مزایای ثبت برند و چرا آگاهی از مزایای ثبت برند لازم است

 

مزایای ثبت برند
مزایای ثبت برند

 

چرا آگاهی از مزایای ثبت برند لازم است

 

مزایای ثبت برند در دنیای امروزی چنان زیاد است که هر کسی قصد ورود به عالم تجارت با محصول خودش را داشته باشد، برند خاص خود را خواهد داشت و برای ثبت آن در کمترین زمان ممکن تلاش می کند.

در حقیقت برند در دنیای امروز تنها چیزی است که می تواند مطمئن شود که ایده های یک کار منحصر به فرد دزدیده نمی شود و رقابت ها در بازارهای مختلف عادلانه خواهد بود. این برندها با ثبت شدن مزایای زیادی دارند که نسبت به مشکلات ایجاد شده بیشتر بوده و تمام تاجران را تشویق می کند تا ثبت کردن برند خود را در اولویت قرار دهند. پس آگاهی از این مزایا برای تصمیم گرفتن در مورد ثبت شدن یا نشدن برند لازم خواهد بود.

 

لیستی از مزایای ثبت برند

 

افراد شروع به تجارت می کنند چون قصد دارند سود زیادی از این کار به دست آورده و زندگی خود را تغییر دهند. در این جا اهمیت ثبت برند بسیار بالا خواهد بود و عدم ثبت آنچنان ریسک هایی خواهد داشت که حتی با وجود اختیاری بودن این کار، انجام آن کاملا جا افتاده و همه برای ثبت آن اقدام می کنند.

 

لیستی از این مزایا به شکل زیر است:

۱ – برخوردار شدن از حمایت دولت و قانون: شاید بزرگترین مزیت برند ثبت شده همان حمایتی است که از طرف مراجع قانونی به صاحب برند داده می شود. قانونی بودن برند، خودش شامل چند مزیت می شود.

  • یکی از مزایای ثبت برند قانونی این است که دولت افراد سودجو و سوء استفاده گر را تحت تعقیب قانونی قرار داده و آن ها را مجازات می کند. بنابراین به صاحب برند اطمینان می دهد که می تواند از تمام حقوق معنوی و مالی برند خود در برابر دیگران دفاع کند.
  • برای همکاری با دولت و سازمان های رسمی، برند باید قانونی باشد.
  • قانونی ثبت شدن برند به تاجر کمک می کند تا راحت تر منابع مالی جهت حمایت از برند خود به دست آورد.
  • ایجاد شعبه های جدید از یک برند و اجازه ایجاد نمایندگی در شهرهای دیگر فقط برای برندهای ثبت شده ممکن است.

۲ – خاص نشان دادن محصول و شناسایی شدن آن توسط مردم: در بازارهای امروزی کالاهای زیادی وجود دارد که تقریبا مشابه به حساب می آیند و یکی از مزایای ثبت برند این است که مطمئن شود کالای یک شرکت به طور جداگانه از شرکت دیگر شناخته شود. مثلا وقتی بعد از ثبت شرکت ، شرکت اِی و بی هر دو اقدام به خرید و فروش کفش کنند و برندی نداشته باشند، هیچ راهی وجود نخواهد داشت تا به مشتری های بالقوه محصول خود را معرفی کنند. اما اگر برند خاصی ثبت شده باشد، به سادگی خود را معرفی می کنند و نشان می دهند که این برند خاص دارای چه ویژگی هایی است و چرا برای مشتری مناسب است.

 

با ثبت برند، محصول خود را به سادگی خود را معرفی می کنند.

 

۳ – تبلیغات: برای بازاریابی در بازارهای امروزی که به صورت کشوری و جهانی به هم متصل هستند، تبلیغات کاملا ضروری است. با تبلیغ یک محصول شانس شناخت آن توسط مردم بالا می رود و می تواند توجه مردم را به سمت یک محصول خاص جلب کند.

۴ – از دیگر مزایای ثبت برند این است که برندی که در سامانه مالکیت معنوی ثبت شده باشد با گذشت زمان اعتبار کسب کرده و به قیمت آن افزوده می شود. پس صاحب برند می تواند در صورتی که بخواهد آن را به فرد دیگری بفروشد. پس در واقع برند یک نوع سرمایه و دارایی محسوب می شود و در طول زمان می تواند با توجه به شهرت خود، به دارایی صاحب آن بیفزاید.

نکته: اگر برند بین دو یا چند نفر جا به جا شود، این تغییر باید به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

 

برند ثبت شده را می توان بین دو نفر جا به جا کرد.

 

۵ – شرکت های متفاوت در عرضه محصولات خود از خدمات متفاوتی استفاده می کنند، آن ها می توانند این خدمات را با نام برند خود به مردم معرفی کنند.

 

شرایط و مراحل آگاهی از مزایای ثبت برند
شرایط و مراحل آگاهی از مزایای ثبت برند

 

چرا استفاده از مشاور برای ثبت برند لازم است؟

 

ما در این مقاله مزایای ثبت برند را تک به تک بر شمردیم و به این وسیله نشان دادیم که برای تاجران ثبت برند چه اهمیت ویژه ای خواهد داشت و عدم ثبت آن، چه ریسک بزرگی ایجاد می کنند و چقدر می تواند به ضرر صاحب برند باشد. پس با توجه به این نکات طبیعی خواهد بود که اولویت هر تاجری ثبت برند خود در اولین زمان ممکن باشد. اما ثبت شدن یک برند به سادگی انجام نمی شود و راهی که برای فرد در پیش روی او است طولانی و پر از پیچیدگی است. در نتیجه داشتن کسی در کنار خود که به تمام این پیچیدگی ها و قوانین آگاه باشد به صاحب برند کمک می کند تا کار خود را سریعتر پیش ببرد.

شرکت الی ثبت به آدرس elisabt.ir نه تنها تمام مزایای ثبت برند را به شما عزیزان معرفی می کند، برای کمک رسانی به متقاضیان عزیز هم شماره هایی در سایت قرار داده تا با مشاوران حرفه ای تماس گرفته و در زمینه ثبت برند مشاوره بگیرند.

یکی دیگر از خدماتی که ما در الی ثبت ارائه می کنیم، انجام مراحل ثبت برند به نمایندگی از شما است و از شما می خواهیم تا به توانایی ما در انجام کارهای حقوقی برند اعتماد کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان