مراحل ثبت شرکت و ثبت برند

 

راهنمای مراحل ثبت شرکت و ثبت برند

 

ثبت شرکت می تواند مزایای مختلفی را با خود داشته باشد. از جمله مهم ترین آن بهره بردن از وام‌ های دولتی است. از آن جایی که ایران از لحاظ کسب و کار دچار مشکل شده است. لذا دولت به کارآفرینان و های زیادی داده و اگر شما اقدام به سبک کردن شرکت خود نمایید. به راحتی قوانین را به شما خواهند گفت تا شما بتوانید ثبت شرکت خود را انجام دهید و از طرف دیگر برای کسانی که شرکت‌های خود را ثبت می کنند و مزایای فراوانی از جمله وام ها و سایره تسهیلات می باشد.

وقتی شما شرکت خود را از طریق دولتی ثبت می کنید، می توانید با سایر شرکت های دیگر به رقابت بپردازید و در بین آن ها نامی معروف به دست آورید.پس صبر کردن شرکت یکی از مهمترین راه ها برای موفقیت رساندن شما می باشد. البته برخی از شرکت‌ها اگرچه ثبت شده هستند اما به خاطر اعمال غیرقانونی که انجام می‌دهد. ممکن است و شرکت آن ها باطل شود. از این رو در پیرو آن عواقبی همچون پلمپ نمودن، ابطال ثبت شرکت و به مزایده گذاشتن شرکت می باشد.

سوال های زیادی در رابطه با ثبت شرکت وجود دارد. که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت. همانطور که گفتیم شما در زمانی که می ‌خواهید شرکت خود را ثبت کنید. باید هدف اصلی خود را مشخص کرده به همین جهت ثبت برند و ثبت شرکت را با توجه به به هدف اصلی خود انتخاب کنید.

 

مراحل ثبت شرکت و ثبت برند
مراحل ثبت شرکت و ثبت برند

 

سوالات رایج ثبت شرکت

  • اما مسئله اینجا است که آیا بعد از که شرکت خود را با نام و موضوع خاصی ثبت کردیم می ‌توانیم آن را تغییر دهیم یا نه؟ پاسخ به این سوال منفی می باشد. به همین جهت است که ما می‌گوییم اولین و مهمترین مرحله تعیین هدف و موضوع شرکت می باشد. شما برای این که در انتخاب نام مناسب و هدف شرکت خود اشتباه نکنید. باید حتماً از شرکت های ثبت شرکت کمک بگیرید.
  • سوال بعدی که در این رابطه پرسیده می شود. این است که بعد از ثبت کردن شرکت خود باید چه کاری را انجام بدهیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که شما بعد از ثبت کردن شرکت خود ابتدا باید کد اقتصادی شرکت و دفتر های پلمپ شرکت را دریافت نمایید
  • سوال بعدی که در رابطه با ثبت شرکت و ثبت برند به وجود می‌آید و در این دو امر مشترک است. این است که آیا برای ثبت کردن شرکت افراد مسئول باید بیشتر از ۱۸ سال سن داشته باشند؟ در پاسخ به این سوال باید کمی بیشتر تامل کنید. اگر شما بخواهید به ‌طور مشارکتی شرکتی را ثبت کنید. باید حداقل یکی از شرکا دارای سن بالای ۱۸ سال باشد. اگر بخواهید تک نفره این کار را انجام دهید. خیر غیرممکن است. لذا تنها می‌ توانید با داشتن شرکا که آن هم به عنوان مدیرعامل انتخاب شود، عمل ثبت‌کردن شرکت را انجام دهید.

 

ثبت برند نیز همانند ثبت کردن شرکت دارای مراحل ثبت برند خاص خود می باشد.

 

به همین جهت شما باید مراحل ثبت برند و همچنین هزینه ثبت برند آشنا باشید. اگر شما به تازگی قصد ثبت برند تجاری خود را دارید و میخواهید با ثبت علامت مخصوص به خود یک کسب و کار تازه را راه بیندازید. بهتر است که از شرکت هایی برای ثبت برند و لوگوی خود استفاده کنید. این شرکت ‌ها همانند شرکت الی ثبت به شما کمک می کند که بتوانید ثبت برند را در زمان کوتاه تر و با هزینه‌ای کمتر انجام دهید. در رابطه با ثبت برند سوال های فراوانی وجود دارد. که ما در این مقاله می خواهیم به پاسخ این سوال ها بپردازیم. اولین سوالی که برای ثبت کردن برند پرسیده می شود.

 

سوالات رایج ثبت برند

  • این است که چه افرادی توانایی ثبت کردن برند را دارند. در پاسخ به این سوال باید بدانید که در جمهوری اسلامی ایران همه کسانی که دارای مجوز کسب و کار پروانه بهره برداری و یا کارت بازرگانی را دارا می شوند. می توانند اقدام به ثبت کردن برنده خود نمایند.
  • دومین سوال در رابطه با ثبت بین المللی برند می باشد. همانطور که در مقاله های پیشین نیز در رابطه با ثبت برند بین‌المللی توضیح دادیم. باید بدانید که بله در ایران نیز این امکان وجود دارد و شما می توانید به ثبت برند طبقه‌ی به صورت مادرید بپردازید.
  • سوال بعدی در رابطه با ثبت کردن برند این است که آیا یک فرد تنها می تواند یک برند داشته باشد یا خیر؟ برند های دیگری نیز می تواند برای یک فرد باشد. به طور کلی باید بدانید که افراد می توانند حدود ۴ الی ۵ برند را به نام خود ثبت کنند.
  • سوال بعدی در رابطه با ثبت برند به صورت حقیقی یا حقوقی می باشد. همه افراد در زمانی که می‌خواهند به ثبت برند خود بپردازند. این سوال را از خود می پرسند که آیا برند حقیقی بهتر است یا برند حقوقی؟ در این رابطه ما باید به شما بگویم که این دو نوع برند هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. بلکه تنها با توجه به نیاز و خواسته های شما هستند که انتخاب می ‌شوند. از این رو شما با داشتن این اطلاعات می توانید به ثبت کردن برند خود به نحو احسن بپردازید.

 

5/5 - (4 امتیاز)
مشاوره رایگان