مالیات ثبت شرکت و انواع مالیات ثبت شرکت و روشهای پرداخت آنها

 

مالیات ثبت شرکت
مالیات ثبت شرکت

 

مالیات ثبت شرکت چیست ؟

 

مالیات ثبت شرکت را زمانی که شما شرکت خود را در سامانه ثبت می کنید، باید بپردازید. سامانه ثبت شرکت ها به اداره امور مالیات ارتباط دارد و این مالیاتی که شما پرداخت می کنید، مالیات کشوری محسوب می شود. ثبت شرکت یکی از کارهایی است که معایب و مزایای خودش را دارد. در سال های گذشته کلاهبرداری های زیادی که اتفاق افتاده باعث کم شدن اطمینان افراد برای ثبت شرکت خود شده است. برای این که مانع ورود  به سایت ها شوید باید دقت خود را بالا برده و به تمامی سایت های ثبت شرکت اطمینان نکنید و وارد این نوع از سایت ها نشوید. این تنها راه رهایی از دام شیادان فضای مجازی است و شما برای رهایی پیدا کردن از شر آنان باید اصول اولیه استفاده از فضای مجازی را رعایت کنید.

 

چه شرکت هایی ملزم به ثبت و پرداخت مالیات ثبت هستند؟

 

تمامی شرکت ها ملزم به ثبت در سامانه نیستند ولی تنها چند شرکت لازم است که حتما در سامانه ثبت شوند.. شرکت های اقتصادی نیازی به ثبت شرکت ندارند و محدودیت خاصی برای این شرکت ها در نظر گرفته نشده است.  شرکت هایی واجب است در سامانه ثبت نام کنند که شرکت هایی هستند که برای توسعه کار خود و تبلیغ به ثبت شرکت نیاز دارند و با ثبت شرکت خود می توانند کار خود را شروع کنند. برای مثال اگر کسی بخواهد در کشور های دیگری فعالیت کنند باید در ایران اسم شرکت خود را ثبت کنند.

 

چرا باید شرکت خود را ثبت کنیم؟

اگر کسب و کار شما ارزشمند است و ارزش زیادی برای آن قائل باشید، حتما به دنبال ثبت شرکت خود به صورت رسمی خواهید بود. ثبت رسمی شرکت زمانی بسیار مهم است که شما قصد توسعه کسب و کار خود را داشته باشید و با ثبت کردن آن به صورت قانونی، شرکت خود را در مجامع مختلف مطرح کنید. برای ثبت شرکت لازم است که شما مالیات ثبت شرکت را بپردازید. همین موضوع افراد کوتاه بین و آینده نگر را از ثبت رسمی شرکت پشیمان می کند. افرادی که به دلیل این هزینه کم از ثبت شرکت خود پشیمان می شوند، زسطح آینده نگری بسیار پایینی دارند.

مالیات شرکت میتواند شما را در برابر حوادث آینده و جریمه های سنگین بیمه کند. با ثبت رسمی شرکت شما قادر به گسترده تر کردن شرکت و انجام تبلیغات گوناگون حتی در سطوح بین المللی خواهید بود. امکان ارسال سفارشات به کشورهای دیگر و صادرات و واردات محصولات برای شرکت شما پس از فرایند ثبت شرکت ایجاد خواهد شد. مزایایی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما را با زوایای مختلف شرکت و فواید مالیات شرکت آشنا می کند.

 

انواع مالیات ثبت شرکت و چه شرکت های مستلزم پرداخت مالیات هستند
انواع مالیات ثبت شرکت و چه شرکت های مستلزم پرداخت مالیات هستند

 

انواع مالیات ثبت شرکت و روش های پرداخت آن ها در elisabt.com

 

مالیات ثبت شرکت دارای چند گونه مختلف است و روش های پرداخت آن به اقتضای شرایط دارای تفاوت های زیادی می باشد. بر اساس ماهیت انواع مالیات شرکت را به این صورت دسته بندی می کنند.

این شرکت ها انواع بسیار متفاوت مالیات را دارا می باشند، برای آشنایی با کارکرد و ویژگی های آن ها با ما همراه باشید.

  • شرکت هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، در واقع شرکت های اصلی هستند که مالیات ثبت شرکت به صورت مستقیم به آن ها تعلق می گیرد.
  • شرکت های سهامی عام و خاص نیز از دسته شرکت های زیر مجموعه و جزئی می باشند. انواع خاصی از شرکت های مختلف نیز در این دسته از شرکت ها قرار خواهند گرفت.

 

مالیات ثبت شرکت چگونه تعیین می شود؟

 

  • یکی از ابتدایی ترین راه ها برای تعیین مالیات ثبت شرکت، روش مالیات بر درآمد می باشد. بخشی از درآمد شرکت ها سالانه باید به صورت مالیات پرداخت گردد و این روش باید به صورت دائمی ادامه پیدا کند. سود و زیان از مهم ترین فاکتورهای تعیین مالیات در این مجموعه می باشند.
  • تراز نامه و اظهارنامه نیز از روش های رایج تعیین مالیات شرکت می باشند. این مالیات به صورت دائمی و هر ساله به دقت در بخش های مختلف تعیین می شود.
  • سازمان امور مالیاتی سالانه مبالغ لازم که باید به صورت رسمی پرداخت گردد را به صورت دقیق تعیین می کند.

 

مالیات شرکت دقیقا چیست؟

شاید تا به این جا هنوز به صورت دقیق با مفهوم مالیات آشنا نشده باشید. برای این که با این لغت آشنایی بیشتری پیدا کنید، لازم است توضیحات بیشتری را خدمت شما عرض کنیم. مالیات یک هزینه اجتماعی است که توسط بیشتر مردم باید پرداخت شود. فقط نهادها و مردمی که از پرداخت مالیات معاف شده اند، این هزینه را پرداخت نمی کنند. مصارف مالیات در قانون ایران به دقت تعیین شده است و برای امور اجتماعی از این سرمایه استفاده می شود.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان