برای نقل و انتقال تنظیم می شود را باید تحویل دهید تا فعالیت شرکت بررسی شود. سوابق بیمه هر یک از مهندسان باید تحویل داده شود. دقت داشته باشید که بیمه مهندسان باید عادی باشد. هر یک از مدارک شناسایی که مربوط به اعضای هیئت مدیره است را هم باید تحویل دهید تا مدارک آنها مورد بررسی قرار گیرد. بعد از اینکه مدارک را آماده کردید باید فرم درخواست رتبه را پر نمایید. بعد از مراجعه به سامانه می توانید کد کاربری و گذرواژه دریافت نمایید که با این دو کد پروسه رتبه بندی شرکت تان را می توانید بررسی کنید.

 

ضریب های اولویتی رتبه بندی مشاور واحد های پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی

ضریب اولویت های متنوع برای اخذ گرید مشاور واحد های پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی به مدارک تحصیلی هیئت مدیره بستگی دارد.  مهندسی نفت، شیمی، تاسیسات، الکترومکانیک، مکانیک، سیالات و مهندسی فرآیند به عنوان مهم ‌ترین حوزه‌ های تخصصی رتبه بندی یک شناخته می شوند. ضریب اولویت ۲ مربوط به مدارک تحصیلی مهندسی نفت، شیمی، الکترومکانیک، پتروشیمی، تاسیسات، فرایند، برق، الکترونیک، عمران، راه و ساختمان و … است. ضریب اولویت ۳ مربوط به مدارک تحصیلی خاصی می باشد که با دیگر مدارک متفاوت هستند.

افرادی که مدارک تحصیلی سازه، متالوژی، مواد و صنایع را دارند می‌ توانند برای اولویت ۳ مدارکشان را ارسال کنند. ضریب اولویت ۴ مربوط به مدارک تحصیلی ایمنی، بهداشت محیط و محیط زیست است. افرادی که ضریب اولویت شان ۵ می شود مدرک تحصیلی کامپیوتر را ارائه داده اند.

 

نحوه اخذ رتبه مشاور واحد های پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی
نحوه اخذ رتبه مشاور واحد های پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی

 

نحوه اخذ رتبه مشاور واحد های پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی

 

مراحل دریافت گرید مشاور پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی را باید به خوبی بشناسید و سپس برای دریافت رتبه اقدام کنید. ابتدا باید کد اقتصادی و کد کارگاهی شرکت را دریافت کنید. بعد از اینکه ثبت شرکت را انجام دادید به سایت ساجات مراجعه کنید. بعد از مراجعه کردن به این سایت باید به قسمت بارگذاری مدرک بروید و مدارک ضروری جهت رتبه بندی را ارسال کنید. هر یک از مدارک شما موجب می شوند که رتبه بندی تان تعیین شود. پس از تایید مدارک باید به صورت حضوری به سازمان مراجعه کنید و مدارک را همراهتان ببرید.

 

چه مواردی برای رتبه بندی انواع واحدهای پالایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی اهمیت دارد ؟

اگر قصد رتبه بندی واحدهای پالایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی را دارید باید عواملی که روی رتبه بندی نقش مهمی دارند را به خوبی بشناسید. اگر هر یک از این عوامل را به خوبی بشناسید می تواند شرایط رتبه بندی را آسان تر نمایید. در واقع با شناخت این عوامل و آماده سازی آنها رتبه بالاتری کسب می کنید. این مسئله که شرکت شما برای دریافت رتبه، پروژه های زیادی را تحویل دهد بسیار مهم است. سامانه ساجات به پروژه هایی که شما انجام داده اید دقت زیادی دارد.

به همین دلیل هر یک از آنها را از نظر حرفه ای بودن بررسی می کند و سپس رتبه بندی را آغاز می کند. همچنین باید بدانید که برای رتبه بندی، توان مالی و مدارک تحصیلی اعضای هیئت مدیره هم بررسی می شود. در صورتی که فعالیت شرکت با نوع مدارک تحصیلی ارائه شده مطابقت داشته باشد، شرکت رتبه بیشتری کسب می کند.

 

شرایط اخذ رتبه مشاور واحدهای پالایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی

برای اخذ رتبه مشاور واحدهای پالایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی باید تمامی شرایطی که مربوط به رتبه بندی است را بشناسید. یکی از مهمترین شرایطی که زمان رتبه بندی اهمیت دارد این است که تخصص و تجربه هر یک از اعضای هیئت مدیره بررسی شود. اگر شرکت توان مالی زیادی داشته باشد، یعنی می تواند پروژه های زیادی را انجام دهد. در این صورت رتبه بالاتری کسب می کند. همچنین باید بدانید که امتیازآور بودن اعضای هیئت مدیره برای رتبه بندی بسیار مهم است. هر یک از شرایطی که زمان رتبه بندی مهم است را می توانید از کارشناسانی که در این زمینه فعالیت می کنند بپرسید تا شما را راهنمایی نمایند.

 

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان