مشاوره ثبت شرکت و موارد ضرورت مشاوره تاسیس شرکت

 

مشاوره ثبت شرکت
مشاوره ثبت شرکت

 

دلایل نیاز به مشاوره ثبت شرکت

 

مشاوره ثبت شرکت این روزها ضرورتی است که در امر تاسیس و ثبت شرکت به شدت احساس می شود. برای تأسیس هر شرکت در درجه اول نیاز به یک مشاور و راهنمایی خوب و مفید می باشد. ولی بسیاری از موسسان و افرادی که قصد تاسیس شرکت دارند این مسئله را به درستی نمی دانند و عدم آگاهی و دانش لازم در این زمینه باعث می شود که ثبت شرکت آنها به تعویق افتاده و متحمل خسارات زیادی شوند.

در صورتی که اگر موسسان شرکت ها با مشاورینی که در هر شرکت جهت امر مشاوره ثبت شرکت تعیین گردیده اند، مشورت نمایند تمامی امور مربوط به شرکت به درستی پیش رفته و هیچ گونه خللی به کار شرکت وارد نمی گردد.

 

اولین مورد مشاوره ثبت شرکت در رابطه با نام شرکت است.

برای این کار با مشاور یا مشاورین موجود به مشاوره بپردازید. چون انتخاب اسم یکی از مهمترین و اولین قدم در تاسیس شرکت است. نام انتخابی شما به هیچ عنوان نباید تکراری باشد و شما با مشاوره  شرکت از این موضوع آگاهی می یابید.

مشاوره ثبت شرکت براساس قوانین موجود اطلاعات دقیق و کاملی را در رابطه با ثبت شرکت در اختیار موسس قرار می دهد؛ اینکه آیا شرکتی که می خواهید تاسیس کنید نیاز به جواز دارد یا خیر. و یا اینکه قابل ثبت شدن در سازمان ثبت شرکت ها می شود؟ اگر قابل ثبت است به چه مدارکی نیاز است؟ چه شرایطی دارد؟ و مدت زمان انجام کار چقدر است؟

در مشاوره تاسیس شرکت مشاور کلیه مراحل و امور مربوط به ثبت شرکت را به روشنی برای مراجع توضیح می‌دهد و به تمامی سوالات مراجعین اعم از مدارک مورد نیاز، شرایط انجام کار، مدت زمان انجام کار، هزینه ای که برای ثبت شرکت لازم است، پاسخ داده و کلیه قوانین و مقررات مربوط به ثبت شرکت را برای مراجعه کننده توضیح می دهد.

موسسان شرکت می توانند برای مشاوره ثبت شرکت مشاور شرکت را به عنوان وکیل خود انتخاب نمایند که در این صورت آن مشاور یا وکیل باید وکالتنامه این تنظیم کرده و همواره آن را در اختیار داشته باشد. در صورت وجود نقص در مدارک، مشاور بایستی این مسئله را خاطرنشان کرده و در جهت رفع نواقص و تکمیل آنها برآید.

 

موارد ضرورت مشاوره ثبت شرکت

 

  • برای ایجاد موسسات غیرتجاری به مشاوره در زمینه ثبت شرکت نیاز است.
  • زمانی که ثبت شرکت سهامی خاص باشد مشاوره لازم و ضروری است.
  • زمانی که ثبت شرکت های تولیدی در میان باشد.
  • زمانی که ثبت شرکت مورد نظر با مسئولیت محدود باشد.
  • برای ثبت شرکت های بازرگانی نیاز به مشاوره می باشد.
  • در جهت انتخاب نام شرکت، مشاوره ضروری می باشد.
  • در رابطه با هزینه های مربوط به شرکت نیز این مسئله ضرورت دارد.
  • جهت انجام امور مالیاتی شرکت، مشاوره امری ضروری است.
  • هنگامی که ثبت شرکت در رابطه با یک برند خاص و علامت تجاری خاص باشد.
  • زمانی که یک شرکت قصد منحل شدن داشته باشد نیز نیاز مبرم به مشاوره است.

 

دلایل اهمیت و ضرورت مشاوره ثبت شرکت
دلایل اهمیت و ضرورت مشاوره ثبت شرکت

 

اهمیت وجود مشاور حقوقی

 

با توجه به اینکه ثبت شرکت فرآیند پیچیده ای است، به همین دلیل موسس در گرداندن و نحوه اداره آن ممکن است با مشکلات عدیده ای روبرو شود. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی، افراد زیادی در شرکت به کار گمارده شده اند و هریک مسئولیت و وظیفه ای دارد که یکی از آنها مشاور حقوقی شرکت می باشد. مشاور حقوقی شرکت مشاوره ثبت شرکت را به طور تمام عیار برعهده دارد. این عضو شرکت، همپای مدیر مسئولیت شرکت را به طور کامل به عهده می گیرد و در بسیاری از امور اداری و مالی شرکت در حد مدیریت تصمیم گیری می کند. مشاور حقوقی از هر حیث به مدیر کمک می کند تا بتواند تصمیمات درست را گرفته تا بدینوسیله مشکلات شرکت به حداقل برسد.

تنظیم آیین نامه ها و تدوین ضوابط برای شرکت به عهده مشاور حقوقی است. و از آنجا که به تمامی اصول حقوقی اشراف دارد بررسی تمام دعاوی و پرونده های حقوقی به عهده اوست. انجام اموری از قبیل کارهای اداری مربوط به ثبت، شرکت مستمر در کلیه جلسات مربوطه، ارائه اطلاعات لازم در خصوص اهداف شرکت و هرگونه تغییر در روند شرکت یا انحلال آن، انجام مناقصه ها و مزایده ها و بسیاری امور دیگر بر عهده مشاور حقوقی شرکت است. و شرکتی حرفه ای عمل می کند که قبل از هر اقدامی برای خود یک مشاور حقوقی برگزیند.

مشاور حقوقی به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کرده، مدارک لازم را جمع می کند و پس از آن برای تحویل مدارک مجددا به اداره ثبت مراجعه می کند. بعد از اینکه مراحل تاسیس شرکت به پایان رسید، مشاور حقوقی برای گرفتن کد اقتصادی به اداره مالیات مراجعه می کند. که آن هم یک سری تشریفات اداری خاص دارد ولی از آنجا که مشاور حقوقی در این رابطه تخصص دارد به راحتی و با سرعت بیشتری می تواند کار را پیش ببرد.

 

جهت اطلاعات بیشتر درباره این موضوع می توانید با کارشناسان مربوطه در سایت https://elisabt.com/ ارتباط بگیرید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان