مشاوره ثبت برند و نکات مهم در زمان مشاوره ثبت برند

 

مشاوره ثبت برند
مشاوره ثبت برند

 

چرا مشاوره ثبت برند اهمیت دارد؟

 

مشاوره ثبت برند توسط یک کارشناس حرفه ای می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های یک تاجر شود.

ثبت نشدن برند در بیشتر موارد مشکل قانونی به وجود نمی آورد ولی چون خطرات زیادی از طرف افراد سودجو در کمین برند ثبت نشده وجود دارد، هر تاجری که به فکر پیشرفت کار و گسترش برند خود است، سعی می کند تا در اولین فرصت ممکن برند خود را قانونی کند. اما در این راه نکات و قوانین زیادی وجود دارد که می تواند به راحتی فرد تازه کار را گیج کند.

این یعنی احتمال زیادی وجود دارد که اگر کسی بدون داشتن دانش کافی وارد این مسیر شود، با شکست مواجه شود و زمان و هزینه زیادی را از دست بدهد. در نتیجه عاقلانه ترین کار برای ثبت شدن برند این است که اگر تمام قوانین مرتبط را نمی دانید و دفعه اولی است که اقدام به این کار می کنید، کسی را در طول مسیر همراه خود داشته باشید تا شما را راهنمایی کند.

 

نکات مهمی که در زمان مشاوره ثبت برند به آن ها اشاره می شود

 

وقتی برای مشاوره درباره برند و نحوه ثبت آن با کارشناس تماس می گیرد یا به یکی از شرکت های حقوقی مراجعه می کنید، مشاور سعی می کند مهمترین نکاتی که در تایید شدن یا نشدن برند تاثیر دارد را به شما بگوید. بعضی از این موارد شامل اسامی غیر قابل قبول در دولت اسلامی ایران است که فرد متقاضی باید در اولین مرحله آن ها را کنار بگذارد. بعضی از این موارد به این صورت هستند:

۱ – در صورتی می توانید اسمی را انتخاب کنید که  قبل از شما کسی آن را درخواست نکرده باشد. توجه کنید که نه تنها نباید ثبت شده باشد، بلکه حتی اگر فردی یک روز زودتر برای آن اسم درخواست بدهد، اسم متعلق به او است.

 

یک مشاور خوب تمام نکات مهم ثبت برند را با شما در میان می گذارد.

 

۱ – در حین مشاوره ثبت برند به این نکته نیز اشاره می شود که اسم افراد یا مکان ها و سازمان های خیلی مشهور را نباید انتخاب کنید. هر چند اسم فرد یا مکان ربطی به برندهای قبلی ندارد اما اسم سازمان هایی مثل نهضت یا تعاونی که شهرت فراوانی در کشور دارند و شناخته شده هستند برای برند تایید نمی شود.

۲ – به یاد داشته باشید که دین رسمی کشور اهمیت زیادی در بین مردم و دولت داشته و اگر اسمی که انتخاب می کنید به هر صورتی باعث توهین به آن شود، از طرف کارشناس رئ صلاحیت خواهد شد.

۳ – اسامی که عام به حساب می آیند برای برند ممنوع هستند چون کاملا خاص بودن برند را زیر سوال می برند. برای فهم بیشتر این موضوع طی ثبت برند مثالی برای شما گفته می شود.

به طور مثال شما نمی تواند کلمه «کمد» را به عنوان برندی برای کمدهای چوبی در نظر بگیرید. این کلمه عام است و برای تمام کمدها به کار می رود که باعث می شود هدف خاص بودن برند کاملا از بین برود.

۴ – معمولا کارشناس به متقاضی توصیه  می کند که اسمی را انتخاب کند که از ترکیب چند کلمه تشکیل شده باشد. در این صورت احتمال اینکه از قبل انتخاب شده باشد پایین خواهد بود. همینطور اگر کلمه انتخابی یک کلمه جدید و ساخته ذهن فرد باشد، شانس بیشتری خواهد داشت.

 

برای مشاوره ثبت برند باید چه ویژگی هایی داشت؟
برای مشاوره ثبت برند باید چه ویژگی هایی داشت؟

 

برای مشاوره ثبت برند باید چه ویژگی هایی داشت؟

 

اگر فردی مصمم باشد در مورد برند و ثبت آن به دیگران توصیه هایی کند، باید چند ویژگی خاص را داشته باشد.

مشاور خوب در تمام مراحل ثبت برند شما را همراهی می کند.

  • مشاور باید تمام قوانین مرتبط با برند را بداند و در جریان تغییرات روز این قوانین باشد تا بتواند به طور کامل متقاضیان را راهنمایی کند.
  • کارشناسی می تواند حقیقتا مهارت خود را در ثبت برند نشان دهد که نه تنها از قوانین آگاه باشد، بلکه با داشتن تجربیاتی در این باره، مهارت خود را اثبات کرده باشد.
  • مشاوره ثبت برند خوب فقط در شروع کار نیست و فقط مشاورانی برای این کار مناسب هستند که در طول انجام کار در دسترس باشند و به سوالات مهم و حساس متقاضی پاسخ بدهند.

شرکت الی ثبت با آدرس اینترنتی elisabt.com یکی از شرکت هایی است که سال ها در حوزه ثبت برند و ثبت شرکت کار کرده و کارشناس هایی با تجربه را در این زمینه پرورش داده است.

ما در الی ثبت نه تنها می توانیم به سوالات اساسی شما از مراحل ثبت برند پاسخ دهیم، همینطور می توانیم با موافقت صاحب برند و به نمایندگی او، ثبت برند را پیش ببریم.

در واقع اگر برای ثبت برند به الی ثبت مراجعه کنید، اولین چیزی که با آن رو به رو می شوید، مشاوره ثبت برند است. در ابتدا فرد اطلاعات مهم و اولویت دار را درباره ثبت برند به دست خواهد آورد و توصیه هایی در مورد اینکه در حین ثبت باید چه کارهایی انجام دهد. بعد از آن با توجه به تصمیم شخص متقاضی ادامه روند مشخص خواهد شد. شما می توانید در طول مسیر از مشاوران ما راهنمایی بگیرید یا به سادگی کار را به ایشان بسپارید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان