مراحل ثبت شرکت ، مراحل عمومی ثبت شرکت های مختلف

 

مراحل ثبت شرکت
مراحل ثبت شرکت

 

مراحل ثبت شرکت های مختلف

 

مراحل ثبت شرکت به صورت های مختلفی ارائه می شوند و لازم است این مراحل را دقیقا بشناسید. هر شرکتی برای ثبت شدن نیاز به مراحل عمومی و اختصاصی مختلفی دارد. مراحل عمومی و اختصاصی به صورت دقیقی تعیین می شوند، ما این مراحل را با دقت بیشتری برای شما بیان می کنیم. همراه ما باشید تا اطلاعات واقعی در این مورد کسب کنید. مراحل عمومی ثبت شرکت که به آن اشاره کردیم، مراحلی است که برای ثبت تمامی شرکت ها به آن نیاز است.

اما مراحل اختصاصی بخشی از مراحلی هستند که مربوط به شرکت های تجاری خاصی می باشند. پس با توجه به نوع شرکت تجاری، مراحل خاصی برای ثبت این نوع شرکت ها باید طی شود. توجه کنید که این مراحل با دقت نظر بسیار بالایی باید طی شوند. در صورتی که این مراحل با کمک مشاورین خبره ای انجام گردد، مشکلات رایج موجود به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

 

مراحل عمومی ثبت شرکت های مختلف

 

  • مرحله اول از مراحل ثبت شرکت، همیشه به ارائه مدارک خاصی مرتبط می شود. خان اول در هر مسیری، از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر این آجر به درستی در مکان خود قرار گیرد، مراحل بعدی نیز با سرعت مطلوب و به صورت خوبی انجام می گردد. اما قبل از ارائه مدارک لازم، لازم است که شما با نظام حقوقی شرکتی که قصد ثبت آن را دارید، به طور کامل آشنا باشید. در این زمینه بهتر است قوانین مربوطه را بدانید. برای آگاهی در این زمینه می توانید از راهنمایی شرکت های مربوطه کمک بگیرید.
  • تعیین نوع شرکت، در واقع از مراحل بعدی ثبت شرکت است. چگونگی ثبت شرکت، دارای قوانین مشخص و مسیر مبهمی هستند. اگر از یک چراغ راهنما در یک مسیر تاریک استفاده کنید، مسیر تاریک و مبهم برای شما روشن خواهد شد. از این جهت لازم است که حتما از یک شرکت معتبر در این زمینه کمک بگیرید.
  • پس از تعیین نوع شرکت، نوبت به ارائه کامل مدارک مورد نیاز است. همان طور که قبلا گفتیم، ارائه مدارک در واقع مهم ترین و اصلی ترین و ابتدایی ترین مرحله از سلسله ثبت شرکت است.
  • لازم است بدانید که ارائه مدارک برای شرکت های مختلف، بسیار قوانین متفاوتی دارد. برای شرکت های سهامی عام و خاص، ارائه مدارک به صورت های مختلفی انجام می گیرد. این جزئیات مربوط به مراحل اختصاصی ثبت شرکت می باشد.
  • مرحله بعدی مراجعه به سازمان ثبت شرکت ها است، در این مرحله شما مسیر سختی را پیش گرفته اید. تا به این جا بیشتر مسیر روند ثبت شرکت طی شده است. در حین گذران این مرحله لازم است که تمامی مدارک در سامانه ثبت شود و مسیر طولانی احراز هویت افراد حقوقی و حقیقی طی گردد.
  • مرحله احراز هویت و بررسی هایی که در این بخش انجام می گردد، ممکن است مقداری طولانی شود. شما برای گذران این مرحله میتوانید از تمامی امکانات موجود استفاده کنید. برای صرفه جویی در وقت و هزینه بهتر است از شرکت های معتبر موجود جهت تسریع در امر ثبت شرکت استفاده کنید.
  • مرحله مهم دیگری از شرایط ثبت شرکت، ارسال مدارک مورد نیاز از طریق پست برای ثبت شرکت می باشد. شما در این زمینه میتوانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید و از قوانین ثبت شده در این شرکت ها برای پیشبرد بهتر اهداف خود استفاده کنید.
  • پس از ارسال کامل مدارک ممکن است در مراحل ثبت شرکت با سه اتفاق مواجه شوید. اولین اتفاق رد پرونده است و ممکن است نقص پرونده نیز به شما اعلام شود. بهترین اتفاق در این زمینه قطعا پذیرش پرونده است. چراغ قرمز رد پرونده و زرد نقص آن، حتما نیاز به راه حل های مناسبی برای تغییر دارد. این چراغ ها باید به رنگ سبز پذیرش در آیند. در این زمینه نیز راهنمایی های مورد نیاز را به شما اعلام خواهیم نمود.
  • آخرین مرحله مربوط به ثبت شرکت، مرتبط با درج آگهی در این زمینه می باشد. آگهی هایی که در زمینه ثبت شرکت برای شما ثبت می شود، جهت معرفی آن و اعلام اهداف و اطلاعات آن خواهد بود.  ثبت شرکت در این جا به طور کامل شرح داده شد. البته ما فقط به مراحل عمومی و کلی ثبت شرکت ها اشاره کردیم. در صورت اطلاعات جزئی تر به سایت الی ثبت مراجعه فرمایید.

 

مراحل عمومی ثبت شرکت های مختلف سهامی خاص و مسئولیت محدود
مراحل عمومی ثبت شرکت های مختلف سهامی خاص و مسئولیت محدود

 

راه حل های مناسب برای اصلاح وضعیت رد و نقص پرونده ثبت شرکت

 

در زمینه ثبت شرکت، ممکن است با مشکلی در این مورد مواجه شویم. در صورتی که با مشکل رد پرونده در روند ثبت شرکت، مواجه شدید، ابتدا باید:

  • علت رد پرونده را به طور کامل برطرف کنید. در صورتی که بدون مشاور برای ارائه مجدد پرونده، اقدام نمایید. امکان رد مجدد پرونده وجود دارد. بهتر است به این نکته توجه زیادی داشته باشید.
  • برای اصلاح وضعیت نقص پرونده نیز لازم است که تمامی علل گزارش نقص پرونده را شناخته و نواقص را به طور کامل برطرف کنید. در این مورد ارائه پرونده به شرکت های مربوطه جهت مطالعه و بررسی مجدد، بسیار سودمند است.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان