قوانین ثبت برند + راهنمای شرایط اهمیت قوانین برند

 

قوانین ثبت برند
قوانین ثبت برند

 

اهمیت آشنایی با قوانین ثبت برند

 

قوانین ثبت برند به متقاضیان کمک می کنند تا اسامی مناسبی برای برند خود انتخاب کرده و در عین حال حقوق برندهای دیگر را به خطر نمی اندازد.

این قوانین فقط لزوم ثبت برند برای سه نوع کالا را نشان می دهد ولی تمام تاجران در دنیای امروز برای حفاظت از برند خود و منافع آن، برای ثبت آن اقدام می کنند. به همین دلیل وجود منبع معتبری که قوانین این کار را به متقاضیان توضیح دهد، بسیار مهم است.

بسیاری از متقاضیان ترجیح می دهند امور مربوط به ثبت برند را به کسی بسپارند که کاملا با این کار آشنا است و موفقیت او قطعی است. شرکت الی ثبت با حضور کارشناسانی که در حوزه ثبت برند خبره هستند، از این گونه افراد دعوت به همکاری عمل می آورد. برای دیگران که خود اقدام می کنند، در سایت elisabt.ir اصلی ترین قوانین ثبت برند را توضیح داده و شماره هایی به منظور ارتباط با کارشناس خبره قرار داده است که شما علاقمندان ثبت برند و ثبت شرکت می توانید از این طریق با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

 

آن دسته از قوانین ثبت برند که اهمیت زیادی در این مسیر دارند

 

  • سه دسته از محصولات موجود در بازار نیاز حتمی به ثبت شدن برند دارند. این محصولات که مواد غذایی و دارویی و آرایشی هستند، همگی برای تضمین سلامت جسمی و روحی فرد اهمیت دارند و به همین دلیل دولت با تجارت محصولات تایید نشده مخالف است.
  • ثبت برندهای موفق برای همیشه نیست و بعد از گذشت یک دهه، تاریخ آن منقضی شده و تاجر باید یک بار دیگر برای تمدید آن اقدام کند.
  • شما می توانید به هر تعدادی که علاقمند باشید برند برای خود داشته باشید.

نکته: قوانین ثبت برند در تعداد آن هیچ محدودیتی ایجاد نکرده است اما انتخاب یک برند و به موفقیت رساندن آن، به گونه ای که به خوبی بین مشتری ها شناخته شود، برای تاجران موفقیت بیشتری به وجود می آورد.

  • اگر برند برای یک یا چند فرد حقیقی ثبت شده باشد، این افراد می توانند برند خود را فروخته و یا به فرد دیگری واگذار کنند. قانون واگذاری برند برای برندهایی با مالک حقوقی نیز صادق است ولی در این موارد در صورت فروش شرکت، اتوماتیک وار برند را هم به صاحب جدید شرکت واگذار می کنید.

 

اهمیت آشنایی با قوانین ثبت برند
اهمیت آشنایی با قوانین ثبت برند

 

البته ناگفته نماند که برند اعتبار به شرکت می دهد و باعث افزوده شدن قیمت آن می شود.

 

  1. برای ثبت برند نباید از اسامی ممنوعه استفاده کنید.
  • طبق قوانین ثبت برند، اسم برند باید جدید و بی همتا باشد و حتی شباهت خاصی هم به اسامی موجود نداشته باشد.
  • اسم مکان ها یا سازمان های مشهور در سطح کشور نمی تواند انتخاب شود.
  • اسمی که انتخاب می شود باید کاملا به قوانین، دین و فرهنگ غالب کشور احترام بگذارد و توهینی به اقشار متفاوت جامعه نکند.
  • پرچم ها، نشان ها و کلمات اختصاری مشهور کشور نیز از دسترس خارج هستند.
  1. برند باید با توافق صاحب آن استفاده شود و اهدای نمایندگی فقط بعد از ثبت کامل برند امکان پذیر خواهد بود.
  2. قوانین ثبت برند به فردی که مالکیت آن را در اختیار دارد اجازه می دهد تا علیه هر کسی که بدون تایید او از برند او استفاده کند، اقدام قانونی کرده و از آن ها خسارت بگیرد.
  3. برند در صورتی تایید می شود که ادعای حقوقی برای آن وجود نداشته باشد. اگر در طی مراحل ثبت، فرد یا افرادی، حقیقی یا حقوقی ادعایی در خصوص برند مورد نظر داشته باشند، ابتدا باید به دعوای حقوقی مورد نظر رسیدگی شود و اگر متقاضی ثبت برند بتواند ثابت کند که ادعاها بی اساس بوده و او مالک برند است، می تواند برند خود را ثبت کند.
  4. قوانین ثبت برند توضیح می دهد که فقط در صورتی که قانون مانع استفاده از برند شده باشد، بعد از گذشت سه سال هیچ مشکلی برای برند وجود نخواهد داشت. ولی اگر صاحب برند به دلایل شخصی هیچ اقدامی برای تجارت و یا کار از طریق برند نکند و یا حتی نمایندگی آن را هم به کسی ندهد، افرادی که سود و زیان برند بر آن ها تاثیر می گذارد، می توانند درباره این موضوع معترض شوند و برند را لغو کنند.
  5. اگر تغییری در مالکیت برند پیش بیاید، این حقیقت باید به اطلاع عموم برسد.
  6. برای آگاهی عموم از ثبت برند خود باید آگهی هایی را منتشر کنید. این کار در روزنامه رسمی انجام می شود.

 

قوانین ثبت برند از صاحبان برند می خواهد که در اولین فرصت برای تمدید برند اقدام کنند.

 

  • قوانین ثبت برند از صاحبان برند می خواهد که با گذشت یک دهه و رسیدن زمان تمدید برند، در اولین فرصت برای تمدید برند اقدام کنند. چون بعد از گذشت شش ماه برند به طور کامل از دسترس خارج شده و عموم مردم برای گرفتن و ثبت آن برند برای خود اجازه خواهند داشت و در صورت چنین اتفاقی، ضررهای زیادی متوجه تاجر خواهد شد.
  • کالاهای که تولید آن ها در ایران انجام می شود حتما باید از اسم برند فارسی استفاده کنند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان