هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند
هزینه ثبت برند

 

هزینه ثبت برند بسته به چه عواملی است؟

 

هزینه ثبت برند در طول زمان تغییر می کند و شرایط مختلف در مقدار آن تاثیر دارد. بعضی از عوامل مهم این موارد هستند:

  • برای ثبت شدن و استفاده از برند دلخواه خود باید ابتدا اظهارنامه ای درسایت مالکیت معنوی ثبت کنید. و اسناد مربوطه را بارگذاری کنید که هزینه های خاص خود را دارد. آماده کردن هر یک از این مدارک خود قیمت هایی دارد و کاملا واضح است که ثبت کردن اظهارنامه هم تعرفه های مخصوص خود را دارد که از متقاضی ثبت برند خواسته می شود این تعرفه ها را پرداخت کند.
  • هزینه روزنامه رسمی نیز از قیمت های غیر قابل حذف روند ثبت برند می باشد. در واقع در کمترین حالت دو بار باید این هزینه ها را پرداخت کنید. دفعه اولی که قیمت تاسیس برند شامل روزنامه می شود، دقیقا بعد از فرستادن اظهارنامه است و بدون چاپ کردن آگهی مربوطه نمی توانید مراحل بعدی را طی کنید. بعد از گذشتن زمان لازم و در مرحله آخر نیز باید باری دیگر ثبت شدن برند را در روزنامه اعلام کنید.
    هزینه روزنامه هم برای هر آگهی یکسان نیست و بسته به اینکه آگهی شما چقدر طولانی است، رنگی است یا نه و جزییات دیگر، در مقدار قیمت ها تغییر ایجاد می شود.
  • مرحله آخر ثبت و حق الثبت است. وقتی به اندازه کافی زمان از چاپ اول آگهی روزنامه رسمی گذشت، تاجر باید حق ثبت را هم به عنوان بخشی از هزینه بپردازد تا مهر و تایید نهایی به برند او بخورد. البته در شماره ۲ تاکید کردیم و بعد از این مرحله باید چاپ دوم آگهی را هم به انجام برسانید.

 

چرا استفاده از کمک یک شرکت حقوقی در ثبت برند توصیه می شود؟

هزینه های ثبت برند در مقدار پولی که خرج می کنید خلاصه نمی شود و زمان زیادی هم در این بین خواهد گذشت. علاوه بر این سه مورد بالا تنها موارد ایجاد قیمت برای ثبت کردن برند نیستند و جزییات زیادی وجود دارد. این باعث می شود که در عین ساده به نظر رسیدن کار، یک اشتباه کوچک در مدارک یا مراحل حقوقی تمام زحمات چند ماهه فرد را از بین ببرد. به همین دلیل کمک گرفتن از متخصص های سابقه دار در این رشته به تاجر کمک می کند تا از دوباره روبه رو شدن با هزینه ثبت برند دوری کند و بتواند یکباره برند خود را به دست آورد.

ما در شرکت الی ثبت به تاجران و شرکت های تازه تاسیس زیادی برای ثبت برند کمک کردیم و به تعداد بیشتری در این باره مشاوره دادیم و سابقه طولانی مدت در کارهای حقوقی ثبت برند و لوگو به این اعتماد به نفس را داده که از شما متقاضیان عزیز برای همکاری دعوت کنیم و تاکید می کنیم که در صورت همکاری با شرکت الی ثبت در بهترین زمان ممکن و کم هزینه ترین روش، برند شما ثبت شود.

شرکت ما در آدرس اینترنتی https://elisabt.ir/ به توضیح حوزه های کاری و تخصص همکاران در رابطه با ثبت برند و لوگو و ثبت شرکت پرداخته است و از شما عزیزان دعوت می کند تا با بازدید از سایت و اطمینان از سابقه کاری ما، برای همکاری با ما اقدام کنید.

 

شرایط و مراحل هزینه ثبت برند بسته به چه عواملی است؟
شرایط و مراحل هزینه ثبت برند بسته به چه عواملی است؟

جزییاتی که در هزینه ثبت برند موثر هستند

  • ما حق ثبت اظهارنامه را قبلا به عنوان یکی از موارد مهم موثر در قیمت های مربوط به ثبت برند اعلام کردیم. در اینجا باید اضافه کنیم که ثبت برند برای محصولات در چند طبقه انجام می شود و ثبت کردن هر یک از این طبقه های بالاتر، نیازمند هزینه های بیشتری خواهد بود. این موضوع برای حق ثبت نیز کار می کند و اگر طبقه بالاتری را بخواهید ثبت کنید، باید هزینه حق ثبت بیشتری هم پرداخت کنید.
  • یکی از هزینه هایی که دفعه اول برای ثبت برند وجود ندارد، قیمت های مربوط به تمدید کردن آن است. هزینه برند فقط شامل هزینه های اولیه نیست و تاجر موظف است بعد از چند سال برای تمدید کند. البته جریمه هایی نیز وجود دارد که وقتی مهلت تمدید برند ثبت شده تمام می شود، تاجر مجبور به پرداخت می شود. هر چند این دو عامل به طور مستقیم قیمت ثبت محسوب نمی شوند اما نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که در صورت تمدید نکردن ثبت، بعد از مدتی باید تمام مراحل ثبت را دوباره طی کرد و با هزینه های بالاتری روبه رو شد.
  • یکی دیگر از هزینه های ثانویه در ثبت کردن برند، قیمت های اصلاح مدارک است. در حالت عادی اگر بار اول مدارک را به طور صحیح کامل کنید، هزینه ثبت شامل این اصلاحیه ها نخواهد بود اما اگر مدارک دارای مشکل باشند مثلا در اظهارنامه اشتباهی وجود داشته باشد، تاجر مجبور به تغییر آن خواهد شد که به طور طبیعی قیمت هایی در بر خواهد داشت.
  • یکی دیگر از هزینه های ثانویه مهم مربوط به زمانی است که بعد از چاپ آگهی اعتراضاتی به برند شما وارد شود. رسیدگی به این مسائل هم هزینه هایی دربردارد.

برای اطلاع دقیق از این قیمت ها می توانید با ما در اخذ رتبه الی ثبت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان