پیگیری ثبت برند و چرا باید پیگیری برند را انجام دهیم

 

پیگیری ثبت برند
پیگیری ثبت برند

 

چرا باید پیگیری ثبت برند را انجام دهیم

 

پیگیری ثبت برند از مراحل اولیه و مهم عملیات ثبت برند بوده و انجام آن برای تمام متقاضیان اهمیت دارد. با این کار داوطلب ثبت برند مطمئن می شود که اسم مورد نظر او تمام ویژگی های خواسته شده را دارا است و اسم توسط شخص دیگری درخواست نشده است.

پیگیری این موضوعات شانس موفق شدن در مسیر ثبت برند را افزایش می دهد و به متقاضی کمک می کند تا با اطمینان بیشتری کار خود را انجام دهد. هر چند این مسیر طالب دقت، توجه و تلاش زیادی است اما با استعلام و پیگیری اولیه، تا حد زیادی از استرس های غیر لازم و دوباره کاری های بیش از حد جلوگیری خواهد کرد.

 

مراحل پیگیری ثبت برند

 

پیگیری کردن برند دو مرحله رسمی و غیر رسمی دارد.

  • مرحله رسمی: این مرحله که در واقع به پیگیری برند شناخته می شود، نشان می دهد که برند انتخابی تشابهی با موارد دیگر دارد یا خیر.

برای ثبت هر برند، متقاضی باید از این موضوع که این برند قبلا ثبت نشده باشد، اطمینان حاصل کند و تنها راه انجام آن، استعلام آن است.

 

پیگیری اسم انتخابی برای برند به تایید شدن این اسم شانس بیشتری می دهد.

 

پیگیری برند از طریق سایت های زیادی امکان پذیر می باشد. در حال حاضر موسسات حقوقی متفاوت اقدام به قراردادن این گزینه در سایت های خود کرده اند و به متقاضیان مشاوره های تخصصی می دهند. اما مهم ترین و معتبرترین سایتی که می تواند برای چنین کار مهمی یعنی استعلام برند استفاده شود، مالکیت معنوی نامیده می شود.

پیگیری های لازم برای برند در این سایت بسیار آسان است و افراد با کمی دقت می توانند خودشان این مراحل را طی کنند اما در صورتی که می خواهید از درست پیش رفتن این کار مطمئن شوید، کار پیگیری برند را به کارشناسان ما در شرکت الی ثبت بسپارید.

حقوقدانان شرکت الی ثبت در انجام این کار مهارت بالایی دارند و برای کمک به شما در پیگیری برند و ثبت شرکت بهترین تلاش خود را انجام می دهند که تضمین می کند کار با موفقیت انجام خواهد شد.

الی ثبت به آدرس اینترنتی elisabt.com ، توضیحاتی را درباره پیگیری برند ارائه کرده است و کارشناسانی را برای کمک به متقاضیان استخدام کرده است. این افراد متخصص می توانند به صورت حضوری یا با تماس به شما در این باره کمک کنند.

 

شرکت الی ثبت در پیگیری اسم برند به متقاضیان کمک می کند.

 

  • این مرحله از پیگیری بیشتر کار را بر عهده متقاضی ثبت برند می گذارد. در واقع قبل از اینکه برای رهگیری ثبت برند در سایت مالکیت معنوی اقدامی کنید، بهتر است مطمئن شوید که این برند تمام قوانین لازم برای یک برند را دارا است. در نهایت که اسمی را انتخاب کردید، می توانید برای اطمینان از دارا بودن ویژگی های خواسته شده، در مورد آن با متخصصان حقوقی الی ثبت مشورت کنید.

 

اسم برند انتخاب شده باید از نظر چه ویژگی هایی بررسی شود؟

گفته شد که پیگیری برند قبل از ثبت اهمیت ویژه ای در موفقیت ثبت برند خواهد داشت و یکی از مراحل آن، پیگیری برند از نظر داشتن ویژگی های لازم است. این ویژگی ها عبارتند از:

  • اسم برند ساده و روان باشد تا آسان در خاطر بماند و تبلیغ شدن را ساده کند.
  • در زمان پیگیری برند باید مطمئن شوید که برند شما اهانتی به دین و فرهنگ وارد نمی کند و هیچ یک از اقشار جامعه را تحقیر نمی کند.
  • برندهایی که شبیه اسم سازمان ها یا افراد مشهور باشند قابل ثبت نیستند.
  • اسم نباید تکراری باشد اما علاوه بر آن، نباید شباهت در برند شما و برند دیگری به حدی باشد که باعث گیجی مردم شود.

 

استعلام برندهایی که ثبت آن ها واجب و ضروری است

 

  1. غذاها و سایر مواد خوراکی: این نوع برند حتما باید ثبت شود و اقدام به فعالیت در این حوزه بدون برند معتبر شما را به متخلف تبدیل می کند.پیگیری در این حوزه سختی بیشتری در مقایسه با پیگیری دیگر برندها دارد. کارخانه ها و شرکت های زیادی در سراسر ایران در این فعالیت کرده و برند خود را تشکیل داده اند. از آنجا که برند باید ویژگی های زیادی داشته باشد، انتخاب یک اسم کامل و در عین حال ساده و قابل یادآوری ساده نخواهد بود. در طرف دیگر به دلیل اینکه برندهای رقیب در دنیای تجارت مواد خوراکی زیاد هستند پس احتمال زیادی هم وجود دارد که اسم انتخابی تکراری باشد یا شبیه اسم های دیگر باشد و نتواند ثبت شود. پس برای اینکه تاجر در ثبت برند شکست نخورد، حتما باید برند خودش را پیگیری کند.
  2. داروها: مراحل برند دارویی نسبتا آسان تر از مواد غذایی خواهد بود. ولی هنوز قابل اجتناب نیست و انجام آن ضروری است.
  3. لوازم آرایش: این مواد هم مثل داروها و غذاها بر سلامتی افراد موثر هستند و در صورت تولید یا تجارت نوعی از لوازم آرایشی غیر بهداشتی، مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد. به همین دلیل دولت تاکید زیادی در ثبت این نوع برند دارد و تاجر برای پیشگیری از ضرر خود باید آن را استعلام کند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان