نحوه ثبت برند ، چرا همه تاجران اقدام به ثبت برند می کنند؟

نحوه ثبت برند
نحوه ثبت برند

 

نحوه ثبت برند

 

نحوه ثبت برند شامل قوانین زیادی می شود. این قوانین ساده و در عین حال مهم هستند و برای متقاضی ثبت یک برند ضروری است که به تمام آن ها به طور کامل مسلط باشد.

قبل از اقدام، از دانستن ثبت برند مطمئن شوید.

 

چرا همه تاجران اقدام به ثبت برند می کنند؟

ثبت برند یک کار زمان گیر است و هزینه زیادی را به تاجر تحمیل می کند ولی تمام تاجرانی که قصد داشتن یک محصول اختصاصی دارند، اقدام به ثبت برند می کنند.

علت این ضرورت، حقوق قانونی است که یک تاجر نسبت به محصول خودش دارد و به همین دلیل با وجود اینکه نحوه ثبت برند می تواند صبر و توانایی حقوقی تاجر را به چالش بکشد، همه تاجران در وهله اول به این کار اقدام می کنند.

 

نحوه ثبت برند به زبان ساده

 

روش ثبت برند و قوانین آن باعث می شود که فقط کسانی در این کار موفق شوند که به طور کامل در مورد قوانین این کار اطلاع داشته باشند و کار را دقیق و بدون اشتباه انجام بدهند.

روش ثبت برند این است که اول اسم برند را پیدا کرده و بعد برای ثبت آن درخواست رسمی بفرستید. برای انجام این کارها باید جزییات ثبت برند را به صورت کامل طی کنید که به این ترتیب خواهد بود:

۱ – مطمئن شوید که اسم برند شما هیچ مشابهی ندارد. برای این کار می توانید آن را در سایت مالکیت معنوی سرچ کنید. اگر کسی قبلا این برند را انتخاب کرده باشد و مراحل ثبت آن را شروع کرده باشد، سایت به شما اخطار خواهد داد.

روش به ثبت رساندن یک برند، نشان دهنده یک راه طولانی است.

۲ – نکته بعدی که باید در مورد نحوه ثبت برند بدانید این است که انتخاب کردن برند شروع کار است و بعد از آن وارد میدان مبارزه قانونی ثبت برند خواهید شد که در صورت پیش رفتن همه مراحل با سرعت معمولی حدود دو ماه زمان را به خود اختصاص می دهد.

۳ – اسنادی که در زمان ثبت درخواست می فرستید باید بدون نقص باشد و بتواند سد کارشناسان اداره مالکیت معنوی را بشکند. نواقص در اسناد می تواند باعث شکست ثبت برند شود.

۴ – برای فهم صحیح روش ثبت برند بهتر است به طور کامل در مورد فواید آن و قوانین آن اطلاعات داشته باشید. ما در این جا سعی می کنیم این بعضی از این موارد را یادآور شویم:

 

نحوه ثبت برند و مراحل انجام آن

 

۱ – فرم های درخواست ثبت برند را پر کنید و اسناد لازم را آپلود کنید.

۲ – متخصصان در اداره مالکیت معنوی امکان ثبت شدن این برند را بررسی می کنند.

۳ – در روزنامه ثبت برند را اعلام کنید و در صورت وجود اختلافات قانونی در مورد برند و ادعایی بر مالکیت آن، اختلافات را به طور قانونی حل کنید.

متخصصان می توانند در فهم نحوه ثبت برند به شما کمک کنند.

با انجام این مراحل می توانید سند ثبت برند خود را بین ۲ تا چند ماه به دست آورید و فعالیت های تجاری خود را گسترش بدهید.

 

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت برند
شرایط و مدارک لازم جهت ثبت برند

 

جزییات مرتبط با نحوه ثبت برند:

هر چند مراحل ثبت برند فقط چند گام ساده است اما نحوه دقیق کار شامل چند پیچیدگی است که باید در حین کار توجه شود.

  • انتخاب کردن اسم باید با قوانین جمهوری اسلامی هماهنگ باشد و اگر اسمی ثبت نشده باشد اما به هر علتی باعث خدشه دار کردن قوانین ایران و یا توهین به دین مردم و جامعه شود، انتخاب آن یک گزینه نخواهد بود و تاجر باید با دقت اسم مناسب تری انتخاب کند.
  • هزینه ها را نمی توانید با یک مبلغ دقیق برای همه نوع برندی تخمین بزنید چون با توجه به اینکه برند را برای چه محصولی و در چه طبقه ای ثبت می کنید، هزینه ها گوناگون خواهد بود.
  • یادگیری ثبت برند برای هر فرد یعنی او باید جزییاتی مثل مدت اعتبار داشتن برند را هم ذهن خود داشته باشد. برند حتما باید بعد از پایان مدت قانونی آن باید تمدید شود یا تاجر باید ریسک از دست دادن برند را بپذیرد.
  • ثبت برند در ایران راه تجارت قانونی در ایران را باز می کند ولی برای کار در بازارهای بزرگتر جهانی باید آن را در کشورهای دیگر هم به تایید برسانید. برای این کار باید قوانین هر کشور را جداگانه بررسی کنید ولی این موضوع کاملا طاقت فرسا می باشد پس تنها راه حل این است که نحوه ثبت برند در سیستم مادرید را یاد گرفته و از آن استفاده کنید.

دانستن نحوه ثبت کردن یک برند قبل از اقدام به آن ارزش زیادی دارد و موفقیت آن را تضمین می کند. کارشناسان شرکت الی ثبت کاملا به مسائل حقوقی این موضوع تسلط دارند و می توانند در این فرآیند طولانی به شما کمک کنند. شما می توانید در آدرس اینترنتی الی ثبت یعنی elisabt.ir جزییات دقیق تر ثبت برند را ببینید. ما در تمام مدت به همراه متقاضی ثبت خواهیم بود و در صورت دلخواه او کار را به نمایندگی او انجام می دهیم. شما می توانید ثبت برند و ثبت شرکت را به ما بسپارید و منتظر دریافت نتیجه باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان