هزینه ثبت برند در سال ۱۴۰۰ به چه روشی جمع بندی می شود؟

 

هزینه ثبت برند در سال 1400
هزینه ثبت برند در سال ۱۴۰۰

 

هزینه ثبت برند در سال ۱۴۰۰ به چه روشی جمع بندی می شود؟

 

هزینه ثبت برند در سال ۱۴۰۰ به چه نحوی محاسبه می شود؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید مراحل ثبت کردن یک برند را بررسی کنیم و هزینه های مربوط به هر مرحله را محاسبه کنیم.

  1. در گام اول باید اسمی که برند شما با آن شناخته می شود را تعیین کنید. اما انتخاب این اسم مشکلات مخصوص خودش را دارد و باید چندین قاعده را در این باره رعایت کنید.
  • اولین و مهم ترین قاعده این است که برند انتخابی بی همتا باشد و قبلا هیچ کس از آن استفاده نکرده باشد.
  • وقتی دو برند اسم های مشابه داشته باشند باعث سردرگمی مشتری می شود و ممکن دو برند را با هم اشتباه بگیرد. پس نمی توانید اسم های مشابه را انتخاب کنید.

 

 هزینه ثبت برند در سال ۱۴۰۰ و این قوانین بهم ارتباط مستقیم دارند. در ادامه چند قانون را بررسی کرده و ارتباط آن ها را بیان می کنیم.

 

  • در انتخاب اسم مناسب باید احترام به دین و فرهنگ مردم ایران را در نظر بگیرید. این موضوع نه تنها قانون است، بلکه از نظر تکنیک های بازاریابی هم مهم محسوب می شود. چون برندی که به باور مردم توهین کند از طرف آن ها طرد شده و ضررهای زیادی به جان می خرد.
  • سازمان های شناخته شده در بین مردم نمی توانند به عنوان اسم برند شما انتخاب شوند.

ارتباط قوانین مختلف و افزایش هزینه ثبت برند در سال ۱۴۰۰ در این است که برای اطمینان از قابل استفاده بودن اسم انتخابی، باید با یک متخصص مشورت کنیم و حتی اکثر افراد متقاضی ثبت مصمم هستند که کار استعلام اسم را به متخصص حقوقی این موضوع بسپارند. استفاده از خدمات متخصصین برای شما هزینه هایی تشکیل می دهد.

 

به علت کاربردی بودن این خدمات نوعی سرمایه گذاری محسوب شده و نوعی مزیت برای متقاضی ایجاد می کند.

 

  1.  بعد از انتخاب شدن برند در سال ۱۴۰۰، باید اقدامات اصلی را برای ثبت شدن آن شروع کنیم. در این قسمت باید اظهارنامه خود را در سایت درج کنید.
  2. ثبت کردن اظهارنامه برند جزو مواردی است که در هزینه ثبت برند در سال ۱۴۰۰ محاسبه می شوند. اظهارنامه با دقت به اینکه توسط یک فرد واقعی پر می شود یا توسط نماینده یک شرکت و همینطور با دقت به اینکه برند برای چه محصولی و در چه طبقه ای ثبت می شود، هزینه های متفاوتی ایجاد می کند. طبقه های اضافی باعث افزایش مخارج می شود.
  3.  آماده کردن مدارک و ارسال آن ها در سایت نیز برای شما هزینه هایی ایجاد می کند.
  4.  اگر شما در مرحله ابتدایی با مشورت متخصص اسم مناسبی پیدا کرده باشید و برند شما متناقض با قوانین نباشد، به مرحله ثبت آگهی می رسید. در این جا متقاضی موظف است در مورد درخواست خود برای ثبت برند آگهی صادر کند که باعث زیاد شدن هزینه ثبت برند می شود.
  5. متقاضی با توجه به تعداد کلمات و اندازه آگهی، همینطور اندازه عکس برند و اینکه از رنگ استفاده می کند یا نه، هزینه انتشار آگهی را برای روزنامه می فرستد و منتظر گذشت زمان فرمالیته می ماند.

 

در این مرحله هم بسته به اینکه در مرحله اول استعلام اسم درست بوده یا نه، می توانید از این مرحله گذر کنید.

 

در واقع اگر برند دیگری مشابه اسم انتخابی شما وجود داشته باشد در این مرحله با دریافت آگهی شما نسبت به ثبت برند شما اعتراض خواهد کرد و کار ثبت شما دچار مشکل می شود.

  • در صورت گذشتن از مرحله چهارم، برند تایید می شود و متقاضی باید یک بار دیگر مرحله چهار را از سر گذراند. یعنی یک بار دیگر آگهی در روزنامه چاپ کند و تایید شدن و ثبت برند خود را به دیگران اطلاع دهد. این مرحله هم در هزینه ثبت برند در سال ۱۴۰۰ تاثیر دارد و باعث افزایش آن می شود.
  • بعد از این باید هزینه ثبت نهایی را برای اداره مالکیت معنوی واریز کنید تا کار ثبت شما تمام شود.
  • آخرین مرحله از هزینه های برند، رساندن مدارک فیزیکی به اداره است. بعد از اتمام ثبت برند، متقاضی باید یکبار به تهران و اداره مالکیت معنوی مراجعه کند و مدارک را به اداره برساند که باعث ایجاد هزینه هایی می شود.

 

ثبت برند در سال 1400
ثبت برند در سال ۱۴۰۰

 

چرا با وجود افزایش هزینه ثبت برند در سال ۱۴۰۰، از مشاور استفاده می کنیم

کار ثبت برند و ثبت شرکت نیاز به توجه و زمان زیادی دارد و با توجه به سختی هایی که دعواهای حقوقی مربوط به برند دارد، در صورت برخوردن به مشکل بهتر است دوباره برای ثبت برند اقدام کنید که زمان و هزینه زیادی را هدر می دهد. پس داشتن کسی که در این کار خبره است و می تواند در هر قدم با شما همراه باشد، نوعی مزیت بزرگ محسوب می شود. همکاران ما در شرکت الی ثبت می توانند به شما در این مراحل کمک کنند و همینطور توضیحاتی را در سایت elisabt.com ارائه کرده اند. برای اطلاعات بیشتر با متخصصان الی ثبت رابطه برقرار کنید.

 

3/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان