ثبت شرکت پیمانکاری برق ، مدارک مورد نیاز برای تاسیس شرکت پیمانکاری برق

 

ثبت شرکت پیمانکاری برق
ثبت شرکت پیمانکاری برق

 

فرآیند ثبت شرکت پیمانکاری برق

 

ثبت شرکت پیمانکاری برق به منظور ایجاد و ساخت سازه ها و پروژه های مختلف انجام می گیرد. تامین برق  مناطق مختلف بدون شک یکی از وظایف مهم شرکت های پیمانکاری است. بسیاری از پروژه ها به منظور ایجاد شبکه های گسترده برق انجام می گیرد. موسسه تاسیس شرکت پیمانکاری برق با برنامه ای دقیق و حساب شده اقدامات لازم را انجام می دهد. پروژه های کاری مختلف موجود در این بخش به منظور ایجاد شرایط پایدار و تامین نیاز نهادهای مختلف به برق انجام می گیرد.

اما چگونه میتوان یک شرکت پیمانکاری را به بهترین نحو توضیح داد؟ شرکت های پیمانکاری امور مربوط به شرکت های دیگر را انجام می دهند. در واقع مدیریت بخش کارهای محول شده به شرکت های پیمانکاری بر عهده همان شرکت می باشد. تصور کنید یک اداره برق برای نظم بخشیدن به کارهای خود نیاز به انرژی و توان فوق العاده ای دارد، بنابراین یک شرکت پیمانکاری امور این شرکت برق را انجام می دهد.

 

پیمانکار کیست؟ 

رابط اداره برق و شرکت های پیمانکاری در ثبت شرکت پیمانکاری برق، پیمانکار نامیده می شود. در واقع قرارداد اصلی با شرکت پیمانکاری توسط همین فرد پیمانکار تهیه و تدوین می شود. پیمانکار یکی از مهم ترین نیروهای شرکت پیمانکاری می باشد. لازم به ذکر است که فقط روابط تجاری و قراردادی بین پیمانکار و اداره برق برقرار است و رابطه دیگری بین این افراد برقرار نمی باشد. این قرارداد در قالب مشخص و توسط دو طرف قرار داد تدوین می شود.

 

انواع شرکت پیمانکاری

شرکت های پیمانکاری در حوزه های مختلف فعالیت می کنند و حوزه مربوطه به اداره برق را در این مطلب ما به شما معرفی می کنیم. اما اشاره کوتاهی برای آشنایی با حوزه های مختلف فعالیت شرکت های پیمانکاری خواهیم داشت. شرکت پیمانکاری برق، تنها یکی از موارد همکاری شرکت های پیمانکاری با ادارات مختلف است.

حوزه های رایج دیگر در این بخش به شرح زیر می باشند:

  • شرکت های پیمانکاری ساختمان سازی که در حیطه ساخت بناها و ساختمان های مختلف فعالیت می کنند.
  • شرکت های پیمانکاری فعال در بخش راه و ترابری که یکی از رایج ترین موارد موجود در این مورد هستند.
  • حوزه تاسیساتی هم دارای شرکت های پیمانکاری مختلفی است که نقش بسیار مهمی را در این بخش ایفا می کنند.
  • ثبت شرکت پیمانکاری برق هم یکی از حوزه های رایج در این بخش است که رد طی سال های اخیر، رشد بسیار زیادی داشته است.

 

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری برق

 

ثبت شرکت پیمانکاری برق، دارای مراحل متعددی است که ما آن ها را به صورت دسته بندی شده و خلاصه خدمت شما ارائه می کنیم.

  • اولین قدم در ثبت شرکت ، تعیین حوزه شرکت به صورت دقیق و اهداف و وظایف شرکت می باشد.
  • قدم بعدی در این مورد اخذ مجوزهای لازم و ارائه مدارک خواسته شده به نهاد مربوطه می باشد.
  • دو قدم اول از اهمیت زیادی برخوردار هستند. چنانچه شما این دو قدم را به خوبی طی نکنید، فرایند تاسیس شرکت پیمانکاری برق با مشکل اساسی مواجه خواهد شد.

 

شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت پیمانکاری برق
شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت پیمانکاری برق

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت پیمانکاری برق در  elisabt.com

 

  • موضوع جالب در مورد اکثر شرکت ها این است که فرایند ثبت و مدارک لازم برای آن ها بسیار به هم شباهت دارد. واقعیت این است که ثبت بیشتر شرکت ها به مدارک مشابهی نیاز دارد اما این مدارک نیز در جزئیات ممکن است تفاوت های زیادی داشته باشند. در واقع این گونه می توان نتیجه گرفت که کلیات مدارک لازم برای ثبت شرکت ها با هم مشابه است و شامل اموری مثل اساسنامه ها و اظهارنامه ها می شود.
  • از دیگر مدارک مشترک در این زمینه می توان به مدارک شخصی صاحبان شرکت ها اشاره کرد که باید به نهادهای مربوطه تحویل داده شوند.
  • حداقل افرادی که برای فرایند ثبت شرکت پیمانکاری برق، به آن ها نیاز خواهید داشت ۵ نفر می باشند. تمامی انواع شرکت های پیمانکاری برای ثبت نیاز به ۵ نفر کارمند ثابت دارند.
  • اقرار نامه ها هم بخش دیگری از مدارک مهم برای ثبت شرکت ها می باشند. تعداد زیادی از شرکت های خصوصی و مسئولیت محدود به این مدرک جهت ثبت نیاز دارند.
  • مشخصات کامل اعضای شرکت پیمانکاری برق باید جهت ثبت شرکت به نهاد لازم ارائه گردد.

 

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری برق

 

  • شرایط مشابهی برای تاسیس شرکت پیمانکاری برق با شرکت های دیگر در نظر گرفته شده است. برای مثال میتوان به مواردی مثل حضور تعداد مشخصی از کارمندان جهت ثبت این شرکت ها اشاره کرد.
  • در ثبت شرکت های پیمانکاری موضوع میزان سرمایه نیز اهمیت زیادی دارد و باید در محدوده مشخصی باشد. این محدوده همان طور که در مطالب پیشین به آن اشاره کردیم، ۱۰۰۰۰۰۰ ریال خواهد بود.
  • ارائه تعهد نامه هم از شرایط اساسی و مهم در ثبت این گونه از شرکت ها می باشد. در صورتی که تعهد نامه لازم جهت ثبت شرکت ارائه نشود، شفاف سازی برای ثبت شرکت انجام نمی گیرد و فرایند ثبت با اختلال جدی مواجه خواهد شد.

 

 

4.2/5 - (6 امتیاز)
مشاوره رایگان