اخذ رتبه پیمانکار و مراحل اخذ گرید پیمانکاران ۱۴۰۳

 

اخذ رتبه پیمانکار

 

اخذ رتبه پیمانکار در چه فعالیت ها و پروژه هایی می توانید کار کنید؟ آیا می دانید که چگونه می توان این کار را انجام داد و چه فعالیت هایی را می بایست بر روی سازمان خود پیاده سازی کنید تا بهترین رتبه پیمانکار را بعد از ثبت شرکت برای خود اخذ کنید. با ما همراه باشید.

مهم ترین قضیه در این مورد آن است که هر شرکت حقیقی یا حقوقی که در زمینه پیمانکاری در حال فعالیت هست باید بلافاصله برای اخذ رتبه پیمانکار اقدام نماید، شاید از خودتان بپرسید که با شرع فعالیت نمی توانید رتبه های بالا را برای خود کسب کنید، این فکر کاملا درست است، اما لازم می دانیم این نکته را بیان کنیم که بدون داشتن این رتبه بندی به هیچ عنوان نمی توانید در پروژه های عمرانی و اجرایی شرکت کنید و این می تواند فرصت های مهمی را برای کسب و کار شما از بین ببرد.

 

اگر شرکتی پیمانکار دارید و قصد دارید تا در مناقصه­ های دولتی شرکت کنید یا پروژه­های بزرگ و موفق شرکت کنید پس حتما به اخذ رتبه پیمانکار( اخذ گرید پیمانکاری) نیاز دارید.

 

رتبه بندی پیمانکاران /  رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

رتبه بندی شرکت­ های پیمانکاری در پنج مرحله انجام می­شود. با وجود این که رتبه پنج در رتبه بندی پیمانکاران پایین­ترین رتبه محاسبه می­شود اما به اندازه کافی به شرکت اعتبار می­بخشد تا بتواند وارد مرحله جدیدی از انجام پروژه­ها چه از طریق قراردادهای مستقیم و چه از طریق مزایده شود. 

 

به هر حال اگر قصد شرکت در اخذ رتبه پیمانکار را دارید و یا این که قبل از اقدام می خواهید اطلاعاتی کامل به دست آورید همین الان با شماره های قرار داده شده در داخل سایت تماس بگیرید تا به صورت کامل و تخصصی راهنمایی شوید.

 

رتبه بندی پیمانکاران
رتبه بندی پیمانکاران

 

هزینه اخذ رتبه پیمانکاری

 

هزینه اخذ رتبه پیمانکار شامل هزینه­ های آماده کردن مدارک و درخواست در سایت ساجات است. این هزینه­ ها ثابت نیست و هر کس با توجه به قوانین باید مدارک مورد نیاز را آماده کند .

 

رتبه یک در اخذ رتبه پیمانکار بهترین رتبه بوده و با داشتن آن، بقیه شرکت­ها و تاجران متوجه می­شوند که شرکت شما در نوع خود بهترین و قابل اعتماد­ترین است. اخذ این رتبه آسان نیست ولی با تجربه و انجام فعالیت­ها به بهترین نحو و رعایت کردن قوانین در طی زمان می­توانید به این رتبه دست پیدا کنید.

 

شرایط و مدارک اخذ رتبه پیمانکار

 

شرط اول بین شرایط و مدارک اخذ رتبه پیمانکار، ثبت قانونی شرکت است. که برای این کار باید بیشتر اعضای هیئت مدیره مدرک لیسانس یا مدرک­های بالاتر داشته باشند و فرد یا افرادی با سابقه­ ی کار در رابطه با رشته مورد نظر در شرکت کار کنند .

حداقل کارکنان مرتبط با رشته مورد نظر باید دو نفر باشد. به طوری که یکی از آن­ها حتما باید مدرک مهندسی مرتبط با رشته­ای که برای رتبه بندی درخواست داده شده، داشته باشد. اگر مهندس مورد نظر سابقه­ ی کاری کمتر از سه سال داشته باشد، نفر دوم حتما باید هفت سال یا بیشتر سابقه کاری داشته باشد اما اگر مهندس، سه سال سابقه داشته باشد برای نفر دوم هم سه سال سابقه کافی است .

 

مدارک عمومی برای اخذ رتبه پیمانکار عبارتند از :

  • مدارک اتمام دوره­ی خدمت آن دسته از هیئت مدیره که مرد هستند .
  • اسناد تعیین هویت و شناسایی هیئت مدیره و هم چنین اسناد تحصیلی آن­ها .
  • اظهارنامه­ی شرکت یکی از مدارک مهم در این پروسه می­باشد .
  • اسنادی مثل : شرکتنامه، صورتجلسه­ از جلسه­ی هیئت مدیره، روزنامه­ی رسمی و همین طور تقاضانامه ( به طور کلی مدارک اصلی و اساسی شرکت)
  • همه­ی مدارک مربوط به فعالیت­های قبلی و میزان موفقیت در انجام آن پروژه­ها

 

به طور کلی با ارائه مدارک عمومی و ثبت درخواست در سایت ساجات می­توانید نسبت به اخذ رتبه پیمانکاری اقدام کنید .

 

رتبه بندی پیمانکاران

 

یکی از مهم ترین فعالیت هایی که شرکت های پیمانکاری بعد از مراحل ثبت شرکت برای سنجش میزان توانایی فنی و کیفی خود نسبت به رقیبان انجام می دهند. رتبه بندی پیمانکاران علاوه بر سنجش میزان توانایی یک سازمان موجب درآمدسازی می گردد که در ادامه همین مقاله بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

به هر حال برای این که بتوانید همیشه خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه پیمانکاری به مشتریان معرفی کنید ناچار به  رتبه بندی پیمانکاران هستید. برای اینکه یک شرکت یک وجهه مناسب در کسب و کار و در میان رقبا پیدا کند و با بقیه متفاوت باشد، باید رتبه یا گرید دریافت کند. این شرکت های دارای رتبه مشاور و پیمانکار در زمینه زیربناهای کشور هستند.برای استعلام رتبه شرکت های پیمانکاری باید با رتبه بندی شرکت ها آشنا باشید.

 

اگر قصد دارید در زمینه کاری خود پیشرفت کنید و از رقبای خود بالاتر بروید ، با استعلام رتبه شرکت های پیمانکاری به نهادهای فعال این مهم را انجام دهید. و در ساجات پیمانکاران رتبه خود را ثبت کنید.رتبه شرکت شما نسبت به نوع کار شما متفاوت می باشد.

 

برای استعلام رتبه شرکت های پیمانکاری باید بدانید رتبه بندی شرکت های پیمانکاری در ۱۱ رشته می باشد و از ۱ تا ۵ تعریف شده است که ثبت آنها در سایت ساجات پیمانکاران انجام میشود.

 

مزیت اخذ رتبه پیمانکار

از مهم ترین مزیت های مربوط به رتبه پیمانکار می توان به معرفی هر چه بهتر شرکت به سرمایه گذاران داخلی و خارجی اشاره کرد. هم چنین در حال حاضر برای این که بتوانید در پروژه های عمرانی و اجرایی دولتی و نیمه دولتی شرکت کنید، داشتن رتبه بندی شرکت شما از الزامات قانونی است، پس به همین دلیل هر شرکت پیمانکاری برای این که بخواهد حضوری فعال در پروژه های دولتی داشته باشد باید هر چه سریعتر نسبت به اخذ این رتبه بندی اقدام کند.

اما یکی دیگر از مزیت های مربوط به اخذ این رتبه بندی که به صورت غیر مستقیم با درآمد و سود شرکت در ارتباط است، ایجاد حس رقابت در میان کارمندان و پرسنلین شرکت است تا بتوانند بهترین رتبه پیمانکار را برای شرکت خود به دست آورند، این مساله می تواند توانایی های فنی و علمی شرکت های پیمانکاری را در این زمینه به شدت افزایش بخشد و به همین دلیل اخذ رتبه پیمانکار یکی از مهم ترین مسائل برای افزایش توانایی های فنی و علمی شرکت های پیمانکاری است.

 

ذکر این نکته ضروری است که انواع رتبه های پیمانکاری به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند و لازم است قبل از اجرای پروسه اخذ رتبه پیمانکار بدانید که شرکت شما جزء کدام یک از این دسته هاست. این موارد شامل زیر است:

 

  • شرکت های پیمانکاری که تمامی سهام این شرکت به افراد ایرانی تعلق می گیرد.
  • شرکت های پیمانکاری که تمامی سهام آن ها به ارگان های دولتی از جمله شهرداری ها، موسسات و سازمان ها تعلق می گیرد.
  • هر شرکت پیمانکاری که جزء هیچ کدام از دسته های بالا نباشد جزء دسته سوم به حساب می آید.

 

مدارک مورد نیاز اخذ رتبه پیمانکاری
مدارک مورد نیاز اخذ رتبه پیمانکار

 

مدارک لازم اخذ رتبه پیمانکار

 

این مدارک که در زیر آورده می شود برای اخذ رتبه بین نمرات ۱ تا ۴ الزامی است و شرکتی که می خواهد یکی از این نمرات را کسب کند می بایست نسبت به تکمیل آن اقدام نماید. مدارک لازم اخذ رتبه پیمانکار شامل موارد زیر است:

  1. تمامی مدارک شرکت اعم از اساسنامه، آگهی روزنامه و غیره کپی برابر اصل تحویل داده شود.
  2. فراهم نمودن رسیدهای مربوط به اظهارنامه مالیاتی
  3. کپی مدارک مربوط به افرادی که در شرکت سهمی را برعهده دارند و صاحب امتیاز هستند.
  4. تهیه و طراحی سربرگ شرکت
  5. تصویر موافقت نامه

 

این موارد از الزامات مهمی است که نداشتن آن باعث می شود که شما در رتبه بندی شرکت داده نشوید. اما مواردی هستند که می تواند میزان نمره شرکت را در این رتبه بندی به میزان قابل توجهی افزایش دهد یکی از این موارد مستندسازی استاندارد HSE در شرکت است.

 

این استاندارد که از سه کلمه ایمنی، بهداشت و محیط زیست تشکیل شده است در حال حاضر یکی از مهم ترین موارد برای اخذ رتبه پیمانکار به حساب می آید و هر شرکتی که در زمینه پیمانکاری فعالیت می کند می بایست نسبت به پیاده سازی و دریافت گواهینامه مربوط به این استاندارد اقدام کند.

 

مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۵ پیمانکار :

 

رتبه پنج پیمانکار اولین و پایین­ترین رتبه برای شرکت­ های پیمانکاری است. اما وجود همین رتبه باعث ورود شرکت به دنیای مناقصات شده و به شرکت شما اعتبار دو چندان می­بخشد و به همین دلیل هر شرکت پیمانکاری که قصد شرکت در مناقصه­ های دولتی را دارد باید در زمان اقدام به اخذ رتبه پیمانکار، حداقل رتبه پنج را با موفقیت کسب کند .

 

جهت کسب این رتبه علاوه بر داشتن شرایط عمومی، باید مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۵ پیمانکار را نیز تهیه کند. این مدارک عبارتند از : 

  • برای اخذ رتبه پیمانکار درجه پنج باید اسناد مهم و اساسی شرکت مثل اساسنامه، اظهارنامه و شرکتنامه ، همین طور ارائه روزنامه رسمی شرکت را ارائه داد .
  • اسناد شناسایی و همین طور اسناد اتمام دوره­ی خدمت برای آن دسته از اعضای هیئت مدیره که مرد هستند .
  • اسنادی که سطح تحصیلی اعضای هیئت مدیره و سهامداران عمده­ی شرکت را نشان دهد .
  • شرکت باید یک دفتر ثابت داشته باشد. یعنی در هنگام اخذ رتبه پیمانکاری پنج باید سند مالکیت دفتر یا مدرکی دال بر اجاره کردن یک مکان به عنوان دفتر شرکت را ارائه کنید .
  • اگر تغییری در سهام شرکت ایجاد شده، صورتجلسه مربوط به جلسه­ی سهامدارها که به توسط اعضا امضا شده باشد .
  • شرکت در هنگام ثبت باید بیمه شده باشد و بعد از آن بیمه تمدید شده باشد. بنابراین در هنگام اخذ رتبه پیمانکار درجه پنج باید اسناد مربوط به بیمه کردن شرکت خود را ارائه کنید .

 

مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۴ پیمانکار :

 

بعد از گذشت دو سال از اخذ رتبه پیمانکار درجه پنج و تمام شدن مهلت استفاده از رتبه پنج پیمانکار، اگر شرکت پیشرفت کرده باشد و ارزش و اعتبار بیشتری کسب کرده باشد، با دارا بودن شرایط لازم می­تواند برای اخذ رتبه چهار درخواست دهد .

یکی از مهم­ترین شرایط برای ارتقای رتبه شرکت از پنج به چهار ثابت بودن اساس شرکت است. به یاد داشته باشید که اگر اعضای هیئت مدیره یا اسناد ثبت شرکت تغییرات بزرگی داشته باشند، شرکت در هنگام اخذ رتبه پیمانکار دچار عدم صلاحیت شده و رتبه­ای به آن تعلق نمی­گیرد .

برای ارتقا از رتبه­ ی پنج به چهار پیمانکار باید پروژه­های بیشتری با کیفیت بیشتر و مبلغ قرارداد بالاتر در دست انجام داشته باشید و مقدار سرمایه شرکت را افزایش داده باشید .

علاوه بر داشتن این شرایط باید مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۴ پیمانکار را آماده کرده و تحویل دهید .

 

این مدارک عبارتند از  :
  • اسناد شناسایی هویت و اسناد مرتبط با سطح تحصیلی برای تمام اعضای هیئت مدیره و همین طور اسناد نشان دهنده اتمام دوره­ی خدمت برای اعضایی که مرد هستند .
  • در هنگام اخذ رتبه پیمانکاری چهار ارائه اسنادی مثل اساسنامه، اظهارنامه، روزنامه­ی رسمی شرکت و هر سندی که مربوط به ثبت شرکت باشد، لازم می­باشد .
  • اسنادی که نشان دهنده­ی بیمه شدن شرکت و کارکنان آن از زمان ثبت شدن تا زمان درخواست برای رتبه چهار باشد .

 

نکته : در زمان ثبت شرکت و همین طور در زمان اخذ رتبه پیمانکار بیشتر اعضای هیئت مدیره باید مدرک لیسانس یا مدارک بالاتر از آن داشته باشند .

 

شرایط اخذ رتبه پیمانکار

 

اما آخرین مطلب در این مقاله به شرایط اخذ رتبه پیمانکار خواهیم پرداخت. هر شرکتی اگر بخواهد در این رتبه بندی شرکت کند می بایست دارای شرایطی باشد. این شرایط شامل موارد زیر است:

  • حدود دو سوم از اعضای هیئت مدیره شرکت دارای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا باشند.
  • رعایت کردن قوانین مربوط به ایمنی و بهداشت در پروژه های قبلی که به شکل مستندسازی باید تحویل داده شود و مشتریان قبلی نسبت به این موضوع راضی باشند.
  • بیمه کردن محیط پروژه و اشخاصی که بر روی پروژه در حال کار هستند.
  • تامین روشنایی و نور کافی برای محیط پروژه و هم چنین تامین مبحث ایمنی پروژه از جمله فنس کشی و دیگر موارد یکی از نکات ضروری برای شرکت کردن در این رتبه بندی است.

 

نکات مهم در رتبه بندی پیمانکاران

 

بعد از این که در رتبه بندی پیمانکاران شرکت کردید لازم است که با توجه به دستورالعمل های حوزه معاونت ریاست جمهوری نسبت به ارتقاء این رتبه بندی اقدام کنید و اگر لازم بود ثبت برند کنید . در حال حاضر شرکت های بزرگ در زمینه پیمانکاری از ابتدا رتبه بالایی را به خود اختصاص نداده اند اما در طول سالیان متوالی و با تلاش و همت توانسته اند که هم اکنون رتبه ۱ را به خود اختصاص دهند، پس توجه داشتن به این نکته برای شرکت های نوپا در زمینه پیمانکاری می تواند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

 

از مهم ترین معیارها که برای اخذ رتبه پیمانکاری در نظر گرفته می شود می توان به چهار مورد زیر اشاره کرد:

  1. این که سازمان در ۱۵ سال گذشته در چه پروژه هایی شرکت داشته است.
  2. آیا تاکنون اظهارنامه مالیاتی برای سازمان تکمیل شده است و چه مبلغی از این اظهارنامه به مالیات تخصیص داده شده است.
  3. وجود برخی از نیروی متخصص در سازمان حکم افزایش این رتبه بندی را دارند، پس تا می توانید افراد خبره و متخصص را در زمینه کاری مورد نظر استخدام کنید تا بتوانید نهایت استفاده را از آن ها در این رتبه بندی ببرید.
  4. آیا نیروی انسانی و مهندسی شرکت وظایف خود را به صورت کامل و درست انجام می دهند و یا این که دارای چه نواقصی هستند و آیا اصلا برای برطرف کردن این نواقص گامی برداشته می شود.

 

ارتقا رتبه پیمانکاری
ارتقا رتبه پیمانکاری

 

ارتقا رتبه پیمانکار

 

اگر سازمان شما نوپا است و در حال حاضر در اخذ رتبه ۵ پیمانکار را به خود اختصاص داده است، می بایست حتما نسبت به اخذ پروژه های عمرانی و آبادانی در چند سال آینده به عنوان مدیریت شرکت تلاش کنید. هم چنین بالا بردن سطح توانمندی های افراد شرکت یکی دیگر از نکاتی است که شرکت های پیمانکاری باید بدان توجه کنند.

بعد از اخذ رتبه پیمانکار و تمام شدن مهلت استفاده از آن، اگر شرایط لازم برای گرفتن رتبه پیمانکاری بالاتری را داشته باشید، با فراهم کردن اسناد و مدارک مورد نظر می­توانید برای ارتقا رتبه پیمانکار خود اقدام کنید .

کمترین رتبه ­ی پیمانکاری رتبه­ ی پنج است. بعد از گذشت دو سال و تمام شدن مهلت رتبه پنج شما باید تصمیم بگیرید که آیا رتبه خود را تمدید می­کنید یا آن را ارتقا می­دهید. البته توجه داشته باشید که در این مدت باید ارزش و اعتبار شرکت خود را افزایش داده باشید، پروژه ­های بیشتری انجام داده باشید و درصد موفقیت شما در انجام پروژه­های مختلف باید بیشتر شده باشد تا صلاحیت درخواست دوباره برای اخذ رتبه پیمانکار را داشته باشید. علاوه بر این داشتن شرایط عمومی ارتقای رتبه و آماده کردن اسناد مورد نیاز نیز از شما انتظار می­رود .

 

شرایط مهم و حیاتی که باید در زمان ارتقا رتبه داشته باشید عبارتند از :  

اولین و مهم­ترین نکته : نباید در مدارکی مثل اساسنامه و شرکتنامه که در زمان ثبت شرکت و اخذ رتبه پیمانکاری قبلی وجود داشتند تغییری ایجاد شده باشد. اکثر اعضای هیئت مدیره باید همان اعضای قبلی باشند. یعنی اساس شرکت باید ثابت و مثل قبل باشد .

 

توجه : اعضای هیئت مدیره می­توانند سمت­های خود را با هم عوض کنند اما نمی­توانند تغییر زیادی در عضوهای مجموعه دهند .

 

  • باید پروژه­های بیشتر و بهتری انجام دهد و توانایی خود در به انجام رساندن این پروژه­ها با موفقیت را ثابت کند. هر چه درصد موفقیت بیشتر و بالاتر باشد، ارزش و اعتبار شرکت شما بیشتر می­شود و در نتیجه احتمال اخذ رتبه پیمانکاریِ بالاتری برای شما بیشتر می­شود .
  • مهندس­ها و کارشناس­هایی که در شرکت مورد نظر مشغول به کار هستند باید از نظر مدرک تحصیلی، سوابق کاری و شغلی صلاحیت داشته باشند. سابقه­ی کاری بیشتر و بهتر این افراد، شانس گرفتن رتبه بالاتر را بیشتر می­کند .
  • به اندازه سرمایه شرکت توجه کنید. هر چقدر که سرمایه بیشتری داشته باشید به این معنی است که می­توانید هزینه­های پروژه­های بیشتر و بزرگتری را متقبل شوید. بنابراین یک امتیاز مثبت جهت اخذ رتبه پیمانکاری بالاتر خواهید داشت .
  • اندازه مبلغ قراردادهای گذشته شرکت شما مهم است. بیشتر بودن مبلغ قرارداد شما برای یک پروژه نشان دهنده­ی توانایی مالی و کاری شما است و باعث بالا بردن ارزش و اعتبار شرکت شما می­شود .

 

مدارک لازم برای ارتقای رتبه پیمانکاری مثل مدارک اخذ رتبه پیمانکار است و شامل موارد زیر می­باشد :

 

  • مدارک اساسی شرکت که در هنگام ثبت شرکت ایجاد شدند. مثل اساسنامه و شرکتنامه و همینطور مدارکی مثل روزنامه رسمی شرکت، اظهارنامه­ مالیاتی و مدارک دیگر شرکت .
  1. ارائه اسناد و مدارک هویتی اعضای هیئت مدیره و سهامداران اصلی شرکت .
  2. ارائه مدارک مربوط به سابقه­ی بیمه­ی شرکت لازم است .
  3. شرکت­های پیمانکاری قانونی دارای کد اقتصادی هستند. وجود این کد برای اخذ رتبه پیمانکار بالاتر لازم می­باشد .
  4. ارائه اسنادی که نشان دهد اعضای مرد عضو هیئت مدیره همگی خدمت نظام وظیفه را به پایان رسانده باشند و یا با دلایل قانونی از خدمت معاف شده باشند .
  5. کپی اسناد فارغ التحصیلی اعضای هیئت مدیره از دانشگاه .

 

در آخر باید بگوییم نسبت به پر کردن اظهارنامه مالیاتی خود که هر ساله برگزار می شود اقدام کنید که داشتن این سوابق می تواند تاثیر زیادی در ارتقا رتبه پیمانکاری شما باشد.

 

گرید پیمانکاری

 

از بحث اصلی خود دور نشویم و این که مهم ترین معیارهای سنجش برای اخذ گرید پیمانکاری این رتبه بندی شامل میزان قراردادهای قبلی که شرکت بسته است و هم چنین توانایی های فنی و علمی نیروی کاری است که در این شرکت پیمانکاری در حال فعالیت هستند. در این راستا مواردی دیگر از جمله امکانات فنی اخذ گرید پیمانکاری شرکت پیمانکاری به علاوه سطح درآمد آن ها نیز سنجیده می شود.

آخرین نکته در این خصوص این قضیه است که این رتبه بندی شرکت های پیمانکاری از نمره ۱ یعنی بالاترین نمره شروع می شود و به نمره ۵ پایین ترین نمره ختم می شود و هر شرکت می تواند بنابه قابلیت های خود  یکی از این نمرات را به خود اختصاص دهد.


تمدید رتبه پیمانکار

 

بعد از اخذ رتبه پیمانکار، با گذشت زمان، مهلت رتبه کسب شده توسط شما تمام می­شود. بعد از این زمان به صورت می­توان به این مسئله رسیدگی کرد. اگر شرکت شما در این مدت صلاحیت اخذ رتبه بالاتری را داشته باشد و شما مایل به دریافت رتبه بهتر باشید می­توانید دوباره برای اخذ رتبه پیمانکاری اقدام کرده و رتبه خود را ارتقا دهید. ولی گاهی فقط لازم است که رتبه­ی قبلی خود را تمدید کنید. در این صورت باید مراحل زیر را طی کنید :

اولین مرحله، داشتن شرایط مناسب است. از آن جا که قبلا این شرایط را هنگام اخذ رتبه پیمانکار داشته­ اید حتی اگر شرایطتان بهتر نشده باشد، فقط با نگه داشتن شرایط قبلی خود می­توانید به تمدید رتبه خود اقدام کنید. این شرایط عبارتند از :

شرکت قانونی بوده و هیچکدام از اعضای هیئت مدیره و سهامداران سوء سابقه نداشته باشند. لازم به ذکر است که شرکت نباید تغییر کلی کرده باشد. یعنی تغییرات اساسی مثل تعویض تعداد زیادی از اعضای هیئت مدیره یا تغییر در اساسنامه شرکت.

به یاد داشته باشید که در هنگام اخذ رتبه پیمانکار یا تمدید این رتبه، مقدار سرمایه شرکت و موفقیت و اعتبار در انجام پروژه­های قبلی بسیار حائز اهمیت هستند .

 

نکته­ ی مهم دیگر در تمدید رتبه پیمانکاری، فعال بودن شرکت در مدت زمان داشتن رتبه قبلی است. یعنی پروژه­ یا پروژه­هایی را دست انجام داشته باشد. همان طور که گفته شد  حداقل شرط این است که شرایط و اعتبار قبلی خود را حفظ کرده باشید .

 

در اصطلاح تمدید رتبه پیمانکار به یک مجموعه حقیقی یا حقوقی گفته می شود که فعالیت های اجرایی و مدیریتی را در سطح سازمان ها و پروژه های مختلف انجام می دهد. پیمانکار به معنای کلمه هر درخواستی را که کارفرما داشته باشد با توجه به توانایی های فنی و علمی خود انجام می دهد، به همین دلیل دولت برای این که خیال کارفرمایان را از بابت چگونگی انجام دادن کارها راحت کند، این رتبه بندی را به وجود آورده است تا به وسیله آن شرکت های مختلف بتوانند بهترین پیمانکار را برای خود انتخاب کنند و در سال های بعد تمدید رتبه پیمانکار را انجام بدهند.

 

رتبه پیمانکاری نفت و گاز

 

اخذ رتبه پیمانکار نفت و گاز همانند سایر شرکت­های پیمانکاری در پنج رتبه امکان پذیر است که دریافت رتبه یک به معنی کامل بودن تمام شرایط و بهترین بودن شرکت مورد نظر در رشته خود است .

در صورت ورود به تجارت در حوزه­ ی نفت و گاز( تجارت ابزار و وسایل یا تجارت نفت، گاز یا مشتقات آن­ها) برای گرفتن راحتتر و آسان­تر قراردادها و در نتیجه کسب درآمد بیشتر و پیشرفت در حوزه­ی کاری خود به دریافت رتبه نیاز دارید .

برای اخذ رتبه پیمانکار در حوزه نفت و گاز باید این مراحل را طی کنید :

  • از ثبت قانونی شرکت خود مطمئن شده و مدارک مورد نیاز برای رتبه بندی شرکت پیمانکاری را آماده کنید .
  • درخواست خود را در سایت ساجات درج کنید .

 

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

 

برای این که توانمندی رتبه بندی شرکت های پیمانکاری به صورت کاملا عادلانه در سطح جامعه سنجیده شود نیاز است که معیارهای دقیق و روشنی برای این رتبه بندی اتخاذ شود. قبل از هر چیزی باید عنوان کنیم وظیفه رتبه بندی شرکت های پیمانکار برعهده معاونت راهبردی ریاست جمهوری کشور است و در این راستا شرکت های پیمانکاری باید تمام تلاش خود را برای اخذ این رتبه بندی به کار بگیرند.

 

امورات اخذ رتبه پیمانکار تخصصی و مهم است و شما جهت انجام پروسه گرید پیمانکار به افراد متخصص و با تجربه نیاز دارید برای راهنمایی و مشاوره تخصصی رایگان اخذ تمدید و ارتقا رتبه پیمانکار با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

مدت زمان اخذ رتبه پیمانکار چقدر میباشد؟

مدت زمان رتبه بندی شرکت های پیمانکاری بستگی به کارایی و سابقه شرکت و کارشناسان جهت اخذ رتبه پیمانکار است ولی شما با انتخاب مجموعه با سابقه و مشاوره با کارشناسان حرفه ای و با تجربه ما میتوانید در کمترین زمان رتبه مورد نظر را اخذ نمایید.

افزایش و یا ارتقاء رتبه پیمانکار چیست؟

اگر شرکت شما نوپاست جهت عقد قراردادهای وسیع دولتی، می بایست حتما نسبت به اخذ پروژه های عمرانی و آبادانی در آینده به عنوان مدیریت شرکت تلاش کنید. و هم چنین بالا بردن سطح توانمندی های کارشناسان شرکت یکی دیگر از نکاتی است که شرکت های پیمانکاری باید بدان توجه کنند.

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری چیست؟

اگر شرکتی پیمانکار دارید و میخواهید در مناقصه­ های دولتی یا پروژه ­های بزرگ و موفق شرکت کنید پس حتما به اخذ رتبه پیمانکار( اخذ گرید پیمانکار) نیاز دارید.

5/5 - (65 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان