مدارک لازم برای ثبت برند متعلق به یک فرد حقیقی

 

مدارک لازم برای ثبت برند
مدارک لازم برای ثبت برند

 

چرا مدارک لازم برای ثبت برند اهمیت دارند؟

 

مدارک لازم برای ثبت برند در مراحل اولیه یعنی همزمان با تنظیم اظهارنامه در سایت آپلود می شود. این اسناد مهم، در صورت وجود نقص، به متقاضی فرصتی برای تکمیل آن داده می شود و کوتاهی در تصحیح آن ها باعث می شود برند ثبت نشود و فرد مجبور خواهد بود از نو مراحل آن را انجام دهد.

 

چرا مدارک لازم برای ثبت برند اهمیت دارند؟

برند می تواند توسط متقاضیان حقیقی یعنی افراد ثبت شود که به طور اتوماتیک، ثبت آن نیازمند اسناد مربوط به فرد متقاضی خواهد بود. ولی گاهی نیز این اسناد باید متعلق به کمپانی باشد که برند را ثبت می کند. در این صورت مالکیت برند در واقع برای یک یا چند نفر نیست و اگر سهامداران شرکت، آن را ترک کنند، هیچ حق قانونی روی آن برند ندارند چون دیگر ذی نفع نبوده و عضوی از شرکت نیستند.

 

مدارک لازم برای ثبت برند متعلق به یک فرد حقیقی

 

اسنادی که یک فرد واقعی برای ثبت برند تحویل می دهد تفاوت فاحشی با اسنادی دارد که نماینده شرکت تحویل می دهد.

 

آن ها عبارت هستند از :

  1. کپی از اسناد شناسایی آن فرد. یعنی فرد متقاضی باید از صفحات شناسنامه و کارت ملی خود اسکن گرفته و آن ها را در سایت مالکیت معنوی ثبت کند یا کپی فیزیکی آن ها را تهیه کرده و مستقیما به این اداره تحویل دهد که چون کار سخت تر و پر هزینه تر می شود، رفتن شخص به اداره و انجام کار به طور سنتی را توصیه نمی کنیم.
  2. مورد بعدی که باید به عنوان یکی از مدارک لازم برای ثبت برند تهیه شود، عکسی از برند انتخابی است. دقیقا چطور آن را تصور کرده اید؟ با چه خط و رنگی و در چه سایزی؟ برای مشخص کردن چنین جزئیاتی ارسال نمونه ای تصویری از برند لازم خواهد بود.
  3. بعد از لازم است این فرد متقاضی ثابت کند که در حوزه ای که برند درخواست داده کار می کند. برای این مرحله می تواند از اسنادی مثل پروانه کسب یا هر سند معتبر دیگری استفاده کند.
  4. برند های معمولی در ایران باید با زبان رسمی کشور ثبت شوند. شما می توانید برای ثبت اسم انگلیسی هم اقدام کنید اما باید کارت بازرگانی معتبری به اسم خودتان جزو مدارک لازم برای ثبت برند باشد.
  5. ثبت برند فرآیندی است که زمان زیادی می گیرد و اشتباه در آن باعث دوباره کاری های طولانی و طاقت فرسا می شود. در نتیجه کمک کردن از فرد دیگری که با این حوزه آشنایی کافی دارد، امری عادی است. متقاضیان زیادی فرد دیگری را انتخاب می کنند که از طرف آن ها برند را ثبت کند. در این موارد، وکیل مورد نظر باید سندی داشته باشد که نشان دهد او واقعا از طرف صاحب برند انتخاب شده است. این سند همان وکالت نامه ای است که صاحب برند به او خود سپرده است.

 

چرا مدارک برای ثبت برند اهمیت دارند؟
چرا مدارک برای ثبت برند اهمیت دارند؟

 

چرا برای آماده کردن مدارک و ثبت برند به کمک متخصص نیاز داریم

 

مدارک لازم برای ثبت برند در بسیاری سایت های شرکت های حقوقی نامبرده شده است. ما نیز در شرکت الی ثبت به آدرس اینترنتی https://elisabt.ir/ تصمیم گرفتیم این اسناد را برای راهنمایی بیشتر در به متقاضیان معرفی کنیم. اما تهیه این اسناد فقط قدم اول و ساده ترین مراحلی است که در مسیر ثبت برند، فرد با آن مواجه می شود. ما کارشناسان شرکت الی ثبت، در موارد زیادی درباره ثبت برند و اسناد مرتبط آن به شرکت ها و افراد مشاوره دادیم یا به عنوان وکیل آن ها وارد عمل شده و ثبت برند را به جای آن ها انجام دادیم.

حالا به پشتوانه تجربه و درصد موفقیت بالای کاری خود، شما را هم دعوت می کنیم تا در این فرآیند به ما بپیوندید.

 

مدارک لازم برای ثبت برند یک شرکت

 

افراد حقوقی در واقع همان شرکت هایی هستند که برند را برای آن ها ثبت می کنند. در این موارد اسناد بیشتری برای ثبت شدن یک برند لازم خواهد بود.

  • شرکت در اینجا به عنوان فرد متقاضی محسوب می شود پس ارائه کردن اسنادی که به شناسایی آن کمک کند لازم خواهد بود. این اسناد، اسناد ثبت شدن شرکت هستند.
  • در زمان شروع کار و ثبت شرکت ، در این باره آگهی ثبت می شود و در جلسه اول سهامداران اساسنامه آن تنظیم می شود. این اسناد هم بخشی از مدارک لازم برای ثبت برند هستند و باید به اداره مربوطه تسلیم شوند.
  • اسناد شناسایی مدیر عامل شرکت هم لازم است.
  • یک عکس که نشان دهد برند خود را چطور در نظر گرفته اید. اندازه، رنگ و دیگر ویژگی های آن را مشخص کند.
  • اگر برند شما به زبان غیر فارسی است، وجود یک کارت بازرگانی بین اسناد ثبت ضروری خواهد بود.
  • نماینده شرکت باید سندی برای اثبات هویت خود به عنوان نماینده شرکت داشته باشد.

 

نکته: دلیل تاکید بر ارائه کارت بازرگانی به عنوان بخشی از مدارک لازم برای ثبت برند ، در زمانی که برند خود را به زبان انگلیسی ثبت می کنید این است که نشان دهید که شما در سطح جهانی فعالیت تجاری دارید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان