شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

 

شرکت سهامی خاص
شرکت سهامی خاص

 

ثبت شرکت سهامی خاص

 

در ایران دو نوع شرکت متداول است. یکی شرکت با مسئولیت محدود و دیگری شرکت سهامی خاص. شرکت سهام خاص همانطور که از نامش معلوم است بر پایه سهام تشکیل می شود. هر مقدار سرمایه ای که وارد این نوع شرکت شود به سهام تبدیل می گردد.

برای تاسیس یک شرکت سهامی خاص به سه نفر نیاز دارید. حداقل سرمایه برای آن یک میلیون ریال می باشد که از این مبلغ باید سیصد و پنجاه هزار ریال به صورت نقدی به حساب بانکی شرکت واریز گردد.

 

نمونه پر شده اساسنامه شرکت سهامی خاص

در وبسایت هایی که امور مربوط به ثبت شرکت را انجام می دهند می توانید نمونه پر شده اساسنامه شرکت سهامی خاص را پیدا کنید.

 

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

همانطور که قبلا اشاره کردیم برای تاسیس یک شرکت سهامی خاص حداقل به سه نفر سهامدار نیاز است. این یکی از شرایط ثبت شرکت سهام خاص می باشد.

 

تفاوت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص

در شرکت سهامی خاص، افراد به ازای سرمایه ای که وارد شرکت می کنند سهام دریافت می نمایند اما در شرکت مسئولیت محدود، سرمایه افراد به صورت سهم الشرکه مشخص می گردد. این یک تفاوت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص می باشد.

 

تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به سهامی خاص

در جمهوری اسلامی ایران تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به سهام خاص مجاز نیست.

 

ثبت شرکت سهامی خاص
ثبت شرکت سهامی خاص

 

شرکت سهامی خاص

 

پس از اینکه حداقل میزان سرمایه نقدی به حساب شرکت واریز شد باید تاییدیه ای از بانک گرفته شده و به همراه دیگر مدارک مورد نیاز برای اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. ثبت شرکت سهامی خاص در کوتاهترین زمان ممکن انجام خواهد شد و موسسین شرکت می توانند بلافاصله فعالیت های تجاری خود را آغاز نمایند.

 

شرکت های سهامی خاص

در شرکت های سهامی خاص، چیزی به عنوان پذیره نویسی و مجمع عمومی موسس وجود ندارد.

 

راهنمای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

در هنگام ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص نیاز است تا اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. نداشتن آگاهی از روند ثبت این نوع شرکت می تواند شما را با مشکل مواجه کند. به همین خاطر توصیه می کنیم به راهنمای ثبت تغییرات شرکت سهام خاص که در سایت ثبت شرکت ها قرار دارد، مراجعه نمایید.

 

تغییر آدرس شرکت سهامی خاص

اگر قصد تغییر آدرس شرکت سهامی خاص را دارید لازم است بدانید این کار باید به صورت قانونی انجام شود و پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده، صورتجلسه مربوط به تغییر آدرس برای اداره ثبت ارسال گردد.

نحوه ثبت شرکت سهامی خاص

نحوه تاسیس شرکت سهامی خاص به این صورت است که در ابتدا به حداقل سه نفر اعضای شرکت نیاز است. سپس با مراجعه به سایت ثبت شرکت ها، مشخصات مربوط به سهامداران و شرکت را وارد نموده و مدارک خواسته شده را برای اداره ثبت شرکت ها ارسال می کنید.

 

سهامی خاص
سهامی خاص

 

سهامی خاص

 

در شرکت سهامی خاص میزان مبلغ اسمی سهام یک هزار ریال می باشد. هر یک از سهامداران به میزان سرمایه خود تعدادی از این سهام های یک هزار ریالی را دریافت می کنند. سهامداران به اندازه میزان سهام خود باید در مقابل بدهی ها و تعهدات شرکت جوابگو باشند. اگر سهامداری قصد خروج از شرکت را داشته باشد، باید سهام خود را به فرد دیگر انتقال دهد.

 

مسئولیت سهامداران شرکت سهامی خاص

همانطور که گفته شد در شرکت های سهامی، سرمایه ای که وارد شرکت می شود به صورت سهام تقسیم می گردد. پس می توان نتیجه گرفت که مسئولیت سهامداران شرکت سهامی خاص به مقدار سهام آن ها بستگی دارد.

 

موضوع فعالیت شرکت سهامی خاص

در هنگام تاسیس یک شرکت باید موضوع فعالیت آن مشخص شود. موضوع فعالیت شرکت سهامی خاص می تواند بازرگانی، خدماتی، تولیدی و …. باشد.

 

تعریف شرکت سهامی خاص

اگر می خواهید تعریف شرکت سهامی خاص را بدانید باید گفت، این نوع شرکت یک شرکت تجاری است که حداقل با سه عضو تشکیل می شود و سرمایه آورده شده در شرکت به صورت سهام بین اعضا تقسیم می گردد.

 

صورتجلسه انحلال شرکت سهامی خاص

هنگامی که سهامداران شرکت تصمیم به انحلال آن گرفتند، لازم است تا مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود و در این مجمع، اعضا موافقت خود را با انحلال شرکت اعلام نمایند. در پایان مجمع نیز صورتجلسه انحلال شرکت سهامی خاص تنظیم و امضا می شود.

 

اساسنامه شرکت سهامی خاص
اساسنامه شرکت سهامی خاص

 

اساسنامه شرکت سهامی خاص

 

آنچه که باید در اساسنامه شرکت سهامی خاص قید شود شامل نحوه انتخاب مدیران، چگونگی انحلال، محل اقامت، نحوه اداره شرکت و … می باشد. در شرکت های سهام خاص، اساسنامه به عنوان رکن اصلی شرکت شناخته می شود. اهمیت اساسنامه به اندازه ای است که در هنگام تاسیس شرکت، اولین اقدام تنظیم اساسنامه می باشد.

 

مسئولیت شرکا در شرکت سهامی خاص

در شرکت های سهامی خاص، شرکا متناسب با سرمایه خود، سهام دریافت می کنند و بنابراین مسئولیت شرکا در شرکت سهامی خاص به اندازه سهامی است که دریافت کرده اند.

 

راهنمای تاسیس شرکت سهامی خاص

افرادی که هیچگونه آشنایی با ثبت شرکت ندارند لازم است تا با افراد و موسساتی که در زمینه ثبت شرکت فعالیت دارند مشورت کنند. همچنین راهنمای تاسیس شرکت سهامی خاص در سایت  irsherkat.ssaa.ir قرار داده شده است.

 

مسئولیت سهامداران در شرکت سهامی خاص

مسئولیت سهامداران در شرکت سهامی خاص در برابر تعهدات و بدهی های شرکت متناسب با سهام آن ها می باشد.

 

سهامی عام و خاص

در شرکت های سهامی عام و خاص، هر فرد به اندازه سرمایه ای که وارد شرکت می کند، سهام دریافت می نماید و هر زمان که قصد خروج از شرکت را داشت باید سهام خود را به دیگری منتقل نماید.

 

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص
مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

 

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

 

در سال های اخیر مراحل ثبت شرکت سهامی خاص به صورت اینترنتی انجام می شود. متقاضیان تاسیس شرکت سهامی خاص باید اطلاعات مورد نیاز را در سامانه ثبت شرکت ها وارد نموده و منتظر تایید آن از سوی کارشناسان اداره ثبت باشند.

 

تفاوت شرکت مسئولیت محدود با سهامی خاص

یک تفاوت شرکت مسئولیت محدود با سهامی خاص در این است که در شرکت مسئولیت محدود چیزی به عنوان سهام وجود ندارد.

 

تاسیس شرکت سهامی خاص

برای تاسیس شرکت سهامی خاص به سایت ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری مراجعه کنید.شرکتهای سهامی خاص موظف هستند تا هر ساله نسبت به برگزاری مجمع عمومی اقدام نمایند.

 

قوانین تاسیس شرکت سهامی خاص

برای اطلاع از قوانین تاسیس شرکت سهامی خاص، به سایت ثبت شرکت ها مراجعه نمایید.

 

حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص

موسسین شرکت باید سی و پنج درصد از مبلغ یک میلیون ریال که حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص است را به حساب بانکی شرکت واریز نمایند.

 

انحلال شرکت سهامی خاص
انحلال شرکت سهامی خاص

 

انحلال شرکت سهامی خاص

 

آگاهی از شرایط انحلال سهامی خاص به اندازه آگاهی از شرایط تاسیس آن اهمیت دارد. یک شرکت سهامی خاص اگر نتواند موضوعی را که به خاطر آن تاسیس شده اجرا کند منحل می گردد. همچنین، ورشکستگی شرکت یکی دیگر از عوامل انحلال آن است. اگر کلیه سهامداران شرکت خواهان انحلال آن باشند می توانند این کار اجرا نمایند. ممکن است فعالیت یک شرکت برای مدت محدودی تعیین شده باشد که پس از این مدت خود بخود منحل می گردد.

 

آگهی تغییرات شرکت سهامی خاص

آگهی تغییرات شرکت سهامی خاص در روزنامه رسمی کشور به چاپ می رسد. برای این کار باید هزینه انتشار آگهی پرداخت گردد.

 

اساسنامه شرکت های سهامی خاص

در هنگام تاسیس شرکت سهامی خاص، موسسین باید اساسنامه شرکت را تنظیم کنند و برای تایید به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایند. اساسنامه شرکت های سهام خاص یکی از ارکان اصلی آن هاست.در اساسنامه سهامی خاص، ساختار کلی شرکت مشخص می گردد.

 

تغییر نام شرکت سهامی خاص

امکان تغییر نام شرکت سهامی  وجود دارد. برای این کار باید نام های پیشنهادی خود را برای تایید به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید.

 

5/5 - (5 امتیاز)
مشاوره رایگان