شرایط اخذ رتبه ۳ مشاور ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

اخذ رتبه ۳ مشاور ارتباطات و فناوری اطلاعات
اخذ رتبه ۳ مشاور ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

اخذ رتبه ۳ مشاور ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

در اخذ رتبه مشاور ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت ها می‌توانند در چهار تخصص اعم از امور پستی و شبکه‌های جامع آن، طرح‌های جامع مرتبط با اصول ارتباطات و فناوری، امور مخابراتی (تلفن، دیتا، موبایل، تلکس) و امور انتقال (کابل، ماهواره، دیتا، فیبر نوری) موفق به اخذ رتبه شوند که در این بخش یک به یک به شرح این تخصص‌ها می‌پردازیم. کسب رتبه در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمامی جنبه‌های فنی، استراتژیک و سیاسی را شامل می‌شود. مشاوران در این خصوص بایستی دارنده شرایط بسیار ایده‌آل و مناسبی باشند که بتوانند در این خصوص موفق به کسب رتبه شوند.

گفتنی است که دریافت رتبه ۳ مشاور به معنای دارا بودن صلاحیت و شرایط کافی برای اعمال پروژه‌های دولتی است که نه تنها یک نمای کلی از شرکت و فرایند عملکردهای آن را نشان می‌دهد، بلکه با توجه به رتبه دریافت شده، سبب رشد و پیشرفت شرکت نیز خواهد شد که در ادامه چگونگی اخذ رتبه ۳ مشاور، ویژگی‌ها و شرایط مرتبط با آن شرح می‌دهیم؛

 

رتبه مشاور ارتباطات و فناوری اطلاعات چیست؟

 

کسب رتبه مشاور ارتباطات و فناوری اطلاعات به معنای سنجش و اعتبار توانایی‌های شرکت در خصوص انجام پروژه‌های تخصصی است که در این خصوص دانش و تجربه، سوابق کار حرفه‌ای، توانایی‌های مالی، توان فنی و مهندسی و نظایر اینها مورد ارزیابی قرار گرفته و  بدین ترتیب  معیار توانمندی شرکت‌ها در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌شان شناسایی و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

از آنجایی که شرکت های مشاور به نوعی پیوند دهنده روابط کارفرمایان با شرکت های پیمانکار هستند، دامنه فعالیت بسیار گسترده‌ای را در اختیار دارند و به همین جهت کسب رتبه سبب می‌شود که شرکت‌های مشاور موفق به همکاری با شرکت‌های پیمانکار برجسته و دارای رتبه شوند. به عبارتی وظیفه شرکت‌های مشاور نظارت بر امور اجرایی و پروژه‌های تخصصی شرکت‌های پیمانکار است و به گونه‌ای در بخش پشتیبانی از پروژه فعالیتی موثر و پویا را شامل می‌شوند

 

تخصص‌های مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات عبارتند از؛

همانطور که گفته شد شرکت‌های مشاور در چهار تخصص می‌توانند موفق به اخذ رتبه شوند که این تخصص‌ها به شرح زیر است؛

 

  • امور پستی و شبکه‌های جامع آن

تخصص مکانیزاسیون در امور پستی و همچنین شبکه‌های جامع پستی از جمله زیرمجموعه‌های اصلی ارتباطات و فناوری محسوب می‌شود که می‌توان در این حوزه موفق به کسب رتبه ۳ مشاور شد که شامل رشته‌هایی مانند مدیریت فناوری اطلاعات، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی سازه، مدیریت بازرگانی و نظایر اینها است.

 

  • طرح‌های جامع مرتبط با اصول ارتباطات و فناوری

از دیگر تخصص‌هایی که در بحث اخذ رتبه مشاور مطرح است، طرح‌های فناوری و اطلاعات است که شامل رشته‌هایی مانند مدیریت صنعتی، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، تاسیسات، مدیریت بازرگانی، امور پستی و نظایر این‌ها را در بر می‌گیرد.

 

  • امور سوئیچینگ مخابراتی

تخصص سوئیچینگ مخابراتی در رشته‌هایی مانند مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مدیریت فناوری و اطلاعات، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی و نظایر اینها خلاصه می‌شود

گفتنی است که رشته‌های فوق بر اساس اولویت در نظر گرفته می‌شوند و علاوه بر آن رشته‌هایی که از اولویت بالاتری برخوردار هستند، امتیاز بیشتری را نیز حائز می‌شوند. جهت دریافت مشاوره در این حوزه می‌توانید با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید و اطلاعات دقیق تری را کسب نمایید.

 

شرایط اخذ رتبه ۳ مشاور ارتباطات و فناوری اطلاعات
شرایط اخذ رتبه ۳ مشاور ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

شرایط اخذ رتبه ۳ مشاور ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

برای دریافت رتبه مشاور، در ابتدای امر بایستی ثبت شرکت انجام شده باشد و سپس اقدام به دریافت رتبه نمود. گفتنی است که دو سوم اعضای هیئت مدیره شرکت بایستی دارنده حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی باشند. علاوه بر آن ارائه مجموع سوابق بیمه اعضای شرکت در رشته ارتباطات و فناوری اطلاعات به مدت ۶ سال نیز الزامی است که برای هر نفر سه سال بایستی منظور شده باشد. اگر چنانچه یک نفر دارای هفت سال سابقه بیمه باشد، داشتن سابقه بیمه برای دیگر افراد الزامی نیست.

قابل ذکر است که رتبه بندی شرکت ‌های مشاور از پایه یک تا سه محاسبه می‌شود که رتبه یک بالاترین سطح و رتبه سه پایین‌ترین سطح ارزیابی می‌گردد. آنچه که برای دریافت اخذ رتبه مشاور حائز اهمیت است سه پارامتر اصلی از جمله تجربه و رزومه کاری، میزان نقدینگی و ارزیابی شرایط و ویژگی‌ها است. بدین ترتیب با اخذ رتبه، جایگاه و موقعیت شرکت‌های مشاور تثبیت شده و برای اعمال پروژه‌های تخصصی و دولتی مورد تایید قرار می‌گیرند. قابل ذکر است که گواهی مربوطه با توجه به آیین نامه‌ها و ضوابط مندرج در قوانین ثبت شرکت‌ ها صادر می‌شود.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

  1. ارائه اسناد و مدارک شرکت از جمله تقاضانامه، اساسنامه، شرکت نامه، اظهارنامه همراه با روزنامه‌های رسمی نظیر آگهی تاسیس و آگهی‌های مرتبط با آخرین تغییرات شرکت
  2. ارائه یک نسخه کپی از مدارک شناسایی اعم از شناسنامه و کارت ملی و دیگر مشخصات تمامی اعضای هیئت مدیره شرکت
  3. ارائه یک نسخه کپی از مدارک و رزومه تحصیلی مهندسان
  4. ارائه آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت مبتنی به سه سال اخیر
  5. ارائه سوابق و تجربیات کاری مهندسان
  6. ارائه مجموع قراردادهای کاری مبتنی بر پانزده سال اخیر

 

4.6/5 - (10 امتیاز)
مشاوره رایگان